BMW M4 Cabrio

BMW

Cena od 408 700 do 419 276 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • potężny silnik
  • świetne osiągi.

Słabe strony

  • większa masa w porównaniu z Coupé
  • nieco grosze właściwości jezdne w porównaniu z Coupé.

Ocena t4c: 8.1/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 4.4 s do 4.6 s
Action
liczba miejsc
4
Action
pojemność bagażnika
370
Action
zużycie paliwa
od 8.7 l do 9.1 l / 100km
Action
moc
od 431 KM do 431 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Topowe modele BMW oznaczane są od zawsze literą M. Od 2014 roku bawarski producent zamiast modelu M3 w trzech wersjach nadwoziowych (limuzyna, coupé i kabriolet) oferuje sedana pod nazwą M3 oraz coupé i cabrio oznaczone jako M4.

M4 Cabrio posiada składany, metalowy dach – zarówno ze złożonym, jak i rozłożonym dachem M4 prezentuje się niezwykle atrakcyjnie i sportowo. W recenzjach można spotkać się jednak z opiniami, że M4 w wersji Cabrio traci nieco na zwinności i precyzji prowadzenia wersji coupé.

Wnętrze

BMW M4 Cabrio to 4-osobowy kabriolet ze sztywnym, składanym dachem. Metalowy „top” to istota tej odmiany M4 – składa się elektrycznie w 20 s przy prędkości do 20 km/h. Bagażnik M4 Cabrio mieści od 220 do 370 litrów w zależności od położenia dachu.

Dosyć obszerne jak na sportowy samochód fotele zapewniają bardzo dobre trzymanie ciała w zakrętach, a kanapa z tyłu zapewnia komfortowe warunki jazdy nawet osobom dorosłym. Trudno mieć zastrzeżenia do wykończenia wnętrza.

W kabinie M4 Cabrio pojawia się skóra i włókno węglowe, kierowca ma przed sobą niewielką, sportową kierownicę, a za nią klasyczną tablicę wskaźników.

Siedzi nisko jak przystało na samochód sportowy, a konsola tradycyjnie zwrócona jest delikatnie w jego kierunku, co daje odczucie, że to właśnie kierowca jest w centrum wydarzeń.

Za kierownicą

Zmiany M4 Carbio w stosunku do wersji coupé nie dotyczą jedynie dachu. Modyfikacje zostały wprowadzone również w zawieszeniu. W Cabrio jest ono zestrojone nieco bardziej komfortowo, aby zrekompensować mniejszą sztywność samochodu wynikającą z „ucięcia” dachu.

M4 Cabrio jest też o ok. 180 kg cięższe od coupé i według dziennikarzy motoryzacyjnych ten wzrost masy jest odczuwalny w trakcie jazdy. M4 Cabrio po prostu nie dorównuje zwinnością odmianie M4 Coupé.

Trzeba jednak zaznaczyć, że BMW zadbało o to, aby M4 Cabrio odznaczał się wysoką sztywnością nadwozia i dawał odczucia, że cała konstrukcja jest zwarta i spójna. Recenzenci podkreślają, że samochód daje ogromną przyjemność z jazdy, szczególnie bez dachu, kiedy wrażenia z szybkiej jazdy są podsycane donośnym, sportowym brzmieniem układu wydechowego.

Charakter samochodu można regulować za pomocą kilku dostępnych trybów jazdy. W wersji „komfortowej” BMW M4 potrafi być idealnym kompanem długich podróży – pozostaje ciche i spokojne, a w trybach sportowych potrafi zaskoczyć wyjątkowo agresywnymi reakcjami.

Silniki

Pod maską M4 Coupé znajduje się rzędowy, 6-cylindrowy silnik o pojemności 3 litrów. Dysponuje bezpośrednim wtryskiem, a dwie turbosprężarki powodują, że osiąga moc 431 KM. To identyczna jednostka jak w M3 i M4 Coupé. Jako że zmaga się z nieco większą masą, M4 Cabrio jest o 0,3 s wolniejsze w porównaniu z wersją Coupé przy przyspieszaniu do 100 km/h.

Mimo turbodoładowania silnik lubi wysokie obroty i nie traci dynamiki aż do 7600 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 550 Nm i jest osiągany w szerokim zakresie od 1850 do 5500 obr./min. Recenzenci zwracają uwagę, że nowa jednostka nie brzmi już tak dobrze jak ta wolnossąca w poprzednich generacjach M3, jednak dźwięk układu wydechowego w pewnym sensie to rekompensuje.

Napęd w BMW klasycznie przenoszony jest na tylną oś za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej – tak skonfigurowane M4 Cabrio przyspiesza 0–100 km/h w czasie 4,6 s. Opcjonalnie dostępna jest automatyczna, 7-biegowa przekładnia M Drivelogic, dzięki której czas ten skraca się o 0,2 s.

Średnie spalanie na poziomie 9 l/ 100 km przekłada się w praktyce na wartości często dwukrotnie większe, więc trzeba się liczyć z faktem, że niewielki 60-litrowy zbiornik paliwa nie zapewni zbyt dużego zasięgu przy agresywnej jeździe.

Technologia i bezpieczeństwo

Lista wyposażenia seryjnego jest bogata, a opcjonalnego jeszcze dłuższa, więc warto wspomnieć tutaj tylko o jednym dodatkowym elemencie. To tzw. Pakiet Competition, w którego skład wchodzą: nowe oprogramowanie silnika podnoszące moc do 450 KM (331 kW), wyczynowa konfiguracja adaptacyjnego układu jezdnego M oraz dynamicznej kontroli stabilności DSC, zmodyfikowane zawieszenie (sprężyny, amortyzatory i stabilizatory) oraz 20-calowe koła.

W kwestii bezpieczeństwa BMW M4 Cabrio jest oczywiście technicznie spokrewnione z serią 3, która w 2012 roku w teście zderzeniowym Euro NCAP otrzymała maksymalną notę 5 gwiazdek.

BMW M4 wyposażono w funkcję Active Sound, która wzmacnia dźwięk pracy silnika poprzez głośniki systemu audio i sprawia, że brzmienie jest bardziej rasowe.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

BMW M4 Coupe

Jedno z najlepszych, sportowych coupe na rynku


Cena od 377 800 PLN
Ocena t4c: 8.9/10
Zobacz

Maserati GranCabrio

Ekstrawaganckie, 4-miejscowe kabrio pełne klasy


Cena od 709 809 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Mercedes-AMG SL 63 i 65

Jeden z najszybszych i najbardziej sportowych roadsterów na rynku


Cena od 794 500 PLN
Ocena t4c: 8.2/10
Zobacz

Porsche 911 Cabrio

Otwarta wersja jednego z najlepszych samochodów sportowych świata


Cena od 551 790 PLN
Ocena t4c: 9.6/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()