Audi SQ7

Audi

Cena od 431 100 do 431 100 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • dynamiczny i jednocześnie wydajny silnik
  • świetne właściwości jezdne.

Słabe strony

  • wysoka cena
  • kosztowne dodatki.

Ocena t4c: 8.7/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 4.8 s do 4.8 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
890
Action
zużycie paliwa
od 7.6 l do 7.6 l / 100km
Action
moc
od 435 KM do 435 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Audi SQ7 to najmocniejsza wersja flagowego SUV-a Audi – modelu Q7. To również najszybsza odmiana Q7 w historii. SQ7 to wielki i niezwykle komfortowy SUV, który osiągami dorównuje niejednemu szybkiemu, sportowemu hatchbackowi.

Napędzane potężnym dieslem V8 SQ7 wypełnia rynkową niszę, w której znajdziemy również Mercedesa-AMG GLS63, BMW X5M czy Range Rovera Sport SVR.

Mimo ponadprzeciętnych osiągów Audi SQ7 z zewnątrz nie odróżnia się znacząco od „standardowych” odmian Q7. Najbardziej charakterystycznym wyróżnikiem są poczwórne końcówki układu wydechowego.

SQ7 wyposażone w dodatkowy rząd siedzeń będzie jednym z najszybszych i najbardziej komfortowych sposobów na przewiezienie 7 osób. Trzeba jednak się liczyć z wydatkiem blisko pół miliona zł.

Wnętrze

Wnętrze Audi SQ7 pod względem jakości wykonania i użytych materiałów jest jednym z najlepszych, jakie możemy otrzymać w SUV-ie.

W tej topowej wersji już w standardzie otrzymujemy bogate wyposażenie oraz sportowe akcenty typowe dla Audi z linii S. Mamy więc spłaszczoną u dołu kierownicę, mnóstwo wstawek z włókna węglowego, czarną podsufitkę czy sportowe fotele. Te elementy skutecznie budują sportową atmosferę we wnętrzu SQ7. Nie bez znaczenia jest jeden z najlepiej dopracowanych systemów multimedialnych, z rozbudowanymi funkcjami online jak Google Street View czy Google Earth.

Jak przystało na markę premium, Audi w SQ7 oferuje mnóstwo dodatków, które jeszcze bardziej uatrakcyjniają wnętrze. Mowa m.in. o cyfrowej tablicy wskaźników (tzw. Audi Virtual Cockpit), fotelach z pompowanymi boczkami, niezwykle efektownej pikowanej tapicerce z kontrastowymi przeszyciami czy podsufitce z alcantary.

Podobnie jak Q7 również w SQ7 kierowca oraz pasażerowie mają mnóstwo miejsca do dyspozycji, a SUV w wersji sportowej nie traci nic ze swoich aspektów praktycznych. Za dopłatą otrzymujemy możliwość przesuwania trzech osobnych siedzeń drugiego rzędu.

Z tyłu Audi zapewnia mocowanie na trzy foteliki dziecięce, a za dopłatą możemy wyposażyć SQ7 w dodatkowe dwa siedzenia w bagażniku. Jeżeli w bagażniku rozłożymy dwa dodatkowe fotele, zostanie nam do dyspozycji 295 litrów pojemności. Co prawda taka wartość nie wystarczy na bagaże dla 7 osób, ale i tak to aż o 50 litrów więcej niż oferuje miejski Volkswagen up!.

Przy 5-osobowej konfiguracji (bez trzeciego rzędu foteli) mamy do dyspozycji aż 805 litrów, po złożeniu oparć otrzymujemy idealnie płaską podłogę i prawie 2000 l pojemności. To imponująca wartość. Aspekty praktyczne podnosi oferowana w standardzie, elektrycznie podnoszona klapa bagażnika i automatyczne unosząca się roleta.

Za kierownicą

Dopiero w trakcie jazdy naprawdę poczujemy różnicę między SQ7 a „zwykłymi” wersjami Q7. Samochód napędzany jest 4-litrowym dieslem V8, w którym Audi zastosowało innowacyjne rozwiązanie. Silnik wyposażony został w dwie pracujące sekwencyjnie turbosprężarki oraz elektryczny kompresor zasilany przez dodatkowy akumulator. Silnik generuje łącznie 435 KM oraz imponującą wartość 900 Nm już przy 1000 obr./min.

Te rozwiązania i wartości oznaczają w praktyce, że ważące ponad 2,3 tony SQ7 momentalnie reaguje na gaz przy każdej prędkości, rozpędza się do ponad 250 km/h bez zawahania (maksymalnie rozpędzi się do ponad 266 km/h) i może konkurować z najszybszymi samochodami na rynku. W dodatku silnik pracuje cicho i nie przeszkadza kierowcy – nawet przy maksymalnym obciążeniu jest ledwie słyszalny w kabinie i generuje przyjemny dla ucha, metaliczny dźwięk. Układ wydechowy SQ7 z kolei brzmi podobnie jak silnik w samochodzie sportowym dzięki tzw. oscylatorowi dźwiękowemu, który intensyfikuje odgłosy wydobywające się z końcówek wydechu.

