Bentley Continental Flying Spur

Bentley

Cena od 955 025 do 1 058 297 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • osiągi
  • luksus
  • komfort

Słabe strony

  • gabaryty
  • koszty eksploatacji

Ocena t4c: 7.9/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 4.6 s do 4.9 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
475
Action
zużycie paliwa
od 10.9 l do 14.7 l / 100km
Action
moc
od 507 KM do 625 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Bentley Continental oferowany jest w trzech wersjach nadwozia – jako coupe (Continental GT), jako kabriolet (Continental GTC) oraz jako 4-drzwiowy sedan – Continental Flying Spur.

Continental Flying Spur bazuje na Continentalu GT (wersji, która produkowana była do 2017 roku), ale w kwestii designu znacząco wyróżnia się względem coupe. Nie możemy tutaj mówić o 4-drzwiowym coupe, raczej o pełnoprawnym, luksusowym sedanie. Według recenzentów nie jest to najpiękniejsza odmiana Continentala, ale zdecydowanie najbardziej praktyczna. Ceny samochodu w Polsce zaczynają się od około 1 mln zł.

Wnętrze

Zaprojektowany i budowany ręcznie w Wielkiej Brytanii Continental Flying Spur to przykład najwyższego kunsztu rzemieślniczego i dobrze to widać we wnętrzu.

Wszystkie elementy, które nie są pokryte drewnem, obszyte są najwyższej jakości skórą, a jeżeli nie ma na nich ani skóry ani drewna, to pokrywa je aluminium lub elegancka fortepianowa czerń. Oczywiście, klient może do woli przebierać i wybrzydzać w najdrobniejszych aspektach wykończenia wnętrza i dopasować je do własnego gustu.

Kabina Continentala Flying Spur to połącznie tradycyjnej elegancji z nowoczesnością, nie ma tu miejsca na stylizacyjne fajerwerki, Bentley ma szokować poziomem luksusu, jaki oferuje, a nie gadżetami.

Miejsca jest pod dostatkiem, zarówno z przodu, jak i na dwóch fotelach z tyłu oddzielonych od siebie masywną konsolą centralną. Bentley Continental Flying Spur to samochód dla kierowców, którzy lubią prowadzić, ale w przeciwieństwie do Continentala GT, równie dobrze można podróżować tutaj na tylnym fotelu.

Za kierownicą

Według recenzentów Bentley Continental Flying Spur prowadzi się nadspodziewanie dobrze jak na swoje gabaryty. Kierowca ma wrażenie poruszania się samochodem o połowę mniejszym. To zasługa zwinnego układu kierowniczego i znakomicie zestrojonego zawieszenia.

Niezależnie od prędkości dominuje tu cisza i komfort – wnętrze zapewnia jedną z najskuteczniejszych izolacji od nieprzyjemnych wrażeń związanych z przemieszczaniem się, jakiej można doświadczyć w samochodzie.

Pewne zarzuty pojawiają się pod adresem zawieszenia pneumatycznego, które według opinii dziennikarzy motoryzacyjnych nie wygładza nierówności w sposób, jaki można by było tego oczekiwać po samochodzie tej klasy.

Silniki

Podobnie jak w przypadku pozostałych modeli Continentala również w Flying Spur mamy do wyboru dwa silniki – flagowe, 6-litrowe W12 (nie mylić z V12) oraz bardziej rozsądne V8. Obie jednostki zapewniają całkowicie wystarczające osiągi ponad 2-tonowej limuzynie.

Co ciekawe, Flying Spur z 4-litrowym, podwójnie odładowanym V8 jest nieco szybszy w porównaniu z W12. Oba warianty dostępne są w nieco wzmocnionych wersjach oznaczonych literą S. Wersje S wyróżniają się również stylizacją, w której dominują czarne akcenty nadwozia i wnętrza.

W „standardowej” odmianie W12 zapewnia 625 KM, w wersji S – 635 KM. Moment obrotowy wzrasta z 800 do 820 Nm. Niezależnie od silnika i wersji Flying Spur z łatwością osiąga 100 km/h w czasie poniżej 5 s i równie łatwo może dwukrotnie przekroczyć limit prędkości na autostradzie. Zarówno V8, jak i W12, zbierają bardzo pozytywne recenzje. Są świetnie wyciszone i w żadnym momencie nie wykazują słabości.

Technologia i bezpieczeństwo

Bentley Continental Flying Spur nie został poddany testom zderzeniowym Euro NCAP, ale można zakładać, że samochód gwarantuje najwyższy poziom bezpieczeństwa. Co prawda nie odnajdziemy w nim najnowszych asystentów kierowcy, jakie znamy z innych marek premium należących razem z Bentleyem do koncernu Volkswagena, ale mamy tu wszystkie podstawowe systemy bezpieczeństwa.

W kwestii technologii Flying Spur oferuje rozwiązania podobne do tych stosowanych w Audi czy starszych Porsche.

Flying Spur produkowany jest od 2005 roku.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Aston Martin Rapide S

4-miejscowy, luksusowy Aston Martin ze sportowymi genami


Cena od 1 118 046 PLN
Ocena t4c: 9.0/10
Zobacz

BMW serii 7 Limuzyna

Duża, nowoczesna i precyzyjna w prowadzeniu luksusowa limuzyna


Cena od 437 400 PLN
Ocena t4c: 8.8/10
Zobacz

Maserati GranTurismo

Klasyczne, sportowe coupe o cudownym brzemieniu


Cena od 604 002 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Mercedes-Benz klasy S

Wyznacznik luksusu wśród flagowych limuzyn z wyższej półki


Cena od 405 500 PLN
Ocena t4c: 9.1/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()