Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Alfa Romeo

Cena od 362 800 do 372 800 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • dynamiczny silnik
  • świetne właściwości jezdne.

Słabe strony

  • detale wnętrza niskiej jakości
  • najlepiej brzmi jedynie przy wyłączonej kontroli trakcji.

Ocena t4c: 8.3/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 3.9 s do 3.9 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
480
Action
zużycie paliwa
od 8.5 l do 8.5 l / 100km
Action
moc
od 510 KM do 510 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Alfa Romeo Giulia Quadrifogilo to ekstremalnie usportowiona odmiana najnowszego sedana Alfy Romeo. Ten niezwykle wyczekiwany – nie tylko przez fanów marki – model pojawił się na rynku w połowie 2016 roku i momentalnie zyskał ogromne uznanie w oczach dziennikarzy motoryzacyjnych.

Giulia Quadrifoglio jest najmocniejszym w historii produkcyjnym modelem Alfy Romeo – ma 510 KM, napęd wyłącznie na tylną oś i może rozpędzić się do ponad 300 km/h. Z zewnątrz Giulia Quadrfoglio wcale nie stara się ukryć swojego sportowego ducha – wyróżnia się ogromnymi wlotami powietrza, agresywną stylizacją zderzaków, poczwórnymi końcówkami układu wydechowego, dużymi felgami oraz niewielką lotką z włókna węglowego na krawędzi klapy bagażnika.

W wielu recenzjach podkreślany jest fakt, że Giulia Q (skrót od Quadrifoglio) to godny rywal dla najszybszych niemieckich sedanów z BMW M3 i Mercedesem-AMG C63 na czele.

Wnętrze

Wnętrze Giulii Q znacząco różni się od tego, jakie znajdziemy w standardowych wersjach tego modelu. Kabina Quadrifoglio jest wykończona dużą ilością włókna węglowego. Ten materiał może znajdować się również na świetnie leżącym w dłoniach wieńcu sportowej kierownicy, na której – wzorem Ferrari – umieszczono przycisk rozrusznika.

Duże wrażenie robią opcjonalne fotele Sparco ze skorupą z włókna węglowego i zintegrowanymi zagłówkami. Są niezwykle efektowane, wygodne w dłuższej trasie, a jednocześnie bardzo mocno profilowane, zapewniając świetne trzymanie ciała w zakrętach. Dzięki kompaktowej konstrukcji foteli na tylnej kanapie udało się wygospodarować wystarczająco dużo miejsca dla dwóch wysokich osób, za ich plecami zaś Giulia Quadrifoglio (podobnie jak „zwykła” odmiana) oferuje 480-litrowy bagażnik.

W konsolę środkową (obszytą skórą z czerwonym szwem) projektanci Alfy estetycznie wkomponowali ekran nowego systemu multimedialnego. Wyświetlacz w Quadrifoglio informuje nawet o temperaturze opon i tarcz hamulcowych. Jedyne zastrzeżenia do wnętrza Giulii Q pojawiające się w recenzjach dotyczą przeciętnej jakości niektórych elementów, jak przyciski na kierownicy czy pokrętło do obsługi systemu multimedialnego.

Dziennikarze zauważają, że dopracowanie detali jest nieco mniej odczówalne w stosunku do tego, co oferują rywale klasy premium.

Za kierownicą

Wrażenia z jazdy Giulią Quadrifoglio to zdecydowanie najwyższy poziom sportowych doznań, jakie mogą zaoferować najszybsze sedany na rynku. Na konsoli środkowej do dyspozycji mamy pokrętło, które w znaczący sposób zmienia charakterystykę samochodu. Do wyboru są 4 tryby: Dynamic, Natural, Advanced Efficiency oraz zarezerwowany dla Quadrifoglio tryb Race.

W trybach Natural oraz Advanced Efficiency Giulia Q pozostaje w miarę spokojnym i łatwym w prowadzeniu samochodem, adaptacyjne amortyzatory pracujące w bardziej „miękkim” trybie zapewniają względny komfort, wydech nie hałasuje przesadnie, a kierownica nie stawia zbyt dużego oporu. Dzięki temu Giulią Q można wybrać się w dłuższą trasę bez obaw o nadmierne zmęczenie. Wystarczy jednak mocniej wcisnąć gaz w trybach Dynamic i Race, aby poczuć, że mamy do czynienia z naprawdę narowistym samochodem.

Na mokrej nawierzchni nawet przy włączonych systemach kontroli trakcji i stabilności Giulia Q wymaga dużego opanowania za kierownicą, a kontrolka informująca o zerwaniu przyczepności miga niemal przy każdym dodaniu gazu. Na suchej nawierzchni o trakcję skutecznie troszczą się szerokie, sportowe opony. Wówczas można docenić fenomenalne osiągi, jakie oferuje 510-konne, podwójnie doładowane V6 oraz niezwykle szybki i bezpośredni układ kierowniczy.

