Audi RS6 Avant

Audi

Cena od 544 500 do 577 000 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • świetne osiągi
  • aspekty praktyczne
  • uniwersalny charakter

Słabe strony

  • wysokie koszty eskploatacji
  • oldchoolowe wnętrze

Ocena t4c: 8.2/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 3.7 s do 3.9 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
565/1680
Action
zużycie paliwa
od 9.6 l do 9.6 l / 100km
Action
moc
od 560 KM do 605 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Audi RS6 Avant to jedno z najszybszych i najmocniejszych kombi na świecie. To również jeden z niewielu samochodów, które wyjątkowo skutecznie łączy ponadprzeciętne walory praktyczne z osiągami godnymi supersamochodów. Audi RS6 Avant to auto dla rodziny i jednocześnie dla kierowcy.

Na tle standardowych odmian Audi A6, RS6 wyróżnia się poszerzonymi nadkolami, bardziej agresywną stylizacją zderzaków, czterema końcówkami układu wydechowego oraz większymi felgami. Już na pierwszy rzut oka widać, że mamy do czynienia z samochodem o potężnej mocy.

Wnętrze

Wnętrze Audi RS6 Avant nie odbiega znacząco od tego, jakie odnajdziemy w bogato wyposażonych egzemplarzach standardowej odmiany A6 Avant.

Do pierwszorzędnej jakości wykonania RS6 Avant dodaje liczne sportowe akcenty. Są to przede wszystkim świetne fotele kubełkowe posiadające zintegrowane zagłówki obite wysokiej jakości skórą oraz wykończenie z włókna węglowego. Bez wątpienia wnętrze RS6 odznacza się bardziej sportowym charakterem i daje nam odczuć, że siedzimy w samochodzie, którego cena wyjściowa przekracza 500 tys. zł.

W nieco mocniejszej wersji „Performance” w strukturę włókna węglowego wpleciona została niebieska nić oraz pojawiła się Alcantara. Te elementy dodają kabinie jeszcze bardziej unikatowego wyglądu. Oczywiście jak na markę premium przystało, Audi do RS6 Avant oferuje rozbudowany program indywidualizacji Audi exclusive.

W Audi RS6 większość elementów wyposażenia wnętrza oferowana jest w standardzie – mowa np. o 8-calowym wyświetlaczu sytemu multimedialnego. Trzeba jednak zaznaczyć, że A6 i bazujący na nim RS6 nie są już najmłodszymi modelami i to widać. Porównanie wnętrza z tym, jakie odnajdziemy w równie szybkim i praktycznym Mercedesie-AMG E 63 czy w nowszych modelach Audi, kabina RS6 – w szczególności biorąc pod uwagę system multimedialny i panel klimatyzacji – nie wyjdzie na plus dla Audi RS6, które wydaje się pod tym względem już nieco przestarzałe. Nie zmienia to faktu, że działaniu tych urządzeń nie można nic zarzucić.

W kwestii aspektów praktycznych, RS6 niczym nie odbiega od A6 Avant. Kabina oferuje mnóstwo miejsca dla 4 osób, a pasażerowie z tyłu mają do dyspozycji osobny panel klimatyzacji. Bagażnik oferuje 565 litrów pojemności, co jest wynikiem dobrym, chociaż nie tak dobrym jak w przypadku Mercedesa klasy E.

Za kierownicą

Audi RS6 Avant to wyjątkowo szybki samochód. Osiągami bliżej mu do supersamochodów niż do usportowionych odmian tradycyjnych modeli. Do setki rozpędza się w 3,9 s. Kierowcy żądni mocniejszych wrażeń mogą zdecydować się na droższą o 30 tys. zł odmianę „Performance”, która do 100 km/h przyspiesza w 3,7 s.

Trzeba jednak zaznaczyć, że Audi RS6 Avant największy uśmiech na twarzy budzi właśnie podczas sprintów w linii prostej. W zakrętach co prawda potrafi znacznie więcej niż zwykłe odmiany A6, jednak nie są to wrażenia, jakie oferują samochody typowo sportowe.

Według recenzentów winę za to ponosi w dużej mierze układ kierowniczy, który nie do końca precyzyjnie przekazuje to, co dzieje się z kołami przedniej osi. Musimy również pamiętać, że Audi RS6 Avant to duży i ciężki samochód i w zakrętach to czuć.

