BMW serii 5 Touring

BMW

Cena od 226 200 do 392 600 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • mnóstwo przestrzeni
  • duży bagażnik
  • świetne silniki

Słabe strony

  • mniej sportowy w porównaniu z sedanem.

Ocena t4c: 8.6/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 4.7 s do 9.9 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
570 do 1700
Action
zużycie paliwa
od 4.5 l do 9.1 l / 100km
Action
moc
od 150 KM do 400 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Siódma generacja BMW Serii 5 zadebiutowała pod koniec 2016 roku, zaś do sprzedaży trafiła na początku 2017. Jest to najnowocześniejsze i najbardziej zaawansowane technologicznie wcielenie tego auta w historii BMW. Wiele rozwiązań zostało żywcem zaadoptowanych z topowej serii 7, co dodatkowo wpływa na luksusowy wizerunek tego auta. BMW zdecydowało się także nieco odejść od sportowego charakteru, stawiając na możliwie najwyższy komfort podróżowania.

Nowe BMW Serii 5 oferowane jest w dwóch wersjach nadwozia – limuzyna oraz praktyczne kombi, określane według nomenklatury producenta jako Touring.

Pod maską znajduje się szeroka paleta jednostek napędowych, począwszy od bazowych czterocylindrowych, na 6-cylindrowych kończąc. Najmocniejsza odmiana BMW serii 5 Touring ma 400 KM mocy.

Dodatkowo w serii 5 mamy możliwość wyboru napędu na tylną oś lub na wszystkie cztery koła – pozwala to na łatwe dostosowanie auta do własnych preferencji.

Wnętrze

Wnętrze nowego BMW Serii 5 Touring wykorzystuje wiele elementów z większej serii 7. Styliści zdecydowali się na mocne upodobnienie kokpitów tych modeli. Sprawia to, że zasiadając za kierownicą „piątki”, możemy poczuć się jak w aucie o klasę wyższym. Ma to też jednak swoje wady, gdyż seria 5 niemal całkowicie zatraciła swój własny charakter. Rekompensatą są natomiast trzy linie stylistyczne (sportowa i luksusowa), które całkowicie zmieniają wizerunek tego modelu i pozwalają na łatwą indywidualizację wyglądu.

Bawarski producent zdecydował się na minimalizm, stawiając na bardzo dopracowaną ergonomię przez maksymalne ograniczenie liczby fizycznych przycisków. Znajdziemy je tylko na panelu klimatyzacji (i to częściowo, gdyż część funkcji obsługiwana jest z poziomu małego dotykowego wyświetlacza), przy stacji CD oraz na tunelu środkowym, gdzie ulokowano pokrętło od sprawdzonego systemu iDrive (na szczycie którego w opcji może znaleźć się touchpad).

W siódmej generacji BMW serii 5 Touring pojawiło się najnowsze wcielenie systemu iDrive doposażone w ekran dotykowy oraz obsługę gestami (jest ona oferowana tylko w najdroższym wariancie). Niestety, w opinii wielu dziennikarzy skomplikowano nieco obsługę pokrętłem, dodając dużo nowych zakładek kryjących konkretne opcje – utrudnia to obsługę, zwłaszcza w trakcie jazdy.

Materiały wykończeniowe są wysokiej jakości. W uboższych wersjach zarówno deskę rozdzielczą, jak i boczki, wykończono miękkim plastikiem o przyjemnej fakturze. Można go znaleźć także na tunelu środkowym, co dodatkowo zwiększa przyjemność związaną z obcowaniem z tym kokpitem. W droższych wariantach można opcjonalnie zdecydować się na obszycie większości elementów skórą. Sprawia to, że konsola centralna i boczki drzwiowe wyglądają jak żywcem przełożone z droższej serii 7. Do tego dochodzą rozbudowane możliwości indywidualizacji wnętrza.