Z recenzji Giulii Q można wnioskować, że właściwościami jezdnymi, osiągami i stopniem zaangażowania w jazdę bez trudu dorównuje BMW M3 i Mercedesowi-AMG C63. Dziennikarze zauważają jednak, że silnik ożywa dopiero przy około 2 tys. obr./min, poniżej tej wartości nie reaguje na gaz tak energicznie, jak można by tego oczekiwać. Po przełączeniu w tryb Race wszystkie elektroniczne wspomagacze zostają wyłączone, natomiast układ wydechowy staje się głośniejszy i bardziej ekspresyjny. Niestety nie da się cieszyć jego pełnym brzmieniem bez odłączania kontroli trakcji, co niektórzy uznają za wadę.

Recenzenci zgodnie przyznają, że Alfa Romeo stworzyła fenomenalnego sportowego sedana mogącego bez kompleksów stanąć do rywalizacji z dobrze znanymi, niemieckimi konkurentami. To samochód, który sprawdzi się nie tylko na drodze, lecz także na torze wyścigowym.

Silniki

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio napędzana jest 2,9-litrowym, podwójnie doładowanym silnikiem V6. Nieoficjalnie mówi się, że to jednostka z Ferrari California T pozbawiona dwóch cylindrów. Przedstawiciele marki nie potwierdzają tych informacji, przyznają jedynie, że w opracowywaniu silnika Giulii Q brali udział inżynierowie Ferrari.

Silnik generuje 510 KM mocy i 600 Nm momentu obrotowego. Te wartości sprawiają, że Giulia Q rozpędza się do 100 km/h w 3,9 s. To wynik lepszy w porównaniu z 510-konnym Mercedesem-AMG C63 (4,1 s) i 431-konnym BMW M3 (4,3 s).

Alfa Romeo w Giulii Quadrifoglio daje do wyboru dwie skrzynie: manualną, 6-biegową oraz automatyczną, 8-biegową. Obie przekładnie znakomicie spisują się w sportowym sedanie i zbierają bardzo dobre noty. Jak można się spodziewać, Giulia Q nie będzie należeć do najbardziej ekonomicznych samochodów na rynku. Co prawda Alfa Romeo obiecuje średnie zużycie paliwa na poziomie 8,5 l/100 km, jednak w praktyce okaże się bardzo trudne do osiągnięcia. W trasie trzeba liczyć się ze spalaniem na poziomie 12 l/100 km. To jednak akceptowalna wartość w tej klasie samochodów.

Technologia i bezpieczeństwo

Alfa Romeo Giulia uzyskało maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP, wykazując bardzo wysoką, niemal 100-procentową skuteczność w ochronie kierowcy i pasażera.

W standardzie Giulia Q wyposażona jest w 6 poduszek powietrznych (kierowcy, pasażera, boczne i kurtynowe), system ostrzegający przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu, autonomiczny system awaryjnego hamowania (wykrywający pieszych) oraz czujnik deszczu.

W kwestii dodatków w zakresie komfortu, technologii i dynamiki jazdy Giulię Q w standardzie wyposażono w niemal wszystkie elementy, które w „zwykłej” Giulii dostępne są za dopłatą. W bazowej wersji otrzymujemy m.in.: podgrzewane koło kierownicy, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, adaptacyjne amortyzatory, opony run flat, 7-calowy wyświetlacz na tablicy wskaźników, wykończenie wnętrza włóknem węglowym czy mocniejsze światła biksenonowe.

Z nielicznych dostępnych w Quadrifoglio opcji z pewnością warto zainteresować się fotelami sportowymi Sparco, nawigacją z 8,8-calowym wyświetlaczem oraz węglowo-ceramicznymi tarczami hamulcowymi. Nawet po doposażeniu w te elementy cena Giulii Quadrifoglio z manualną skrzynią nie powinna znacząco przekroczyć 400 tys. zł, a to nieco mniej niż trzeba wydać na Mercedesa-AMG C63 i trochę więcej w porównaniu z BMW M3.

Dla zmniejszenia masy Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio posiada wał napędowy z włókna węglowego. To unikatowe rozwiązanie w tej klasie samochodów.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Audi RS3

Połączenie praktycznego hatchbacka z osiągami i brzemieniem superauta


Cena od 258 700 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

BMW M3 Limuzyna

Maksymalna frajda z jazdy w rodzinnym sedanie


Cena od 379 300 PLN
Ocena t4c: 8.9/10
Zobacz

Jaguar XE

Jeden z najlepszych sedanów klasy premium na rynku


Cena od 159 900 PLN
Ocena t4c: 8.3/10
Zobacz

Mercedes-AMG C 63

Jeden z najbardziej cenionych ekstremalnie usportowionych sedanów


Cena od 371 900 PLN
Ocena t4c: 9.0/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()