Audi Q2

Audi

Cena od 98 900 do 150 200 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • atrakcyjne wnętrze
  • nowoczesne silniki.

Słabe strony

  • drogie (często niezbędne) dodatki
  • brak mocniejszej jednostki benzynowej.

Ocena t4c: 7.8/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 7.3 s do 10.3 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
405
Action
zużycie paliwa
od 4.4 l do 5.2 l / 100km
Action
moc
od 116 KM do 190 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Audi Q2 to najmniejszy model z uterenowionej rodziny Q w gamie Audi. Trudno ten samochód przyporządkować do konkretnego segmentu, ale najbliżej mu do crossovera. Trudno też dla Audi Q2 znaleźć w klasie premium bezpośrednich rywali – można za nich uznać BMW X1 i Mercedesa GLA.

Audi Q2 powstało na płycie wspólnej z Audi A3, jednak jest od niego nieco krótsze. Samochód wyróżnia się stylizacją nadwozia z mocnymi przetłoczeniami po bokach, wyraźnie opadającą linią dachu (jak w coupe), szerokimi słupkami tylnymi i akcentami znanymi z crossoverów. Crossover od Audi prezentuje się atrakcyjnie szczególnie w jasnych kolorach nadwozia i adresowany jest do młodszych klientów marki.

Audi Q2 oficjalnie zadebiutowało w Polsce w październiku 2016 roku i mimo że nie zagraża popularnością większemu Q5, to cieszy się rosnącym zainteresowaniem.

Wnętrze

Audi Q2 przejęło wnętrze modelu A3, ale nie ma w tym nic złego. To nowoczesny i przyjemny dla oka projekt, który w Q2 nabywa lifestylowego charakteru dzięki wstawkom z kolorowego tworzywa czy niezwykle oryginalnym, podświetlanym na rozmaite kolory listwom ozdobnym.

Jakość wykonania i użytych materiałów stoi na wysokim poziomie. Według recenzentów spasowanie elementów, szczególnie w okolicach konsoli środkowej, wydaje się bardziej solidne niż w Mercedesie klasy C, a materiały lepszej jakości niż w BMW serii 3. Gdzieniegdzie (np. na boczkach drzwi) pojawiają się twarde plastiki, bardzo zbliżone fakturą do tych z Volkswagena, jednak ogólne wrażenie jakości pozostaje na poziomie klasy premium. Da się ponadto odczuć szczególną uwagę, jaką Audi poświęciło temu, aby jak najprzyjemniej korzystało się z przełączników i przycisków. To detale, ale skutecznie budują odczucia premium w kabinie.

W Q2 nie zabrakło możliwości zamówienia cyfrowej tablicy wskaźników (tzw. Audi virtual cockpit), na szczycie deski rozdzielczej pojawia się chowany ekran systemu multimedialnego (w standardzie 7 cali), a wnętrze można urozmaicić sportowymi dodatkami S line.

W kabinie mamy sporo przestrzeni w przednim rzędzie, natomiast z tyłu jest jej wystarczająco dużo, ale można się tam poczuć nieco klaustrofobicznie za sprawą niewielkich powierzchni przeszklonych. Co ważne, opadająca linia dachu – dzięki sprytnemu wyprofilowaniu – nie uszczupla zbytnio miejsca nad głowami pasażerów z tyłu. Audi Q2 oferuje wprawdzie nieco bardziej przestronne wnętrze w porównaniu z wersją A3, jednak podróż w trójkę na tylnej kanapie nie będzie należała do komfortowych doświadczeń. Kierowca zaś może narzekać na widoczność do tyłu, którą ograniczają masywne słupki C.

Bagażnik Audi Q2 ma 405 litrów pojemności, foremne kształty oraz podwójną podłogę. Dla porównania 5-drzwiowe Audi A3 oferuje 380 litrów, a Q3– 460 litrów. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń otrzymujemy 1050 litrów i płaską podłogę.

Za kierownicą

Audi deklaruje, że w przypadku Q2 mamy do czynienia z samochodem o sportowym zacięciu. Potwierdzenie tego możemy odnaleźć w recenzjach modelu, w których dziennikarze zwracają uwagę, że Q2 na drodze – mimo wyżej położonego środka ciężkości – zachowuje się jak hatchback. Przechyły nadwozia w zakrętach ograniczone są przez usztywnione zawieszenie. Mimo to komfort, jaki oferuje Q2, jest całkowicie zadowalający – przynajmniej póki nie zdecydujemy się na 19-calowe felgi oraz sportowe, obniżone zawieszenie. Opcjonalnie da się zamówić system pozwalający na zmianę tłumienia amortyzatorów.

