BMW serii 2 Cabrio

BMW

Cena od 149 300 do 185 500 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • sportowy charakter
  • szeroka oferta silników.

Słabe strony

  • głośne diesle
  • kosztowne dodatki.

Ocena t4c: 8.0/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 5.9 s do 9.6 s
Action
liczba miejsc
4
Action
pojemność bagażnika
280/335
Action
zużycie paliwa
od 4.1 l do 6.5 l / 100km
Action
moc
od 136 KM do 252 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

BMW serii 2 Cabrio to najtańszy klasyczny kabriolet segmentu premium. Jego najbliższym konkurentem jest Audi A3 Cabrio, jednak ze względu na niewielkie zainteresowanie A3 w otwartej wersji nie występuje w regularnej ofercie Audi. Jeśli więc chcemy posmakować jazdy pod gołym niebem, mamy do wyboru wśród samochodów klasy premium jedynie BMW serii 2, ewentualnie (zbliżone konstrukcyjnie) MINI Cabrio. BMW serii 2 Cabrio pojawiło się na rynku w 2015 roku i bazuje na serii 2 Coupe, poprzednia generacja była pozycjonowana jako otwarta odmiana BMW serii 1. Auto pojawia się w ofercie w kilku liniach stylizacyjnych – sportowych i luksusowej – oraz z szeroką paletą jednostek napędowych. BMW serii 2 Cabrio to niewielki, stylowy kabriolet, który przypadnie do gustu zarówno amatorom relaksacyjnej jazdy z otwartym dachem, jak i kierowcom poszukującym sportowych wrażeń.

Wnętrze

Mimo że mamy do czynienia z bazowym modelem niemieckiej marki, to we wnętrzu czuć, że siedzimy w samochodzie klasy premium. Co prawda kabina podstawowej wersji nie urzeknie designem, ale po wybraniu odpowiedniej linii stylizacyjnej (Luxury Line, Sport Line bądź M Sport) zaczyna się ona prezentować bardzo gustownie. W BMW serii 2 nie ma jeszcze – tak przecież modnych – dotykowych wyświetlaczy, jednak klasyczne przyciski, zegary i system multimedialny obsługiwany pokrętłem nie budzą żadnych zastrzeżeń. Obsługa jest prosta i intuicyjna, spasowanie na poziomie, jakiego można oczekiwać od marki premium, a materiały dobrej jakości. W konkurencyjnym Audi A3 Cabrio odczucie jakości okaże się jednak lepsze. W serii 2 Cabrio w niektórych miejscach napotkamy twardy, chropowaty plastik, który uświadomi nam, że mamy do czynienia z modelem otwierającym gamę BMW. Dwa tylne fotele należy traktować jako rozwiązanie awaryjne, zmieszczą się na nich jedynie dzieci. Za fotelami znajdziemy za to całkiem przestronny – jak na niewielki kabriolet – bagażnik o pojemności 335 litrów (Audi A3 Cabrio oferuje 320 l). Po złożeniu dachu pojemność spada do 280 litrów. Chociaż bagażnik nie ma regularnych kształtów, to bez problemu pomieścimy w nim pakunki na kilkudniowy wypad w dwie osoby.

Za kierownicą

Podobnie jak w innych modelach BMW, również w serii 2 Cabrio momentalnie odnajdziemy się za kierownicą. Dominuje odczucie sportowości modelu zapewnione przez niską pozycję i niewielki wieniec sportowej kierownicy. Opcjonalnie można zamówić sportowe fotele, które nie tylko zapewniają lepsze trzymanie ciała w zakrętach, ale i pozostają równie komfortowe co te standardowe. Także w prowadzeniu auta poczujemy sportową charakterystykę, szczególnie jeżeli zdecydujemy się na bardziej usportowione odmiany z obniżonym zawieszeniem. W recenzjach podkreślane jest neutralne i przewidywalne zachowanie samochodu, będące wypadkową skutecznej pracy zawieszenia i szybkiego, bezpośredniego układu kierowniczego. Z drugiej strony recenzenci zaznaczają, że wrażenia za kierownicą nie są tak wyraziste jak w wersji Coupe. To jednak naturalne w przypadku kabrioletów, cechujących się nieco większą masą i mniejszą sztywnością nadwozia niż tradycyjne modele, na których bazują, chociaż tę mniejszą sztywność nadwozia w BMW serii 2 czuć wyłącznie przy bardziej agresywnej jeździe. Ogólne wrażenie spójności konstrukcji jest na najwyższym poziomie, co nie stanowi reguły wśród kabrioletów popularnych marek. Przy jeździe z otwartym dachem, po rozłożeniu opcjonalnej ochrony przeciwwiatrowej, zawirowania powietrza w kabinie nie stają się uciążliwe nawet przy prędkościach rzędu 100 km/h, zaś po zamknięciu dachu otrzymujemy dobrą izolację akustyczną, która pozwala komfortowo podróżować autostradami.

