Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo

Cena od 76 600 do 111 800 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • sportowy charakter
  • dobre właściwości jezdne.

Słabe strony

  • przeciętna ilość miejsca w kabinie
  • mało komfortowe zawieszenie.

Ocena t4c: 6.2/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 7.7 s do 10.0 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
350/1045
Action
zużycie paliwa
od 3.9 l do 5.8 l / 100km
Action
moc
od 120 KM do 175 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Alfa Romeo Giulietta została zaprezentowana wiosną 2010 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie. To stylowy, 5-drzwiowy hatchback, którego rywalami są m.in. Ford Focus, Opel Astra czy też Volkswagen Golf.

Auto przeszło pierwszy facelifting w 2013 roku – otrzymało wtedy m.in. zmodyfikowany system audio, a także unowocześnione silniki. W 2016 roku – po drugim faceliftingu – Giulietta została wyposażona w grill z nowym emblematem Alfy Romeo, otrzymała nowe nazwy wersji wyposażenia, a także nowego turbodiesla.

Wnętrze

Alfa Romeo to przede wszystkim wyjątkowy styl auta o lekko sportowym duchu. Nie inaczej jest z Giuliettą, której każdy szczegół deski rozdzielczej zachwyca, zwłaszcza niecodzienne zegary.

Gorzej jest z ergonomią i jakością – tu Włosi wyraźnie odstają od niemieckiej konkurencji w postaci Volkswagena Golfa czy Forda Focusa. Ciasno skrojone wnętrze Giulietty poczują zwłaszcza pasażerowie tylnej kanapy, gdzie miejsca może brakować nie tylko nad głowami. Niewiele przestrzeni pozostaje również na nogi, szczególnie jeśli z przodu usiądzie kierowca o wzroście ok. 2 metrów.

Bagażnik charakteryzuje się pojemnością 350 litrów i jest to akceptowalna wartość – nieco mniejsza niż w przypadku wspomnianych rywali. W jego wnętrzu znajdziemy przydatne haczyki, gniazdo 12 V, a także mały schowek z boku. Pod podłogą do wyboru koło dojazdowe lub zestaw naprawczy. Po złożeniu oparć kanapy powstaje nierówna podłoga i przestrzeń na poziomie tylko 750 litrów.

Za kierownicą

Każda Giulietta wyposażona jest w system Alfa DNA, wpływający na pracę przepustnicy, układu wspomagania, a także skrzyni biegów w przypadku przekładni automatycznej. Do jego obsługi służy regulator na konsoli środkowej z trzema trybami pracy: Dynamic (dynamiczny), Normal (normalny) i All Weather (na każdą podłogę).

W przeciwieństwie do innych systemów tego typu u konkurentów różnica w poszczególnych trybach w Alfie Romeo jest bardzo wyraźna. Oczywiście najprzyjemniej Giuliettą podróżuje się w tym pierwszym, reakcja na gaz jest natychmiastowa, a siła wspomagania wyraźnie ograniczona.

Gulietta potrafi zaangażować w jazdę, zawieszenie jest dobrze dostrojone do bardziej agresywnej jazdy, jednak układ kierowniczy mógłby być nieco bardziej dopracowany. Nic nie można zarzucić natomiast nowej, dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej TCT.

Silniki

Giulietta napędzana jest czterema turbodoładowanymi silnikami benzynowymi. Trzy z nich mają pojemność 1,4 litra i osiągają moc 120, 150 i 170 KM. Nawet podstawowy silnik zapewnia niezłe osiągi (0-100 km/h: 9,4 s, prędkość maksymalna 194 km/h) i akceptowalne zużycie paliwa (średnio 6,2 l/ 100 km).

Najmocniejsza z wersji benzynowych ma pojemność 1,75 litra, charakteryzuje się mocą 240 KM i jest dostępny w topowej odmianie Veloce (dotychczas nazywanej QV). Giulia Veloce rozpędza się do 244 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 6 sekund.

W kwestii jednostek wysokoprężnych Giulietta może być napędzana silnikami 1,6 JTD o mocy 120 KM oraz 2,0 JTD w wariantach 150- i 175-konnym. Najsłabszy diesel cechuje się średnim zużyciem paliwa na poziomie 3,9 l/ 100 km, najmocniejszy 4,3 l/ 100 km. W rzeczywistości przy łagodnym obchodzeniu się z gazem uzyskamy niewiele wyższe wartości.

Oprócz manualnej skrzyni Alfa Romeo występuje z nową, 6-biegową dwusprzęgłową przekładnią TCT. Standardowo połączona jest z jednostkami jednostkami 1,4 TB Mair 170 KM, 1750 Tbi 240 KM i 2,0 JTD 175 KM, a opcjonalnie 1,6 JTD 120 KM.

Ponadto seryjnym rozwiązaniem we wszystkich Giuliettach jest elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego Q2, która wyraźnie wpływa na ograniczenie podsterowności w zakręcie.

Technologia i bezpieczeństwo

W 2010 roku Giulietta uzyskała maksymalne 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP, zdobywając najwyższe oceny w swojej klasie i jednocześnie jedne z najlepszych ze wszystkich samochodów przetestowanych w tym roku.

Auto seryjnie wyposażone jest m.in. w system kontroli trakcji VDC z elektronicznym mechanizmem różnicowym Q2, kontrolę trakcji ASR, układ wspomagania ruszania pod górę, a także 6 poduszek powietrznych.

Na liście wyposażenia nie znajdziemy żadnych asystentów bezpieczeństwa. Znajdziemy natomiast dwustrefową klimatyzację, biksenonowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów, tempomat, panoramiczny dach, siedzenia obszyte skórą lub alcantarą, nawigację z 6,5-calowym dotykowym ekranem czy też 18-calowe felgi z lekkich stopów.

W 2011 roku w prestiżowym konkursie „Car Of The Year” Alfa Romeo Giulietta zajęła drugie miejsce, plasując się tuż za Nissanem Leaf.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Mazda 3

Japońska alternatywa dla Focusa z ciekawymi rozwiązaniami technicznymi


Cena od 68 900 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Mercedes-Benz klasy A

Atrakcyjny hatchback o szerokich możliwościach konfiguracji


Cena od 91 600 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Volkswagen Golf

Kultowy hatchback, lider i wyznacznik standardów w tym segmencie


Cena od 66 990 PLN
Ocena t4c: 8.8/10
Zobacz

Volvo V40

Popularny hatchback klasy wyższej oferujący wysoki poziom bezpieczeństwa


Cena od 100 300 PLN
Ocena t4c: 7.7/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()