Audi A4

Audi

Cena od 132 900 do 189 100 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • bardzo dobre właściwości jezdne
  • wykończenie wnętrza na wysokim poziomie.

Słabe strony

  • wysoka cena
  • tradycyjny wygląd auta.

Ocena t4c: 8.0/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 5.8 s do 10.2 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
480/965
Action
zużycie paliwa
od 3.8 l do 5.9 l / 100km
Action
moc
od 122 KM do 252 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Dziewiąta już generacja Audi A4 miała swoją premierę na jesieni 2015 roku. To całkiem nowa, zaawansowana konstrukcja, która prawdopodobnie pozostanie na rynku w niezmienionej formie do 2019 roku.

Nowa generacja A4 powstała na specjalnej platformie MLB Evo, dzięki której udało się obniżyć masę samochodu o ponad 100 kg w stosunku do poprzednika. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wykorzystywane w wyższych modelach sprawiają, że limuzyna Audi wyznacza nowe trendy w segmencie premium. Audi A4 występuje również w wersji kombi (Avant) oraz bazującej na niej odmianie uterenowionej Allroad.

Wnętrze

Wnętrze Audi A4 cechuje się bardzo wysoką jakością wykonania i według wielu dziennikarzy stanowi punkt odniesienia w tej kwestii. Świadczy o tym nie tylko sposób spasowania elementów i jakość użytych materiałów, ale również zauważalna precyzja działania wszystkich przycisków i przełączników.

Centralne miejsce kokpitu może zająć ekran systemu MMI oraz dotykowy panel układu klimatyzacji. Warto wspomnieć, że wnętrze Audi A4 również można wyposażyć w dodatkowe nowoczesne udogodnienia – chociażby w podłokietniku między fotelami znajdziemy bezprzewodową ładowarkę do smartfona. Ciekawym rozwiązaniem stylizacyjnym jest zastosowanie jednej kratki wlotu powietrza, która ciągnie się od środka kokpitu do końca prawej strony.

Dzięki zwiększonemu rozstawowi osi auto zyskało dodatkowe miejsce na nogi, co jest wyczuwalne zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń. Niestety nisko opadająca linia dachu ogranicza przestrzeń nad głowami wyższym pasażerom. Z kolei szeroki zakres regulacji przednich foteli oraz kolumny kierownicy sprawia, że znalezienie idealnej pozycji do jazdy w Audi A4 nie przysporzy problemu. Bagażnik Audi A4 Limousine ma 480 l pojemności, a to dokładnie tyle samo, co w Mercedesie klasy C oraz BMW serii 3.

Za kierownicą

Prowadzenie A4 dostarcza jedynie pozytywnych wrażeń. Wielowahaczowe zawieszenie doskonale utrzymuje auto na drodze, a dostępny za dopłatą układ drive select umożliwia regulowanie charakterystyki pracy zawieszenia, układu kierowniczego oraz reakcji silnika na gaz. Praca zawieszenia jest cicha i skutecznie izoluje od nierówności nawierzchni. Należy jednak zachować ostrożność przy wyborze sportowego, obniżonego zawieszenia (dostępnego opcjonalnie), ponieważ może okazać się zbyt twarde w połączeniu z większymi rozmiarami felg.

Układ kierowniczy pozwala na pewne i precyzyjne prowadzenie samochodu, ale w wielu recenzjach zarzuca się mu nieco sztuczną pracę. Duże wrażenie w Audi A4 robi wyciszenie wnętrza – nawet przy wyższych prędkościach komfort akustyczny pozostaje na poziomie znanym z wyższych modeli limuzyn segmentu premium.

Silniki

Audi A4 korzysta z jednostek napędowych koncernu Volkswagena. Paleta silnikowa A4 składa się z trzech jednostek benzynowych TFSI (1,4 150 KM, 2,0 190 KM i 2,0 252 KM) oraz trzech silników wysokoprężnych TDI (2,0 122 KM, 2,0 150 KM i 2,0 190 KM).

Nawet najsłabsze jednostki oferują rozsądny kompromis między osiągami a zużyciem paliwa. 122-konne TDI wg zapewnień Audi zużywa średnio 3,8 l/ 100 km (2.0 TDI 122 KM) zaś 150-konne TFSI – 5.2 l/ 100 km. Moc trafia na koła poprzez manualne lub dwusprzęgłowe przekładnie S-Tronic. W przypadku mocniejszych jednostek w ofercie znajdziemy również napęd na cztery koła quattro.

Technologia i bezpieczeństwo

Ważną cechą Audi A4 jest szeroka możliwość doposażenia samochodu w najnowsze technologie. Na liście wyposażenia opcjonalnego znajdziemy systemy, które do tej pory były zarezerwowane dla najdroższych modeli – dotyczą one nie tylko komfortu, ale także bezpieczeństwa.

Zamiast tradycyjnych, analogowych wskaźników za około 3 tys. zł do A4 możemy zamówić tzw. Audi Virtual Cockpit. To cyfrowa tablica wskaźników, której wygląd można w dużym stopniu modyfikować.

Nie brakuje również całej palety asystentów kierowcy z asystentem wspomagającym oszczędną jazdę na czele. Za optymalne nagłośnienie odpowiadać może system audio Bang & Olufsen, który potrafi wytworzyć dźwięk 3D.

Duży nacisk położono także na bezpieczeństwo. Komplet poduszek powietrznych w standardzie, dwa wpięcia ISOFIX oraz liczne wzmocnienia w konstrukcji sprawiają, że A4 otrzymało maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Audi A4 Limousine posiada najniższy w segmencie współczynnik oporu powietrza, co przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Alfa Romeo Giulia

Najlepszy współczesny model Alfy Romeo - urodziwy i praktyczny sedan


Cena od 144 700 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

BMW serii 3 Limuzyna

Jedna z najlepszych i najbardziej wszechstronnych sedanów na rynku


Cena od 130 600 PLN
Ocena t4c: 8.4/10
Zobacz

Lexus IS

Japoński konkurent dla BMW serii 3 lub Audi A4 - komfortowy i niezawodny


Cena od 162 900 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Volvo S60

Sedan premium zbierający najwyższe noty za komfort i bezpieczeństwo


Cena od 123 100 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()