Audi TT

Audi

Cena od 146 900 do 188 300 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • sportowa stylizacja
  • świetne wnętrze
  • frajda z jazdy

Słabe strony

  • niewiele miejsca z tyłu
  • navi za dopłatą

Ocena t4c: 7.8/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 5.3 s do 7.1 s
Action
liczba miejsc
4
Action
pojemność bagażnika
305
Action
zużycie paliwa
od 5.7 l do 6.4 l / 100km
Action
moc
od 180 KM do 230 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Audi TT to samochód przeznaczony dla kierowców szukających niemieckiego stylowego coupe albo roadstera klasy premium (z napędem na przód lub 4x4) o dobrych osiągach, rewelacyjnych własnościach jezdnych, za stosunkowo rozsądne pieniądze.

Obecnie oferowana na rynku generacja Audi TT jest trzecią odsłoną auta. Zadebiutowała w 2014 roku i bazuje na platformie MQB, która stanowi podstawę dla wielu innych modeli z koncernu Volkswagena AG. Samochód oprócz wersji cywilnej oferowany jest również w 310-konnej usportowionej odmianie TTS oraz w 400-konnym wariancie TTRS. Modernizacja spodziewana jest jeszcze w 2018 roku.

Główni rywale tego modelu to przede wszystkim BMW Z4, Peugeot RCZ oraz Porsche Cayman/Boxster, ale samochód można zestawić również z takimi autami jak Nissan 370Z czy Toyota GT86.

Wnętrze

Wnętrze Audi TT nasycone jest gadżetami z najwyższej półki. Najciekawszym z nich jest oczywiście wirtualny kokpit. Zamiast konwencjonalnych zegarów mamy tutaj ekran LCD o przekątnej 12,3 cala, na którym możemy wyświetlić mapę nawigacji, zegary, opcje telefoniczne oraz inne funkcje multimedialne. Dzięki temu nie trzeba spuszczać wzroku na środkową część deski rozdzielczej.

Opcjonalnie można doposażyć auto w system nawigacji Google Maps z informacjami o aktualnych korkach. Samochód za dodatkową opłatą oferuje też dostęp do internetu.

Ciekawym i innowacyjnym rozwiązaniem są również pokrętła kratek wentylacyjnych z multimedialnymi ekranikami, za pośrednictwem których można regulować ustawienia systemu wentylacji.

Fotele, oprócz tego, że rewelacyjnie wyglądają, są dość wygodne i dobrze trzymają na boki podczas szybkiego pokonywania ostrych zakrętów. Za kierownicą siedzi się nisko, a jej wieniec jest gruby i bardzo dobrze leży w dłoniach. Samochód trzeba pochwalić za bardzo dobrą widoczność, a to dzięki cieniutkim słupkom. Cecha nieczęsto spotykana w autach sportowych.

Deska rozdzielcza jest minimalistyczna. Prawie całe centrum dowodzenia i sterowanie większością funkcji odbywa się właśnie ze wspomnianego wyżej wirtualnego kokpitu. Oprócz niego, drugą najistotniejszą zaletą modelu TT jest doskonale wykończone wnętrze. Zarówno jakość użytych materiałów, jak i ich spasowanie, są niemal perfekcyjne. Audi wyprzedza pod tym względem większość konkurentów.

Co ciekawe, jak na tego typu auto jest tutaj zaskakująco dużo praktycznych schowków. Samochód ma co prawda tylne siedzenia, ale to miejsca raczej awaryjne. Są tam trzy uchwyty Isofix, ale tylko dwa pasy. Taki uchwyt jest jeszcze na przednim fotelu pasażera.

Przestrzeń bagażnika ma od 305 do 712 l. Tylną kanapę można podzielić w proporcjach 50/50. Bez problemu zmieści się tutaj na przykład rower po zdemontowaniu jednego z kół.

Za kierownicą

Zawieszenie Audi TT zestrojono sztywno, a układ kierowniczy jest na tyle precyzyjny, że kierowca bardzo dokładnie wyczuwa, co dzieje się z autem podczas szybkiego pokonywania zakrętów. W standardzie dostępny jest napęd na przód, a topowa wersja benzynowa ma napęd quattro na wszystkie koła. To bardzo pomaga poprawić przyczepność, szczególnie, jeżeli lubi się szybką jazdę, gdy jest ślisko.

Nisko umieszczony środek ciężkości i niewielka masa sprawiają, że od razu poczujemy sportowy charakter samochodu i zauważymy jego zwinność. Jednocześnie Audi TT pozostaje zadowalająco komfortowe (o ile nie wybierzemy dużych felg i obniżonego zawieszenia sportowego) i świetnie sprawdza się w jeździe na co dzień.

