Audi S3 Sportback

Audi

Cena od 174 900 do 177 100 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • sportowy charakter
  • mocny silnik.

Słabe strony

  • kosztowne dodatki
  • komfort jazdy na większych felgach.

Ocena t4c: 8.2/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 4.9 s do 5.3 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
380
Action
zużycie paliwa
od 6.9 l do 7.0 l / 100km
Action
moc
od 300 KM do 300 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Audi S3 Sportback to sportowa odmiana 5-drzwiowego hatchbacka A3. S3 Sportback jest samochodem, który idealnie łączy aspekty praktyczne ze sportowym charakterem – pozostaje względnie komfortowy na co dzień i oferuje sportową frajdę z jazdy, kiedy tylko kierowca sobie tego zażyczy.

Audi S3 Sportback pojawiło się na rynku w połowie 2013 roku. W standardzie oferowane jest z napędem na wszystkie koła quattro i 2-litrowym silnikiem benzynowym TFSI o mocy 310 KM; S3 Sportback dostępne jest z manualną oraz automatyczną (dwusprzęgłową) skrzynią biegów.

Audi proponuje również jeszcze mocniejszą i ekstremalnie usportowioną odmianę A3 – RS3 (jednak wyłącznie w wersji sedan).

Wnętrze

Wnętrze Audi S3 Sportback, podobnie jak standardowego A3, cechuje się wysoką jakością wykonania i dobrymi materiałami – od razu czujemy, że mamy do czynienia z samochodem klasy premium.

Wersja S3 w standardzie posiada bogate wyposażenie, szczególnie w kwestii sportowych akcentów. Odnajdziemy tu efektowne i efektywne w bocznym podparciu ciała sportowe fotele, spłaszczony u dołu wieniec kierownicy z logo S3, metalowe nakładki na pedały i kontrastujące szwy. Na życzenie możemy zamówić fotele w dwukolorowej, czerwono-czarnej tonacji.

Pozostałe elementy pozostają bez zmian, mamy więc łatwy w obsłudze rozbudowany system multimedialny, za dopłatą da się zamówić cyfrową tablicę wskaźników (tzw. Audi virtual cockpit) czy wysokiej jakości system nagłośnienia Bang & Olufsen.

Mimo sportowej otoczki Audi S3 Sportback pozostaje praktycznym hatchbackiem z dużą ilością miejsca na tylnej kanapie i przestronnym bagażnikiem. Do dyspozycji jest 340 litrów, czyli niemal tyle samo co w przypadku Mercedesa-AMG A45 (341 litrów) czy BMW 135i (360 litrów). Maksymalna pojemność po złożeniu oparć kanapy (podobnie jak u konkurentów) sięga 1100 litrów.

Za kierownicą

Audi S3 wyróżnia się wyraźnie sportowym zacięciem. W standardzie oferowany jest system Audi drive select, pozwalający wybrać jeden z pięciu trybów jazdy: sport, auto, comfort, efficiency oraz individual. Zmiana trybu wpływa na charakterystykę układu kierowniczego, reakcji silnika na gaz, pracę skrzyni (w przypadku automatycznej) oraz twardość zawieszenia, o ile zamówimy adaptacyjne zawieszenie Audi magnetic ride.

Audi S3 odznacza się dosyć sztywno zestrojonym zawieszeniem, mimo to na oferowanych w standardzie 18-calowych felgach komfort jazdy według recenzentów jest akceptowalny. Przy większych rozmiarach felg warto zastanowić się nad wspomnianym adaptacyjnym zawieszeniem, które pozwoli na w miarę komfortową podróż na mniej zniszczonych drogach.