Silniki

W serii 2 Cabrio BMW oferuje szeroką paletę silników – benzynowych i wysokoprężnych – o mocach od 136 do 340 KM. Wszystkie dostępne z automatyczną, 8-biegową lub manualną, 6-biegową skrzynią. Automatyczna skrzynia odznacza się niezwykle płynną pracą i w porównaniu z tą manualną zmniejsza zużycie paliwa. Bazowa jednostka to znany z MINI 3-cylindrowy, 1,5-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 136 KM. Zapewnia on jedynie przeciętne osiągi (0-100 km/h w 10 s), a jednocześnie nie jest tak oszczędny, jak mogłaby sugerować niewielka pojemności i zaledwie 3 cylindry. Realne średnie zużycie paliwa na trasie oscyluje w okolicach 8 l/100 km. Wyżej w cenniku mamy 2-litrowe, 4-cylindrowe jednostki o mocach 184 i 252 KM, które gwarantują już bardzo dobre osiągi (7,7 i 6,1 s do 100 km/h) i przyjemnie podostrzają sportowy charakter tego małego kabrioletu. Najbardziej ekonomiczną jednostką w BMW serii 2 Cabrio jest 2-litrowy diesel o mocy 150 KM (wersja 218d), jednak ponownie – nie zachwyci osiągami. Dlatego w przypadku silników wysokoprężnych lepiej zdecydować się na wariant o mocy 190 lub 224 KM (220d lub 225d), który przy niemal o połowę mniejszym – w porównaniu z jednostkami benzynowymi – zużyciu paliwa zapewni podobne osiągi. Trzeba jednak przygotować się na większe wibracje i mało przyjemny dla ucha dźwięk jednostki. W ofercie BMW serii 2 Cabrio nie zabrakło również wyjątkowo mocnej i sportowej odmiany M240i (także w wersji z napędem na wszystkie koła xDrive) o mocy 340 KM. 6-cylindrowy, rzędowy silnik to klasyka BMW. Potrafi rozpędzić kabriolet do 100 km/h w 4,6 s i posiada rasowy dźwięk. Ceny tej wersji zaczynają się jednak od ponad 200 tys. zł.

Technologia i bezpieczeństwo

Euro NCAP nie przeprowadził testów zderzeniowych serii 2 Cabrio, ale w 2012 roku BMW serii 1 hatchback, zbudowane na tej samej platformie, uzyskało maksymalny wynik 5 gwiazdek. BMW serii 2 Cabrio już w wersji bazowej wyposażone jest w komplet poduszek powietrznych oraz szereg zabezpieczeń typowych dla kabrioletów (np. pałąki antykapotażowe). Mimo że mamy do czynienia z podstawowym modelem BMW, to w serii 2 otrzymujemy szerokie możliwości doboru kolorów skóry, materiałowego dachu, wzorów felg czy wstawek dekoracyjnych z włókna węglowego bądź drewna. Za dopłatą na konsoli środkowej zagości 8,8-calowy (w standardzie 6-calowy) wyświetlacz systemu multimedialnego. System można rozbudować o szereg usług online oraz możliwość łączenia się z osobistym asystentem (Concierge Services) będącym w stanie zdalnie wprowadzić do nawigacji samochodu cel, którym jesteśmy zainteresowani.

BMW to najtańszy klasyczny kabriolet klasy premium na polskim rynku.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Audi TT

Niewielkie coupe z nowoczesnym wnętrzem i świetnym układem jezdnym


Cena od 146 900 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Mercedes-Benz klasy C kabriolet

Kabrio dla 4 osób z bogatą listą dodatków i atrakcyjną stylizacją


Cena od 189 000 PLN
Ocena t4c: 7.3/10
Zobacz

MINI Cabrio

Kabriolet z miękkim dachem na bazie klasycznego MINI


Cena od 103 300 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Porsche 718 Boxster

Wyjątkowe połączenie silnika umieszczonego centralnie i otwartego nadwozia


Cena od 236 010 PLN
Ocena t4c: 9.5/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()