BMW M2 Coupe

BMW

Cena od 277 800 do 286 788 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • właściwości jezdne
  • wygląd
  • sportowy charakter.

Słabe strony

  • dosyć zwyczajne wnętrze.

Ocena t4c: 9.1/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 4.3 s do 4.5 s
Action
liczba miejsc
4
Action
pojemność bagażnika
390
Action
zużycie paliwa
od 7.9 l do 8.5 l / 100km
Action
moc
od 370 KM do 370 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

BMW M2 zadebiutowało w 2016 roku i z miejsca zostało okrzyknięte najlepszym współczesnym sportowym BMW. W recenzjach tego samochodu można przeczytać, że M2 to powrót do korzeni, prawdziwego BMW serii M.

Faktem jest, że BMW M2 to najmniejszy, najlżejszy i najtańszy model z rodziny M. W dodatku jest jednym z najlepszych sportowych samochodów, jakie można kupić za cenę do 300 tys. zł.

Auto oferowane jest tylko w jednej wersji nadwozia – jako dwudrzwiowe coupe. Pod maską pracuje 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik turbo, a napęd przenoszony jest na tylne koła za pomocą manualnej lub automatycznej skrzyni.

Od standardowego BMW serii 2, M2 odróżnia się znacząco poszerzonymi nadkolami mieszczącymi szersze opony, niższym zawieszeniem i bardziej agresywną stylizacją zderzaków (z dużymi wlotami powietrza). Nie bez znaczenia są też cztery końcówki układu wydechowego. Do wyboru mamy zaledwie kilka kolorów lakieru oraz jeden wzór felg aluminiowych.

Wnętrze

Jak w przypadku wszystkich modeli BMW serii M, wnętrze M2 nie wyróżnia się znacząco na tle tradycyjnych odmian serii 2. Jest utrzymane w czarnej tonacji i podporządkowane sportowemu charakterowi i jak najlepszej pozycji za kierownicą.

Zasiadamy nisko za sportowym, trójramienną kierownicą (na życzenie może być obszyty Alcantarą). Zarówno fotel, jak i kierownica, posiadają szeroki zakres regulacji, dlatego bez problemu znajdziemy optymalną pozycję dla siebie. Przed oczami mamy dwie klasyczne, analogowe tarcze obrotomierza i prędkościomierza. Czuć sportowego ducha tego samochodu – kierowca momentalnie odnajduje się w tym wnętrzu.

W standardzie otrzymujemy skórzaną tapicerkę, wykończenie włóknem węglowym i mocno profilowane sportowe fotele. Trzeba jednak zaznaczać, że nie są one tak efektowne jak w Audi RS3 czy Mercedesie-AMG C43. Wyglądają dosyć zwyczajnie, ale skutecznie podtrzymują ciało w zakrętach. Regulacja podparcia lędźwiowego wymaga dopłaty, podobnie jak ogrzewanie foteli i elektryczna regulacja. Możliwości wystroju wnętrza są mocno ograniczone. Jedynym urozmaiceniem mogą być pasy bezpieczeństwa z kolorowym przeszyciem.

W standardzie znajdziemy również świetny system multimedialny obsługiwany pokrętłem na tunelu środkowym, którego funkcjonalność za dopłatą można w dużym stopniu rozszerzyć (więcej w dziale technologia i bezpieczeństwo).

BMW M2 należy traktować jako samochód 2+2, a więc dwa miejsca z tyłu pełnią funkcję awaryjną – na krótkim dystansie mogą tam jednak podróżować nawet osoby dorosłe.

Pojemność bagażnika w przypadku samochodów tej klasy zazwyczaj nie jest istotnym parametrem. Tak czy inaczej, 390 litrów to świetny wynik, pozwoli na zapakowanie dwóch dużych walizek. Konkurenci w postaci Porsche 718 Caymana czy Mercedesa-AMG CLA 45 oferują niewiele ponad 300 litrów.

Za kierownicą

Według recenzentów BMW M2 to jeden z najlepszych samochodów sportowych – oferuje wyjątkowo korzystny stosunek ceny do możliwości.

Na te możliwości składają się świetnie zestrojone zawieszenie, szybki układ kierowniczy, mocne silniki, napęd na tylne koła oraz szybka automatyczna lub precyzyjna manualna skrzynia. Wszystko to okrasza głośny ryk wydechów na zewnątrz i donośne brzmienie silnika we wnętrzu.