Dzięki progresywnemu układowi kierowniczemu, względnie niskiej masie, napędowi quattro i 310-konnemu silnikowi Audi S3 Sportback potrafi zaoferować mnóstwo frajdy z jazdy. Prowadzi się niezwykle precyzyjnie, a pokłady mechanicznej przyczepności zdają się nie do wyczerpania na drogach publicznych. Auto błyskawicznie reaguje na ruchy kierownicy oraz pedału gazu i zmienia kierunki ze skutecznością, której próżno szukać w tradycyjnych hatchbackach. Jednocześnie po przestawieniu trybu jazdy na efficiency lub comfort S3 staje się łatwym i nienarzucającym się samochodem do codziennego użytku.

Silniki

Audi S3 Sportback napędzane jest 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem TFSI (wspólnym z Volkswagenem Golfem R), z którego udało się uzyskać 310 KM mocy oraz 380 Nm momentu obrotowego. W przypadku dwusprzęgłowej, automatycznej skrzyni DSG (S-tronic) przekłada się to na 4,6 s do 100 km/h, zaś w dla skrzyni manualnej – 5,1 s.

Silnik niezwykle ochoczo reaguje na gaz już od około 1800 obr./min i cechuje się przyjemnym dla ucha, rasowym brzmieniem przy wyższych obrotach, a przy niższych pozostaje cichy i nie burzy spokoju we wnętrzu, np. podczas jazdy autostradą.

Według deklaracji Audi 2-litrowe TFIS w S3 Sportback zużywa średnio 7 l/100 km w przypadku manualnej skrzyni biegów. W praktyce wartość ta będzie o około 2-3 litry większa.

Technologia i bezpieczeństwo

Audi S3 nie zostało przetestowane przez organizację Euro NCAP, ale model A3 otrzymał maksymalną ocenę 5-gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. S3 w standardzie posiada bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa oraz trzy mocowania ISOFIX.

Audi to przede wszystkim nowoczesne technologie na pokładzie i nie inaczej jest w przypadku S3 Sportback. Już w standardzie z deski rozdzielczej wysuwa się duży ekran systemu multimedialnego MMI, którego obsługa w S3 po faceliftingu w połowie 2016 roku została jeszcze bardziej uproszczona. MMI posiada opcję połączenia z telefonem komórkowym przez Android Auto/ Apple CarPlay/ Mirror Link oraz może być rozszerzony o pakiet usług online (Audi Connect), które pozwolą nam poznać ceny paliw na okolicznych stacjach benzynowych, przeglądać Twittera, sprawdzić godziny odjazdów pociągów czy pogodę.

Audi S3 da się wyposażyć w matrycowe światła LED, które wycinają ze snopu świateł drogowych inne pojazdy. Diody posiadają dodatkowo 64 poziomy jasności. Dzięki temu światło padające na znaki drogowe ma ograniczoną siłę, aby odbijając się od nich, nie oślepiało kierowcy. To dodatek znacznie wpływający na poprawę bezpieczeństwa jazdy po zmroku. Ciekawym dodatkiem znanym z wyższych modeli Audi jest też Audi virtual cokpit, czyli rozbudowana cyfrowa tablica wskaźników wyświetlająca liczne parametry jazdy oraz nawigację (również widok Google Earth). W S3 nie zabrakło całego arsenału asystentów jazdy oraz wysokiej jakości nagłośnienia Bang & Olufsen.

po faceliftingu w połowie 2016 roku silnik Audi S3 został wzmocniony z 300 do 310 KM oraz z 380 do 400 Nm.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

BMW M140i

Sportowy hatchback z potężnym silnikiem i napędem na tył lub 4x4


Cena od 195 500 PLN
Ocena t4c: 8.3/10
Zobacz

Ford Focus ST

Hatchback powszechnie ceniony przez kierowców o sportowym zacięciu


Cena od 117 400 PLN
Ocena t4c: 9.0/10
Zobacz

Mercedes-AMG A 45

Jeden z najszybszych hatchbacków na rynku - napęd 4x4 w standardzie


Cena od 188 600 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Volkswagen Golf GTI

Usportowiona wersja Golfa o wzorowych właściwościach jezdnych


Cena od 126 290 PLN
Ocena t4c: 9.0/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()