Audi A4 Avant

Audi

Cena od 140 500 do 196 700 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • bardzo dobre wyciszenie kabiny
  • przestronny bagażnik.

Słabe strony

  • ograniczona przestrzeń na tylnej kanapie
  • kosztowne opcje.

Ocena t4c: 8.2/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 6.0 s do 10.9 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
505/1510
Action
zużycie paliwa
od 4.0 l do 6.1 l / 100km
Action
moc
od 122 KM do 252 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

IX generacja Audi A4 miała swoją polską premierę pod koniec 2015 roku. Niemal równocześnie z wersją sedan pojawiło się bardziej praktyczne i równie atrakcyjne kombi (Avant).

Mimo że z zewnątrz Audi A4 zmieniło się niewiele, to mamy do czynienia z całkiem nową, zaawansowaną, lekką konstrukcją, która prawdopodobnie pozostanie na rynku w niezmienionej formie do 2019 roku.

Najnowsze wcielenie A4 powstało na modułowej platformie MLB Evo (wspólnej z Q7 czy nowym A5), dzięki której udało się obniżyć masę samochodu o ponad 100 kg w stosunku do poprzednika.

Rozwiązania technologiczne z wyższych modeli sprawiają, że Audi A4 Avant wyznacza nowe trendy w segmencie premium. Oferowane jest również jako uterenowiona wersja Allroad, która wyróżnia się zwiększonym prześwitem i plastikowymi nakładkami nadwozia.

Wnętrze

Wnętrze Audi A4 Avant cechuje się bardzo wysoką jakością wykonania i według wielu dziennikarzy w tym aspekcie stanowi punkt odniesienia w swojej klasie. Audi nic nie pozostawiło przypadkowi. Jakość czuć więc nie tylko w sposobie spasowania elementów i użytych materiałach, lecz także doznaniach, jakie zapewnia operowanie wszystkimi przyciskami i przełącznikami. Centralne miejsce kokpitu zajmuje ekran systemu multimedialnego MMI oraz dotykowy panel układu klimatyzacji. Recenzenci podkreślają, że MMI to jeden z najlepszych tego typu systemów na rynku.

Ciekawym rozwiązaniem stylizacyjnym jest zastosowanie jednej kratki wlotu powietrza, która ciągnie się od środka kokpitu do końca prawej strony wnętrza.

Za dopłatą kabina A4 może zostać wykończona wysokiej jakości skórą i drewnem. Dodatkowych opłat wymagają również sportowe fotele z wysuwaną podpórką na uda, jednak one świetnie sprawdzają się w dłuższych trasach.

Dzięki zwiększonemu rozstawowi osi zwiększyła się także ilość miejsca dla pasażerów na wysokości kolan. A4 Avant co prawda nadal nie zaoferuje najbardziej przestronnego wnętrza w klasie – więcej miejsca znajdzie się w BMW serii 3 Touring, ale już w Mercedesie klasy C będzie go nieco mniej.

Tak czy inaczej, na tylnej kanapie Audi A4 Avant komfortowo mogą podróżować jedynie dwie osoby. Trzeciej będzie przeszkadzał wysoki tunel środkowy. Bagażnik Audi A4 Avant oferuje jedną z największych pojemności w klasie. Ma 505 litrów, a to nieco więcej niż w BMW serii 3 Touring i Mercedesie klasy C kombi. Po złożeniu oparć (za pomocą dźwigni w bagażniku) otrzymujemy 965 litrów. To również bardzo dobry wynik na tle konkurencji. Klapa bagażnika unosi się automatycznie i można ją otworzyć ruchem nogi pod zderzakiem (w opcji). Razem z klapą automatycznie podnosi się również roleta (w standardzie).

Jak w przypadku pozostałych modeli, również w A4 Avant Audi proponuje wiele praktycznych rozwiązań pomagających unieruchomić przewożone w bagażniku rzeczy. Poza siatkami możemy zamówić przesuwane listwy i specjalne uchwyty.

Za kierownicą

Prowadzenie Audi A4 Avant dostarcza jedynie pozytywnych wrażeń. Samochód jest o 120 kg lżejszy od poprzednika, co pozytywnie wpłynęło na jego dynamikę i zwinność.

Dostępny za dopłatą system drive select umożliwia regulowanie charakterystyki pracy zawieszenia, układu kierowniczego oraz reakcji silnika na gaz i pozwala dostosować zachowanie A4 do aktualnych oczekiwań kierowcy. Do wyboru mamy tryby: dynamic, comfort, efficiency oraz individual.

Praca zawieszenia cechuje się wyrafinowaniem – jest cicha i skutecznie izoluje od nierówności nawierzchni. Należy jednak zachować ostrożność przy wyborze dostępnego opcjonalnie sportowego, obniżonego zawieszenia, ponieważ może okazać się zbyt twarde w połączeniu z większymi rozmiarami felg.

