Audi A3 Sportback

Audi

Cena od 106 400 do 138 100 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • wysoka jakość wnętrza
  • bogate wyposażenie dodatkowe.

Słabe strony

  • kosztowne dodatki
  • głośne diesle.

Ocena t4c: 7.8/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 8.2 s do 10.7 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
380
Action
zużycie paliwa
od 3.9 l do 5.1 l / 100km
Action
moc
od 110 KM do 150 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Audi A3 to – zaraz po Volvo V40 – najchętniej kupowany w naszym kraju hatchback klasy premium. Obecnie na rynku znajduje się III generacja modelu, która zadebiutowała w roku 2012.

W połowie 2016 roku Audi zaprezentowało odświeżone A3 po głębokich zmianach produktowych. Auto zyskało nowy pas przedni, dodatkowe wzory felg i kolory lakieru, we wnętrzu pojawiły się nowe materiały wykończenia, uproszczono obsługę systemu multimedialnego oraz uzbrojono samochód w najnowsze elektroniczne dodatki.

Audi A3 oferowane jest w czterech rodzajach nadwozia (sedan, kabriolet, 3- i 5-drzwiowy hatchaback), jednak ze względu na niewielkie zainteresowanie kabriolet oraz 3-drzwiowy hatchback udostępnia się w naszym kraju jedynie na specjalne zamówienie.

Wnętrze

Mimo że mamy do czynienia z jednym z niższych modeli w ofercie Audi, we wnętrzu czuć, że to samochód klasy premium.

Audi wiele uwagi przywiązuje do wrażeń, jakie zapewnia korzystanie z wszelkich przełączników, pokręteł i przycisków w aucie, z podobną dbałością podchodzi do materiałów i ich spasowania. Odczuwalna wysoka jakość wszystkich elementów zdecydowanie wyróżnia Audi na tle konkurentów oraz skonstruowanych na tej samej płycie podłogowej modeli koncernu Volkswagena, czyli SEAT-a Leona oraz Volkswagena Golfa.

W Audi A3 recenzenci doceniają również wygodne fotele z dużym zakresem regulacji i dobrym trzymaniem bocznym oraz fakt, że każdy bez problemu odnajdzie tu odpowiednią pozycję do jazdy. Nie siedzimy tu tak nisko jak w BMW serii 1, jednak ściskając w dłoniach mięsisty wieniec kierownicy, można poczuć, że kabina zaprojektowana jest wokół kierowcy.

Audi A3 w wersji 5-drzwiowej (Sportback) oferuje więcej miejsca na tylnej kanapie w porównaniu z wersją 3-drzwiową i powinno być go pod dostatkiem nawet dla dorosłych osób. Za pasażerami tylnej kanapy mamy 350-litrowy bagażnik – jest co prawda nieco mniejszy niż u Volkswagena Golfa czy SEAT-a Leona, ale też nieco większy niż w przypadku rywali – BMW serii 1 czy Mercedesa klasy A. Po złożeniu oparć foteli otrzymujemy 1100 litrów i całkowicie płaską podłogę.

Za kierownicą

Hatchback Audi zawsze oferuje wysoki komfort podróżowania, a jednocześnie potrafi zaangażować w jazdę i gwarantuje pewne i precyzyjne prowadzenie. W zależności od wybranej wersji oraz dodatków Audi A3 może być bardziej komfortowe lub sportowe.

Samochód nie boi się dynamicznej jazdy, stabilnie i przewidywalnie prowadzi się w agresywnie pokonywanych zakrętach, zapewnia mnóstwo mechanicznej przyczepności, a jednocześnie oferuje wysoki komfort podróżowania dzięki dobremu wyciszeniu wnętrza oraz cichej pracy zawieszenia. Recenzenci czasami zarzucają A3 nieco sztuczną pracę układu kierowniczego, lecz nie zmienia to faktu, że odznacza się on wysoką precyzją.

Na tle mniej zwinnego Volvo V40 i bardziej komfortowego, ale mniej sportowego Mercedesa klasy A Audi A3 odznacza się najlepszym balansem między sportem a wygodą. Oczywiście (podobnie jak w przypadku rywali) w opcji mamy sportowe, obniżone zawieszenie, które znacznie wyostrzy dynamiczne zachowanie A3, ale negatywnie odbije się na komforcie. Audi oferuje również tzw. zawieszenie na złe drogi, podwyższone o 15 mm. W ofercie dostępna jest też mocna, usportowiona odmiana S3.