Ważną nowością w Q2 (dostępną w standardzie) jest progresywny układ kierowniczy. W mieście i na parkingach wspomaga manewrowanie, na autostradach ułatwia utrzymanie samochodu na pasie ruchu, zaś przy pokonywaniu zakrętów sprawia, że koła szybko i bezpośrednio reagują na ruchy kierownicą. Dzięki temu rozwiązaniu samochód daje więcej radości z jazdy krętymi drogami, chociaż według dziennikarzy pod tym względem ustępuje w nieznacznym stopniu MINI Countrymanowi.

Audi Q2 może zostać wyposażone w napęd na wszystkie koła quattro, a krótkie zwisy i wysoki prześwit dają podstawy do tego, żeby sądzić, że auto poradzi sobie w nieco trudniejszym terenie. Zdecydowanie jednak nie będzie to jego żywioł.

Silniki

W modelu Q2 Audi oferuje trzy silniki benzynowe oraz dwa diesle. Podobnie jak w przypadku A3, również tutaj bazową jednostkę stanowi 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1 litra i mocy 116 KM. Motor cechuje się ciekawym, przyjemnym dla ucha brzmieniem, jednak raczej nie zachwyci osiągami kierowców, którzy w Q2 będą szukać sportowego ducha.

Najbardziej ekonomiczną jednostką w Q2 okaże się 116-konne TDI o pojemności 1,6 litra, ale tu znów osiągi pozostawiają nieco do życzenia (0-100 km/h w 10,3 s). Najbardziej odpowiednią jednostką do Q2 wydaje się zatem 1,4-litrowe TFSI o mocy 150 KM, z technologią odłączania cylindrów przy niskim obciążeniu silnika, który to idealnie sprawdzi się w mieście oraz w trasie – nawet jeśli na pokład zabierzemy komplet pasażerów.

Najszybsza (a zarazem najdroższa) wersja Audi Q2 to ta napędzana 2-litrowym dieslem o mocy 190 KM. Jednostka występuje jedynie w połączeniu z 7-biegową skrzynią S-tronic oraz na życzenie z napędem quattro. Oferuje solidny moment i rozpędza Q2 do 100 km/h w 7,3 s. Według Audi zużywa średnio 5 l/100 km. Pewne ograniczenia może stanowić fakt, że napęd quattro dostępny jest jedynie w połączeniu z najmocniejszym dieslem.

Technologia i bezpieczeństwo

Audi Q2 nie zostało jeszcze przetestowane przez organizację Euro NCAP, ale można się spodziewać, że otrzyma maksymalną notę 5 gwiazdek. Mimo że Q2 jest bazowym modelem w gamie Audi, to na jego pokładzie mogą znaleźć się wszystkie zaawansowane systemy wspomagania kierowcy znane z wyższych modeli Audi (nawet Q7). W standardzie otrzymujemy system autonomicznego hamowania, który interweniuje, gdy przed nami pojawi się pieszy lub gwałtownie zahamuje inny samochód.

W Audi Q2 zastaniemy również sporo technologicznych dodatków. Jednym z najciekawszych jest Audi virtual cockpit, czyli cyfrowa tablica wskaźników wyświetlająca mnóstwo informacji dotyczących samochodu oraz mapę nawigacji na dużym, 12,3-calowym wyświetlaczu.

Ciekawą opcję stanowią też usługi Audi Connect, które po połączeniu samochodu z internetem (slot na kartę SIM) zapewniają stały dostęp do informacji o pogodzie, ruchu drogowym, cenach paliw na stacjach w okolicy czy do najnowszych wiadomości. Nie ma również problemu z podłączeniem smartfona (Mirror Link, Apple CarPlay oraz Android Auto). Wśród dodatków znajdziemy system samodzielnie parkujący samochód (równolegle i prostopadle), elektrycznie podnoszoną pokrywę bagażnika, światła w technologii LED czy system nagłośnienia Bang & Olufsen.

Konfigurując Audi Q2, można wybierać kolor nakładek na szerokie słupki C. Nakładki mogą być wykonane również z włókna węglowego.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

BMW X1

Kompaktowy, angażujący w prowadzenie SUV


Cena od 132 900 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Mercedes-Benz GLA

Crossover klasy premium o ciekawej stylizacji i sportowym zacięciu


Cena od 124 300 PLN
Ocena t4c: 7.6/10
Zobacz

MINI Countryman

Charakterystyczny crossover z opcjonalnym napędem 4x4


Cena od 111 800 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Toyota C-HR

Niewielki crossover o ciekawej stylizacji i dobrych właściwościach jezdnych


Cena od 81 900 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()