Pod kątem przestronności BMW serii 5 Touring wypada bardzo dobrze – zarówno z przodu, jak i z tyłu, wygospodarowano naprawdę dużo miejsca. Fotele – niezależnie od wersji – są bardzo komfortowe i świetnie sprawdzają się podczas dłuższych podróży. Kierownica o grubym wieńcu przypadnie do gustu wielu osobom, ale kierowcy o drobniejszych dłoniach mogą mieć problem z komfortowym chwytem.

Bagażnik serii 5 touring ma od 570 do 1700 litrów, co stawia go w czołówce samochodów tej klasy. Audi A6 Avant może wyjściowo pochwalić się 565 litrami, a po złożeniu oparć 1680 l. Z kolei Mercedes klasy E kombi zaoferuje 640 litrów.

Za kierownicą

BMW postanowiło wyraźnie zmienić charakter serii 5 Touring, przedkładając wysoki komfort podróżowania nad sportowe właściwości jezdne.

Zawieszenie zostało zestrojone stosunkowo miękko – podczas szybszego pokonywania zakrętów czuć bardzo delikatne przechyły nadwozia. Mimo to BMW serii 5 Touring pozostaje niezwykle stabilne i zapewnia bardzo wysoki poziom poczucia bezpieczeństwa za kierownicą. Układ kierowniczy jest bardzo specyficzny – jego szybkość oraz siła wspomagania zmieniają się wraz z wyborem trybu jazdy. Wybierając ustawienie „Comfort”, będzie działać bardzo lekko, co ułatwia manewrowanie, zaś w trybie Sport wyraźnie się usztywnia, zwiększając przyjemność z jazdy.

W zależności od konfiguracji danego egzemplarza dostępne są dwa rodzaje zawieszenia – standardowe wykorzystujące klasyczne amortyzatory a także adaptacyjne z trybem dopasowującym się do stylu jazdy kierowcy oraz warunków na drodze. Każda z tych konstrukcji stawia na wysoki komfort podróżowania – sportowa charakterystyka, która przez lata była wyróżnikiem tego modelu, odeszła w zapomnienie. BMW serii 5 Touring niezależnie od zastosowanego zawieszenia prowadzi się bardzo pewnie i dobrze wybiera wszelkie nierówności – nawet na największych, 20-calowych felgach.

Kierowca ma do dyspozycji także trzy inne tryby Sport (w topowych wersjach także Sport+), Comfort oraz Eco Pro. Każdy z nich wpływa na ustawienie zawieszenia (w przypadku obecności adaptacyjnego), siły wspomagania układu kierowniczego, oprogramowania skrzyni biegów oraz czułości przepustnicy. Warto zainteresować się zwłaszcza trybem Eco umożliwiającym wyraźne obniżenie zużycia paliwa – w testach dziennikarskich różnica w spalaniu pomiędzy trybem Comfort/Adaptive a Eco Pro wynosiła nawet do 1,5 litra na sto kilometrów.

Standardowo większość wersji BMW serii 5 Touring oferowana jest z napędem na tył, zaś w opcji lub w mocniejszych wariantach otrzymamy bardzo skuteczny napęd na wszystkie koła xDrive. Wyróżnia się on tym, że tylna oś pozostaje mocno faworyzowana przy przekazywaniu mocy (choć w szczególnych sytuacjach moc może zostać rozdysponowana pomiędzy przodem a tyłem w proporcjach 50:50) co ucieszy osoby, które lubią od czasu do czasu wykorzystać możliwości tego auta.

Silniki

Paleta oferowanych silników jest bardzo szeroka, chociaż nie aż tak rozbudowana jak w przypadku sedana. Pod maską BMW serii 5 Touring znajdziemy jednostki cztero- i sześciocylindrowe. Ofertę otwierają podstawowe „rzędowe czwórki” – 520i (benzyna) i 520d (diesel), generujące odpowiednio: 184 i 190 koni mechanicznych. Każda z tych wersji może być także sparowana z napędem xDrive. Półkę wyżej stoi 252-konna wersja 530i (wykorzystująca ten sam silnik co 520i) oraz diesel 525d (231 koni mechanicznych).