W wyższych wersjach wyposażenia do dyspozycji otrzymujemy przełącznik drive select, za pośrednictwem którego możemy wpływać na pracę poszczególnych układów samochodu (np. siłę wspomagania układu kierowniczego).

Silniki

W modelu A3 Audi oferuje szeroką paletę silników benzynowych i wysokoprężnych o mocach od 110 do 150 KM (oraz 310 KM w S3).

Bazową jednostką, która zadebiutowała w A3 w połowie 2016 roku, jest 1-litrowy, 3-cylindrowy silnik TFSI o mocy 116 KM. Może on być połączony z manualną 6-biegową lub dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią DSG.

Wbrew pozorom małolitrażowa jednostka dobrze spisuje się w lekkim A3, zapewniając przyspieszenie do 100 km/h w niecałe 10 s. W realnym użytkowaniu nie będzie jednak znacząco oszczędniejsza od 4-cylindrowego TFSI o mocy 150 KM z technologią dezaktywacji cylindrów przy mniejszym obciążeniu, a ta zdaje się lepszym wyborem, jeżeli w A3 planujemy często podróżować autostradami.

Wśród diesli do wyboru mamy dwie jednostki o zbliżonej do silników benzynowych mocy: 1,6-litrowego, 116-konnego lub 2-litrowego, 150-konnego diesla. Tylko w przypadku diesli możemy wybrać A3 z napędem na wszystkie koła. 4-cylindrowe TDI w tym modelu Audi odznacza się wysoką kulturą pracy, jednak przy wyższym obciążeniu staje się wyraźnie słyszalne w kabinie, co negatywnie odbija się na wrażeniach z jazdy.

Technologia i bezpieczeństwo

Audi A3 otrzymało maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP i już w standardzie posiada bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa oraz trzy mocowania ISOFIX.

Audi to przede wszystkim nowoczesne technologie na pokładzie i nie inaczej jest w przypadku A3. Za dopłatą z deski rozdzielczej wysuwa się duży ekran systemu multimedialnego MMI, którego obsługa w A3 po faceliftingu w połowie 2016 roku została jeszcze bardziej uproszczona. MMI posiada możliwość połączenia z telefonem komórkowym przez Android Auto/ Apple CarPlay/ Mirror Link oraz da się go rozszerzyć o pakiet usług online (Audi Connect), które pozwalają poznać ceny paliw na okolicznych stacjach benzynowych, przeglądać Twittera, sprawdzić godziny odjazdów pociągów czy pogodę.

Audi A3 może być wyposażone w matrycowe światła LED wycinające ze snopów świateł drogowych inne pojazdy. To dodatek o znaczącym wpływie na poprawę bezpieczeństwa jazdy po zmroku. Ciekawą opcją znaną z wyższych modeli Audi jest Audi virtual cockpit, czyli rozbudowana cyfrowa tablica wskaźników, wyświetlająca liczne parametry jazdy oraz nawigację (również widok Google Earth). W A3 nie zabrakło całego arsenału asystentów jazdy oraz wysokiej jakości nagłośnienia Bang & Olufsen.

W A3 Audi oferuje trzy typy zawieszenia: sportowe S line (-25 mm), zawieszenie na złe drogi (+15 mm) oraz zawieszenie sportowe (-15 mm).

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Alfa Romeo Giulietta

Jeden z najbardziej oryginalnych hatchbacków na rynku


Cena od 76 600 PLN
Ocena t4c: 6.2/10
Zobacz

Mercedes-Benz klasy A

Atrakcyjny hatchback o szerokich możliwościach konfiguracji


Cena od 91 600 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

SEAT Leon

Wyrazisty hatchback bazujący na sprawdzonych rozwiązaniach Volkswagena


Cena od 59 900 PLN
Ocena t4c: 8.1/10
Zobacz

Volkswagen Golf

Kultowy hatchback, lider i wyznacznik standardów w tym segmencie


Cena od 66 990 PLN
Ocena t4c: 8.8/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()