M2 mimo swojego sportowego charakteru potrafi łączyć frajdę z jazdy z użytecznością na co dzień. Pomagają w tym trzy tryby jazdy, które znacząco zmieniają charakterystykę podstawowych układów samochodu.

Tylna oś, nawet na suchym asfalcie lubi zrywać trakcję, dzieje się to jednak stopniowo i jest łatwe do wyczucia, co przekłada się na wyjątkowe wrażenia z prowadzenia prawdziwego drogowego chuligana.

Nad wszystkim czuwa jednak elektronika, która skutecznie temperuje nadsterowne zapędy samochodu. Kierowca ma oczywiście możliwość całkowitej dezaktywacji tych funkcji. Co nie zmienia faktu, że nawet jeśli zostaje zdany jedynie na swoje umiejętności, w M2 szybko poczuje się jak mistrz kierownicy, dzięki zaawansowanemu mechanizmowi różnicowemu tylnej osi, który sprawia, że nadsterowność w M2 jest łatwa do opanowania.

BMW M2 to samochód, który dostarczy mnóstwo frajdy na torze, ale też taki, którego ogromy potencjał da się wykorzystać na drogach publicznych, a jednocześnie taki, który w jeździe na co dzień nie jest przesadnie niekomfortowy i angażujący.

Silniki

Silnik to również bardzo mocna strona BMW M2. Sześciocylindrowa, 3-litrowa, rzędowa jednostka z pojedynczą turbiną ma wiele wspólnego z silnikiem z większego M3 – miedzy innymi tłoki. 370 KM mocy i 465 Nm momentu obrotowego (500 Nm dostępne przez 20 s). Ważniejsze jest jednak to, że maksymalny moment dostępny jest w bardzo szerokim zakresie obrotów, bo już od 1400 obr./min. Jednostka zbiera jedynie pozytywne recenzje i cieszy się dużym uznaniem wśród dziennikarzy motoryzacyjnych.

Serce M2 może być połączone z manualną 6-biegową skrzynią lub wymagającą dopłaty 20 tys. zł 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową. Oba rozwiązania znakomicie sprawdzają się w M2. Skrzynia manualna posiada automatyczny międzygaz, zaś zmianie biegów w automacie w trybie sport+ towarzyszą mocne uderzenia, które jeszcze bardziej podkręcają emocje. Skrzynia automatyczna poprawia też osiągi, zapewniając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,3 s (4,5 s dla manualnej).

Średnie zużycie paliwa deklarowane przez BMW to 8,5 l i jest to wartość, którą można osiągnąć przy spokojnej jeździe w trasie.

Technologia i bezpieczeństwo

BMW M2 nie było testowane przez Euro NCAP. Również standardowa seria 2 nie przechodziła testów zderzeniowych. Po wynikach BMW serii 1 można jednak zakładać, że M2 to bardzo bezpieczny samochód gwarantujący wysoki poziom bezpieczeństwa podróżującym.

Opcjonalnie do dyspozycji mamy mnóstwo asystentów kierowcy, ujętych we wspólny pakiet. W standardzie otrzymujemy system samoczynnie przełączający światła na drogowe, czujniki parkowania i regulator prędkości z funkcją hamowania. Wśród systemów asystujących dostępnych na życzenie jest ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi (z miejską funkcją hamowania).

Wiele dodatków oferowanych jest również w zakresie multimediów. Podobnie jak w wyższych modelach BMW za dopłatą możemy mieć dostęp do informacji o ruchu drogowym, usług concierge czy aktualnych informacji o pogodzie, wiadomościach, wyszukiwanych celach specjalnych.

BMW M2 uznawane jest za najlepsze BMW M i godnego spadkobiercę pierwszego M3.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Audi RS3

Połączenie praktycznego hatchbacka z osiągami i brzemieniem superauta


Cena od 258 700 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Jaguar F-type Coupe

Połączenie urzekającej stylizacji coupe ze świetnymi osiągami


Cena od 265 900 PLN
Ocena t4c: 9.0/10
Zobacz

Porsche 718 Cayman

Prawdziwy samochód sportowy z silnikiem umieszczonym centralnie


Cena od 231 930 PLN
Ocena t4c: 9.7/10
Zobacz

Subaru BRZ

Samochód sportowy, przy niewygórowanej cenie daje mnóstwo frajdy z jazdy


Cena od 134 722 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()