Kierowcy oczekujący od TT bardziej ekstremalnych wrażeń powinni zaznaczyć w konfiguratorze odpowiednie opcje lub zdecydować się na odmianę TTS lub TT RS.

Silniki

Podstawowy silnik benzynowy to 1.8 TFSI o mocy 180 KM. W zależności od skrzyni rozpędza auto do 100 km/h w 6,9-7 s. Prędkość maksymalna takiej odmiany to 241 km/h. Dostępna jest jeszcze 230-konna wersja 2.0 TFSI, które katapultuje auto do setki w 5,3-6,0 s. W tym przypadku prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h.

Bardziej oszczędni mają do dyspozycji jeszcze jednostkę wysokoprężną 2.0 TDI ultra o mocy 184 KM. Osiągi jak na motor wysokoprężny są również bardzo imponujące. Pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po 6,7-7,1 s. Prędkość maksymalna wersji wysokoprężnej to 234-241 km/h w zależności od skrzyni.

Bez względu na wybraną wersję silnikową, każda z nich zapewnia wystarczającą moc i dostarcza wiele emocji w trakcie jazdy. Jednak najlepszy dźwięk i największą przyjemność z przyspieszania gwarantuje topowy benzynowy motor 2.0 TFSI. Bardziej wybredni powinni zdecydować się na TTS lub TTRS. Są znacznie droższe, ale zapewniają sprint do 100 km/h w zaledwie 3,7-4,6 s. Jak niektóre modele Ferrari.

Silniki mogą być konfigurowane z 6-biegową skrzynią ręczną lub z 2-sprzęgłową zautomatyzowaną S Tronic o 7 przełożeniach, która znacznie szybciej zmienia biegi, obniżając przy tym zużycie paliwa. Standardowo Audi TT ma napęd na przednie koła, układ 4x4 jest dostępny w topowej 230-konnej cywilnej wersji 2.0 TFSI oraz w mocniejszych odmianach TTS i TTRS.

Technologia i bezpieczeństwo

Audi TT brało udział w testach zderzeniowych Euro NCAP w 2015 roku i uzyskał dobry wyniki 4 na 5 gwiazdek. W wyposażeniu standardowym znajdziemy między innymi: czujnik ciśnienia powietrza w oponach,  6 poduszek powietrznych, funkcję Start-Stop, wirtualny ekran kokpitu, automatyczną klimatyzację, asystenta podjazdu zapobiegającego staczaniu się auta podczas ruszania pod górę oraz 8-głośnikowy system audio.

Za dodatkową opłatą można doposażyć samochód w: system monitorowania martwego pola, asystenta pasa ruchu ostrzegającego przed nieumyślnym zjechaniem na inny pas, wysokiej klasy system audio Bang & Olufsen, bezkluczykowy dostęp do auta, zawieszenie S Line obniżone o 10 mm oraz amortyzatory Audi magnetic ride z regulacją siły tłumienia (w trzech trybach: auto, comfort i dynamic).

Dostępny za dopłatą jest też system Audi drive select, dzięki któremu można zmieniać charakterystykę pracy skrzyni biegów, napędu oraz układu kierowniczego, a także zawieszenia. Pod warunkiem dopłacenia za wspomniane wyżej amortyzatory.

W ofercie jest jeszcze asystent parkowania z przednimi i tylnymi czujnikami parkowania, z kamerą cofania oraz z wizualizacją auta na ekranie systemu MMI. Audi TT może mieć na pokładzie jeszcze system rozpoznawania i wyświetlania na ekranie komputera pokładowego znaków ograniczających prędkość.

Ciekawy gadżet oferowany w tym modelu to phone box, czyli schowek umożliwiający bezprzewodowe ładowanie telefonu oraz korzystanie z systemu głośnomówiącego. Na liście opcji jest też system Audi smartphone Interface, dzięki któremu można korzystać ze smartfona za pośrednictwem ekranu MMI. Nie można zapomnieć też o reflektorach w technologii full LED, jednak w standardzie dostępne są ksenony.

 

TT to skórt od "Tourist Trophy", czyli wyścigu samochodów turstycznych odbywającego się na Wyspie Man, znanej z tego, że nie ma na niej ograniczeń prędkości.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

BMW serii 2

Atrakcyjne, niewielkie, 3-drzwiowe coupe - jeździ tak dobrze jak wygląda


Cena od 129 400 PLN
Ocena t4c: 8.6/10
Zobacz

Lexus RC

Oryginalne coupe o komfortowej charakterystyce, również jako hybryda


Cena od 199 400 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Nissan 370Z

Czystej krwi samochód sportowy: głośny, szybki i niezbyt ekonomiczny


Cena od 182 700 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Porsche 718 Boxster

Wyjątkowe połączenie silnika umieszczonego centralnie i otwartego nadwozia


Cena od 236 010 PLN
Ocena t4c: 9.5/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()