O precyzję i pewność prowadzenia oraz skuteczne przeniesienie ogromnej mocy na asfalt dba flagowy napęd na wszystkie koła quattro. Wrażenia przy agresywnej jeździe RS6 poprawia opcjonalna szpera tylnej osi.

Domeną RS6 Avant jest szybkie i komfortowe przemieszczanie się na długich dystansach. Sprzyjają temu oferowane w standardzie zawieszenie pneumatyczne oraz świetne wyciszenie wnętrza. Kierowca ma możliwość regulacji twardości zawieszenia i wyboru trybu pracy poszczególnych układów samochodu, a nawet głośności układu wydechowego. Mimo swojego wyjątkowo sportowego charakteru RS6 Avant nie zmęczy podróżujących nadmiernym hałasem czy twardym zawieszeniem – nawet przy długich podróżach.

Silniki

Audi RS6 Avant oraz RS6 Avant Performance napędzane są 4-litrowym, podwójnie doładowanym silnikiem V8, który generuje 560 lub 605 KM mocy. W obu przypadkach RS6 jest w stanie osiągnąć 100 km/h w czasie poniżej 4 s, a po doposażeniu w odpowiednie opcje bez problemu przekroczy barierę 300 km/h.

Silnik wyposażony jest w technologię „cylinder-on-demand”, a więc może dezaktywować 4 z ośmiu cylindrów przy mały obciążeniu. Tak czy inaczej, jak można się spodziewać, auto nie należy do najbardziej ekonomicznych. Średnie zużycie paliwa deklarowane przez producenta dla słabszej odmiany to 10 l/100 km. Bez problemu jednak można uzyskać dwukrotnie większe wartości.

Dźwięk silnika jedynie w umiarkowanym stopniu przedostaje się do wnętrza i nigdy nie staje się uciążliwy. Audi RS6 wyjątkowo dosadnie daje natomiast znać o swojej obecności na zewnątrz przez cztery ogromne końcówki układu wydechowego.

Technologia i bezpieczeństwo

Audi RS6 nie zostało poddane testom zderzeniowym Euro NCAP, jednak tradycyjna odmiana A6 uzyskała maksymalną ocenę 5 gwiazdek. Można więc zakładać, że RS6, mimo braku współczesnych asystentów kierowcy, również oferuje najwyższy poziom bezpieczeństwa biernego i czynnego.  

Już w standardzie Audi RS6 Avant posiada większość dodatków, które dostępne są jako opcja w tradycyjnych odmianach A6. W standardzie otrzymamy system multimedialny MMI z 8-calowym ekranem, matrycowe światła LED, 14-głośnikowy system audio Bose czy tempomat.

Nadal jednak dopłaty będą wymagać opcje, które w znaczący sposób wpływają na wrażenia z jazdy. Mowa przede wszystkim o pakiecie RS Dynamic Plus, który zawiera dynamiczny układ kierowniczy, sportowy mechanizm różnicowy, sportowe zawieszenie oraz węglowo-ceramiczny układ hamulcowy. Dopłacić trzeba również do sportowego układu wydechowego, adaptacyjnego tempomatu czy wyświetlacza head-up.

Tak czy inaczej, jeżeli szukasz bardzo szybkiego i sportowego auta rodzinnego, Audi RS6 będzie dobrym wyborem. Może niezbyt rozsądnym (koszty eksploatacji są naprawdę wysokie), jednak z pewnością dostarczy emocji adekwatnych do ceny. W końcu mówimy o jednym z najszybszych kombi na świecie.

Audi RS6 Performance przez pewien czas było najszybszym kombi na świecie.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Audi S6 Avant

Usportowione, duże kombi z napędem 4x4 i 450-konnym silnikiem V8


Cena od 410 300 PLN
Ocena t4c: 7.6/10
Zobacz

BMW M6 Gran Coupe

Stylowa, bardziej praktyczna odmiana BMW M6 Coupe


Cena od 655 900 PLN
Ocena t4c: 8.5/10
Zobacz

Jaguar XJR

550-konna limuzyna - luksus i sportowe osiągi w jednym


Cena od 707 100 PLN
Ocena t4c: 8.5/10
Zobacz

Mercedes-AMG CLS 63 Shooting Brake

Ostentacyjne połączenie niesamowitych osiągów z praktycznością kombi


Cena od 593 000 PLN
Ocena t4c: 8.9/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()