Oferta rzędowych szóstek, czyli silników uznawanych przez wiele osób za jedyny słuszny wybór do tego auta, składa się z benzynowej wersji 540i generującej 340 koni mechanicznych oraz z diesla 530d i 540d oferującego kierowcy odpowiednio: 265 i 320 koni mechanicznych.

Są to odmiany dla zdecydowanie bardziej wymagających klientów – odpowiednio droższe, ale także i wyjątkowo szybkie. O ile wersja 530d i 540i sprzedawana jest zarówno z napędem na tył, jak i systemem xDrive, o tyle 540d występuje wyłącznie z napędem na cztery koła.

W opinii dziennikarzy najrozsądniejszym wyborem do BMW serii 5 jest benzynowa jednostka oznaczona symbolem 530i oraz diesel 520d – stanowią one idealny kompromis pomiędzy ceną, oferowanymi osiągami, a zużyciem paliwa.

Na szczycie oferty BMW serii 5 Touring mamy 400-konną, wysokoprężną odmianę M550d xDrive. Warto zauważyć, że dysponuje ona osiągami porównywalnymi do poprzedniej genracji M5.

Technologia i bezpieczeństwo

BMW serii 5 Touring to bez wątpienia jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie samochodów w swoim segmencie. Wyróżnia się on wieloma rozwiązaniami przeniesionymi wprost z topowej serii 7. Na pokładzie BMW serii 5 znajdziemy między innymi zaawansowany system inforozrywki z możliwością sterowania gestami (tylko w przypadku topowego wariantu). Za pomocą odpowiednich ruchów palców lub dłoni możemy regulować głośność, wyłączyć ekran czy też zmienić utwór.

Seria 5 Touring posiada także wiele systemów z zakresu bezpieczeństwa. Na pokładzie nie zabrakło aktywnego tempomatu (Intelligent Speed Assist) współpracującego z całą armią radarów umożliwiających niemal autonomiczną jazdę – kierowca musi jedynie trzymać rękę na kierownicy. Zabezpieczają one także przed stłuczką lub wypadkiem – w przypadku nieostrożnej zmiany pasa. W BMW znajdziemy także kamerę na podczerwień zwiększającą bezpieczeństwo podczas nocnych podróży (wychwytuje ona osoby poruszające się przy skraju drogi i z odpowiednim wyprzedzeniem ostrzega o tym kierowcę).

Na liście opcji znajduje się także asystent parkowania, który w najbogatszym wariancie pozwala na sterowanie autem bez obecności w pojeździe. Dokonuje się tego za pomocą specjalnego „kluczyka-smartfona”. Kierowca musi pozostawać w bliskiej odległości od samochodu, zaś auto można przesuwać do przodu lub do tyłu.

BMW serii 5 Touring posiada również zestaw wyjątkowo zaawansowanych kamer ułatwiających manewrowanie. Komputer ma także funkcję symulacji samochodu, dzięki czemu na ekranie widzimy obraz w trójwymiarze, który dodatkowo możemy przesuwać – oczywiście za pomocą specjalnych gestów.

BMW serii 5 generacji G31 uzyskało 5 gwiazdek w testach zderzeniowych.

BMW serii 5 Touring wyróżnia się najniższym współczynnikiem oporu powietrza wśród samochodów z nadwoziem kombi.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Audi A6 Avant

Duże, nowoczesne kombi z pojemnym bagażnikiem i świetnym wnętrzem


Cena od 199 200 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Lexus GS

Wysokiej klasy sedan z napędem na tył i napędem hybrydowym w opcji


Cena od 199 600 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Mazda 6 Sport Kombi

Duży bagażnik i przestronne wnętrze w niezwykle atrakcyjnej powłoce


Cena od 89 900 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Mercedes-Benz klasy E kombi

Naszpikowane najnowszą technologią, komfortowe i przestronne kombi


Cena od 201 200 PLN
Ocena t4c: 8.2/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()