Audi A1 Sportback

Audi

Cena od 78 700 do 101 000 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • praktyczne
  • 5-drzwiowe nadwozie
  • bogate wyposażenie opcjonalne.

Słabe strony

  • ograniczona paleta jednostek napędowych
  • niewiele miejsca na tylnej kanapie.

Ocena t4c: 7.6/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 8.9 s do 11.6 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
270
Action
zużycie paliwa
od 3.4 l do 5.1 l / 100km
Action
moc
od 90 KM do 125 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

W roku 2010 Audi po raz pierwszy pojawiło się w segmencie małych samochodów premium. Zaprezentowano wówczas 3-drzwiowy model A1 bazujący na płycie podłogowej Volkswagena Polo. Rok później do oferty dołączył praktyczniejszy 5-drzwiowy hatchback o nazwie Sportback, natomiast w 2014 roku producent z Ingolstadt przeprowadził gruntowny facelifting A1, modyfikując nie tylko wygląd zewnętrzny, ale także wyposażenie samochodu. W Polsce oferowana jest tylko 5-drzwiowa odmiana A1 – Sportback.

Wnętrze

Przynależność do klasy premium zobowiązuje, dlatego w Audi A1 znajdziemy nie tylko oryginalny design kokpitu, ale też materiały z wyższej półki, choć… nie wszędzie.

Odmiana Sportback bez wątpienia jest znacznie bardziej praktyczna niż 3-drzwiowa wersja – dodatkowa para drzwi ułatwia zajęcie miejsc na tylnej 3-osobowej kanapie, a wyżej poprowadzona linia dachu (w porównaniu z odmianą 3-drzwiową) zapewnia więcej miejsca nad głowami pasażerów.

Mimo wszystko wnętrze Audi A1 nie jest zbytnio przestronne – tylna kanapa będzie odpowiednim miejscem jedynie na krótsze podróże. Bagażnik Sportbacka mieści wyjściowo 270 litrów (po złożeniu foteli: 920 l), tyle samo co w zwykłym A1.

Za kierownicą

Niewielkie wymiary zewnętrzne, krótki przedni i tylny zwis, dynamicznie zestrojone zawieszenie, czuły układ kierowniczy – Audi A1 Sportback nie może prowadzić się źle.

Przy wyborze odpowiedniego silnika jazda tym autem może dać kierowcy naprawdę dużo frajdy. Audi do tego małego hatchbacka ma także w swojej ofercie nawet 18-calowe obręcze, ale należy pamiętać, że na polskich drogach nie można przesadzić z wielkością kół.

Silniki

Audi do modelu A1 Sportback proponuje trzy oszczędne jednostki napędowe. Benzynowe to otwierający gamę 3-cylindrowy motor 1,0 TSI Ultra o mocy 95 KM (70 kW), a także 1,4 TFSI o mocy 125 KM (92 kW). Ten drugi wyposażono w system Audi cylinder on demand odłączając dwa z czterech cylindrów przy niskim obciążeniu silnika w celu obniżenia zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla.

Jednostka wysokoprężna jest jedna – to 1,4 TDI o mocy 90 KM (66 kW). Diesel zapewni średnie zużycie paliwa na poziomie 3,8 l/ 100 km. Wszystkie silniki dostępne są z przekładniami manualnymi, opcją dla każdej jednostki jest automatyczna 7-biegowa skrzynia S-tronic. A1 Sportback, nie licząc usportowionej, 23-konnej wersji S1, nie jest oferowane z napędem quattro.

Technologia i bezpieczeństwo

Na pokładzie Audi za dopłatą możemy znaleźć szereg elementów wyposażenia, wpływającego zarówno na komfort, jak i bezpieczeństwo jazdy. Dostępne są m.in. układ Audi Drive Select zmieniający charakterystykę pracy jednostki napędowej, układu kierowniczego oraz skrzyni biegów (Stronic), czy też rozbudowany system audio z nawigacją MMI, który można uzupełnić zestawem BOSE surround, tj. systemem oferującym dźwięk przestrzenny 5.1, 10-kanałowy wzmacniacz o mocy 465 W i muzykę płynącą z aż 14 głośników.

W wyposażeniu seryjnym A1 Sportback otrzymamy natomiast jedynie to, co najpotrzebniejsze – 6 poduszek powietrznych, system stabilizacji ESC, manualną klimatyzację, centralny zamek, sterowane elektrycznie szyby oraz lusterka, a także bazowe radio Chorus.

Kwintesencja klasy premium to oczywiście bogata lista wyposażenia dodatkowego, posegregowanego także w atrakcyjne cenowo pakiety. Auto (w odmianie 3-drzwiowej) w 2010 roku zostało poddane testowi zderzeniowemu Euro NCAP, uzyskując maksymalną notę 5 gwiazdek.

Audi dla miłośników szybkiej jazdy przygotowało Audi S1 Sportback z 231-konnym silnikiem 2.0 TFSI oraz napędem quattro.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Fiat 500

Miejski, stylowy samochód łączący nowoczesność z domieszką stylu retro


Cena od 47 000 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

MINI Hatchback 5d

Bardziej praktyczna i nieco większa odmiana klasycznego MINI


Cena od 84 000 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Opel Corsa

Popularny, dopracowany mały hatchback o licznych zaletach


Cena od 42 300 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Volkswagen Polo

Rynkowy przebój Volkswagena - sprawdzony i ceniony miejski hatchback


Cena od 39 900 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()