Układ kierowniczy pozwala na pewne i precyzyjne prowadzenie samochodu, ale w wielu recenzjach zarzuca się mu nieco sztuczną pracę. Mimo dobrze zestrojonego zawieszenia, szybkiego układu kierowniczego i neutralnego zachowania nawet w krytycznych sytuacjach A4 Avant nie zaangażuje kierowcy w takim stopniu jak BMW serii 3. Duże wrażenie w Audi A4 robi wyciszenie wnętrza – nawet przy dużych prędkościach komfort akustyczny pozostaje na poziomie znanym z wyższych modeli limuzyn segmentu premium.

Silniki

Audi A4 Avant (podobnie jak Limousine) korzysta z jednostek napędowych koncernu Volkswagena. Paleta silnikowa A4 składa się z trzech jednostek benzynowych TFSI (1,4 150 KM; 2,0 190 KM i 2,0 252 KM) oraz trzech silników wysokoprężnych TDI (2,0 122 KM; 2,0 150 KM i 2,0 190 KM). Tylko w przypadku wyboru najmocniejszych wariantów możemy korzystać z zalet napędu na wszystkie koła quattro, ale niezwykle sprawna, 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa dostępna jest dla każdej jednostki.

Najsłabsze diesle oferują rozsądny kompromis między osiągami a zużyciem paliwa. 122-konne TDI według zapewnień Audi zużywa średnio 3,8 l/100 km (2,0 TDI 122 KM), zaś 150-konne TFSI – 5,2 l/100 km, jednocześnie pozwalając rozpędzić się do 100 km/h w około 10 s. Jednostki TDI w A4 Avant zdaniem dziennikarzy motoryzacyjnych są lepiej wyciszone niż w modelu A3, przez co nie zakłócają spokoju w kabinie nawet przy większym obciążeniu.

Dobrym wyborem w przypadku jednostek benzynowych okaże się 190-konne, 2-litrowe TFSI ultra, które zapewni bardzo dobre osiągi (0-100 km/h w 7,5 s) oraz średnie zużycie paliwa jedynie nieznacznie większe niż w przypadku słabszej i nieco mniej zaawansowanej 150-konnej jednostki o pojemności 1,4 l (5,8 l/100 km vs 5,4 l/100 km).

Technologia i bezpieczeństwo

Ważna cecha Audi A4 to rozbudowana lista wyposażenia dodatkowego. Znajdziemy tu systemy do tej pory zarezerwowane dla najdroższych modeli w gamie Audi – dotyczą one nie tylko komfortu, ale i bezpieczeństwa.

Zamiast tradycyjnych, analogowych wskaźników do A4 możemy zamówić tzw. Audi virtual cockpit. To cyfrowa tablica zegarów, której wygląd można w dużym stopniu modyfikować.

Dzięki niej kierowca cały czas ma widok na nawigację i najważniejsze parametry dotyczące samochodu. Dodatkowym wsparciem będzie wyświetlacz head-up. Nie brakuje całej palety asystentów jazdy z tzw. przewidującym asystentem wspomagającym oszczędną jazdę na czele.

Jeżeli A4 Avant planujemy często podróżować po zmroku, warto zainteresować się światłami Matrix LED, które pozwalają na ciągłą jazdę na światłach drogowych, nie oślepiając przy tym innych uczestników ruchu.

Za odpowiednie nagłośnienie odpowiadać może 19-głośnikowy system audio Bang & Olufsen. Kierowca ma również do dyspozycji rozbudowane usługi online oraz możliwość integracji smartfona z systemem multimedialnym samochodu (Apple Car Play, Android Auto, Mirror Link).

Duży nacisk położono na bezpieczeństwo. Komplet poduszek powietrznych w standardzie, dwa wpięcia ISOFIX oraz liczne wzmocnienia w konstrukcji przyczyniły się do tego, że A4 otrzymało maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

usługi online Audi Connect pozwalają sprawdzić ceny paliw na stacjach benzynowych, pogodę w miejscu, do którego zmierzamy, rozkład jazdy pociągów czy ciekawe wydarzenia w danym mieście.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

BMW serii 3 Touring

Praktyczne kombi ze sportowymi genami o wszechstronnym charakterze


Cena od 136 800 PLN
Ocena t4c: 8.7/10
Zobacz

Mazda 6 Sport Kombi

Duży bagażnik i przestronne wnętrze w niezwykle atrakcyjnej powłoce


Cena od 89 900 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Mercedes-Benz klasy C kombi

Urodzie kombi, które zapewni komfort w długich podróżach


Cena od 128 000 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Skoda Superb Combi

Jedno z najbardziej przestronnych kombi na rynku


Cena od 92 400 PLN
Ocena t4c: 8.1/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()