BMW i8

BMW

Cena od 615 500 do 615 500 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • futurystyczny desing
  • niskie zużycie paliwa
  • świetne osiągi

Słabe strony

  • niezbyt praktyczny

Ocena t4c: 9.1/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 4.2 s do 4.2 s
Action
liczba miejsc
2
Action
pojemność bagażnika
154
Action
zużycie paliwa
od 2.1 l do 2.1 l / 100km
Action
moc
od 375 KM do 375 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

BMW i8 to hybrydowy supersamochód o wyjątkowo futurystycznym designie. Auto pojawiło się na naszym rynku na początku 2014 roku, zaś na rok 2018 przeszło delikatne zmiany sytlizacyjne oraz technologiczne. Moc hybrydowego układu wzrosła z 362 do około 375 KM, wzrósł również zasięg na prądzie, dzięki zastosowaniu większej baterii. Pewnym modyfikacji dokonano również w zawieszeniu.

BMW i8 to coupe 2+2, a więc przeznaczone raczej dla dwóch osób, jednak posiadające z tyłu dwa dodatkowe miejsca. Ma unoszone ku górze drzwi (podobnie jak Lamborghini), świetne osiągi oraz jest doceniany za wyjątkowe wrażenia z jazdy. Jednocześnie to samochód wyjątkowo ekonomiczny, napędzany 3-cylindrową jednostką spalinową oraz potężnymi silnikami elektrycznymi. To właśnie połączenie osiągów i ekonomii wyróżnia i8.

BMW i8 ze względu na swój charakter i rodzaj napędu właściwie nie ma bezpośrednich konkurentów na rynku. Za rywala i8 można uznać Porsche 911, Hondę NSX, Teslę Model S czy Audi R8.

Wnętrze

Unoszone ku górze drzwi odkrywają wnętrze w stylu równie futurystycznym (jak na BMW), co nadwozie. Jedynie pojedyncze elementy są wspólne z tradycyjnymi modelami BMW, cała reszta to unikatowy projekt.

Mechanizm otwierania drzwi działa niezwykle sprawnie i posługiwanie się nimi nie sprawia najmniejszego kłopotu. Problem pojawić się może jedynie przy zajmowaniu miejsca. Nisko umieszczony fotel nieco utrudnia całą operację. Z tyłu mamy dwa dodatkowe miejsca, jednak należy traktować je jako rozwiązanie awaryjne, a najlepiej jako dodatkową przestrzeń na bagaż.

Kabina jest bardzo mocno „zorientowana” na kierowcę. Na zwróconym w jego stronę tunelu środkowym odnajdziemy znany z BMW lewarek automatycznej skrzyni biegów, pokrętło systemu iDrive oraz przełącznik trybów jazdy. W miejscu tradycyjnej tablicy wskaźników mamy jej w pełni cyfrowy odpowiednik. Generalnie panuje tu minimalistyczny klimat przełamany licznymi wstawkami ze skóry.

Za kierownicą

Wrażenia za kierownicą BMW i8 spełniają obietnicę, którą składa design nadwozia. Wynika to przede wszystkim z połączenia świetnych osiągów z charakterystyką hybrydowego układu napędowego.

W kwestii właściwości jezdnych opinie recenzentów są podzielone. Generalnie i8 nie zapewni tak ekstremalnie sportowych doznań jak podobnie wycenione Porsche 911, odwdzięczy się za to większą uniwersalnością i nie narzuca się tak swoim sportowym charakterem.

Dziennikarze motoryzacyjni, którzy testowali i8 na polskich drogach, zwracają uwagę na idealnie dopasowane wspomaganie układu kierowniczego oraz wyjątkową zwinność samochodu. BMW i8 waży zaledwie 1500 kg, dzięki czemu pozostaje precyzyjny i posłuszny na nagłe zmiany kierunku. Wszyscy podkreślają również świetnie zestrojone zawieszenie, które nigdy nie zakłóca komfortu podróżowania.

Podsumowując, BMW i8 uznawane jest za świetny samochodów sportowy, ale pod względem właściwości jezdnych w żadnym aspekcie nie wyróżnia się spośród konkurentów.

Silniki

Sercem hybrydowego układu napędowego BMW i8 jest 1,5-litrowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy. Tę jednostkę odnajdziemy również w MINI. Rozwija ona moc ponad 230 KM. Wspomagana jest przez 13-konny motor elektryczny. Na tym jednak nie koniec historii.

Niezwykle istotny dla osiągów i8 jest potężny silnik elektryczny umieszczony z przodu. Ma 130 KM mocy i może samodzielnie napędzać przednie koła. Łącznie BMW i8 dysponuje systemową mocą 380 KM i 570 Nm, co przekłada się na przyspieszenie do 100 km/h w 4 s. Przed faceliftingiem czas 0-100 km/h wynosił 4,4 s.

BMW i8 momentalnie reaguje na ruchy pedału przyspieszenia, rozpędzaniu się towarzyszy rasowy (podbity cyfrowo) pomruk lub kompletna cisza, jeżeli poruszamy się jedynie w trybie elektrycznym. Zasięg wynosi wówczas około 40 km.

Jednocześnie BMW deklaruje średnie zużycie paliwa na poziomie 2,1 l/100 km i jest to realna wartość. Przy sportowej jeździe z pełnym wykorzystaniem potencjału samochodu bez problemu uzyskamy wynik nawet czterokrotnie wyższy.

Technologia i bezpieczeństwo

BMW i8 już samo w sobie jest technologicznym majstersztykiem. We wnętrzu odnajdziemy jednak kilka dodatkowych elektronicznych pomocy z systemem multimedialnym iDrive na czele. To również bardzo bezpieczny samochód.

Co prawda i8 nie zostało poddane testom zderzeniowym Euro NCAP, jednak BMW dołożyło wszelkich starań, aby i8 zapewniało pasażerom maksymalny poziom bezpieczeństwa.

 

BMW i8 może nie doczekać się następcy.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Audi R8

Lamborghini w przebraniu supersamochodu Audi z silnikiem V10


Cena od 803 400 PLN
Ocena t4c: 9.5/10
Zobacz

Jaguar F-type Coupe

Połączenie urzekającej stylizacji coupe ze świetnymi osiągami


Cena od 265 900 PLN
Ocena t4c: 9.0/10
Zobacz

Lamborghini Huracan

Supersamochód o niesamowitych osiągach użyteczny na co dzień


Cena od 972 450 PLN
Ocena t4c: 9.5/10
Zobacz

Mercedes-AMG GT

Rywal Mercedesa dla Porsche 911 - superszybki, głośny i wyjątkowo sportowy


Cena od 561 000 PLN
Ocena t4c: 9.5/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()