Technologiczne innowacje poprawiają również właściwości jezdne SQ7. Po doposażeniu auta w pakiet zaawansowanego zawieszenia ze skrętną tylną osią, sportowym mechanizmem różnicowym oraz aktywną stabilizacją przechyłów możemy mieć wrażenie, że prowadzimy auto o klasę mniejsze. W wielu recenzjach tego modelu podkreślana jest zwinność SQ7 w zakrętach oraz to, jak dzięki napędowi Quattro posłusznie podąża obranym torem jazdy, precyzyjnie i bezpośrednio reaguje na ruchy kierownicy i nie pozwala wytrącić się z równowagi.

Charakter auta można w pewnym stopniu regulować poprzez wybór odpowiedniego trybu jazdy, jednak zawsze możemy oczekiwać żywiołowych reakcji na gaz oraz świetnie wyważonego, stawiającego odpowiedni opór układ kierowniczego.

SQ7 to bez wątpienia jeden z lepiej i pewniej prowadzących się dużych SUV-ów – łączy ogromne pokłady przyczepności z niewielkimi przechyłami w zakrętach.

Nie zmienia to faktu, że SQ7 najlepiej czuje się w długich autostradowych wojażach. Tutaj kierowca oraz pasażerowie docenią pneumatyczne zawieszenie oraz świetną izolację akustyczną kabiny. Można odnieść wrażenie płynięcia po asfalcie, co sprawia, że nawet długie podróże w SQ7 nie będą męczące.

Prędkości powyżej 160 km/h nie robią na SQ7 najmniejszego wrażenia, a te powyżej 200 km/h osiąga z łatwością, z jaką tradycyjne SUV-y rozpędzają się do 100 km/h.

Silniki

Pod maską Audi SQ7 pracuje 4-litrowe TDI V8 wspomagane 2 turbinami oraz elektrycznym kompresorem. To jedyne tego rozwiązanie na rynku. Największe wrażenie robi tutaj moment obrotowy na poziomie 900 Nm dostępny właściwie od startu, czyli od 1000 obr./min.

Jak pokazały testy tygodnika „Motor”, 4-litrowe V8 potrafi łączyć świetne osiągi z niezbyt wysokim zużyciem paliwa. Przy spokojnej jeździe w ruchu miejskim potężny SUV potrafi spalać niecałe 10 l/ 100 km, zaś w trasie poza terenem zabudowanym można osiągnąć niecałe 7 l/ 100 km.

Gdy przepisowo podróżujemy autostradami, spalanie nie przekracza 10 l/ 100 km. Przy ponad 80-litrowym zbiorniku paliwa zapewnia to zasięg ponad 800 km. To wynik równie imponujący jak osiągi SQ7. Co prawda BMW X5M do 100 km/h rozpędzi się nieco szybciej (0–100 km/h w 4,2 s), ale będzie musiało znacznie częściej zajeżdżać na stację benzynową.

Technologia i bezpieczeństwo

Audi SQ7 wyposażono w komplet poduszek powietrznych, chociaż nie ma możliwości zamówienia poduszek kolanowych. Q7 otrzymało maksymalną ocenę 5 gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP.

Za dopłatą w SQ7 dostępni są wszyscy znani elektroniczni asystenci kierowcy, łącznie z kamerą termowizyjną i wyświetlaczem Head-Up. Opcjonalnie można wybrać również hamulce ceramiczne.

Z pewnością warto dopłacić do systemów wpływających na dynamikę jazdy, takich jak skrętna tylna oś, aktywna stabilizacja przechyłów czy sportowy mechanizm różnicowy.

Mimo bogatego wyposażenia standardowego Audi oferuje do SQ7 mnóstwo dodatków poprawiających komfort oraz wygląd samochodu. Niestety krótka zabawa konfiguratorem wystarczy, aby przekroczyć cenę pół miliona zł.

Ceramiczny układ hamulcowy do SQ7 kosztuje ponad 45 tys. zł.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

BMW X5M

Jeden z najszybszych i najbardziej sportowych SUV-ów na rynku


Cena od 577 000 PLN
Ocena t4c: 8.7/10
Zobacz

Jeep Grand Cherokee SRT8

Niezwykle szybki i sportowy SUV o porażającym brzmieniu wydechu


Cena od 375 700 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Land Rover Range Rover Sport SVR

Duży SUV o sportowym charakterze i osiągach supersamochodu


Cena od 674 200 PLN
Ocena t4c: 8.9/10
Zobacz

Mercedes-AMG GLE 63

Luksusowy SUV o porażających osiągach i wyjątkowym brzmieniu


Cena od 547 000 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()