BMW serii 6 Gran Coupe

BMW

Cena od 404 200 do 479 300 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • dużo silników do wyboru

  • całkiem praktyczne wnętrze
  • dobre właściwości jezdne

Słabe strony

  • seria 5 jest tańsza i równie praktyczna.

Ocena t4c: 8.2/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 4.5 s do 5.4 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
460
Action
zużycie paliwa
od 5.4 l do 9.2 l / 100km
Action
moc
od 313 KM do 450 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Gran Coupe to najbardziej stylowa odmiana BMW serii 6. Do niedawna również ta najbardziej praktyczne, ale ten tytuł Gran Coupe utraciło na rzecz serii 6 Gran Turismo. Czterodrzwiowe nadwozie typu coupe łączy elegancję limuzyny ze sportowym zacięciem charakterystycznym dla wszystkich modeli BMW. Samochody takie jak ten stworzono z myślą o szybkim i komfortowym przemierzaniu długich tras w luksusowych warunkach. W realizacji tego celu pomaga opcjonalny napęd na 4 koła xDrive. W standardzie BMW serii 6 Gran Coupe posiada napęd na tylne koła.

BMW 6 Gran Coupe może stanowić niebanalną alternatywę dla limuzyny BMW 7. Jego bezpośrednią konkurencją jest Mercedes CLS, Porsche Panamera i Audi A7. Obecna generacja „szóstki” Gran Coupe jest na rynku od 2012 roku, a w 2018 zostanie zastąpiona przez zupełnie nową serię 8.

BMW serii 6 występuje także jako dwudrzwiowy kabriolet oraz jako Gran Turismo, czyli bardziej rodzinna odmiana à la hatchback. Najbardziej ekstremalną wersją silnikową Gran Coupe jest supersportowe M6 z silnikiem V8 o mocy 560 KM.

Wnętrze

Kokpit BMW 6 Gran Coupe to komfortowe i pięknie wykończone miejsce. Jak na wysokiej klasy auto przystało BMW oferuje wiele opcji kolorystycznych i materiałów wykończeniowych. Warto zwrócić uwagę na paletę dodatków Individual, która pozwala wystroić wnętrze dokładnie pod swój gust. W każdym miejscu kabiny czuć jakość i luksus charakterystyczny dla bawarskiej marki.

Seria 6 Gran Coupe to propozycja limuzyny ukierunkowanej na sport, dlatego fotele mają świetne trzymanie boczne i zasiadamy w nich odpowiednio nisko. Konsola środkowa – tradycyjnie dla BMW – jest nachylona w stronę kierowcy, nawiązując do stylizacji stosowanej w motorsporcie.

Gran Coupe jest o 117 mm dłuższe niż wersja dwudrzwiowa i długością równa się modelowi serii 5. poprzedniej generacji, na którym bazuje. Mimo posiadania dodatkowej pary drzwi to nie jest auto stworzone do podróżowania z tyłu. Zmieszczą się 4, a nawet 5 osób jeśli trzeba, ale linia dachu jest poprowadzona dość nisko, a pośrodku z tyłu brakuje miejsca na nogi. Kształt tylnych otworów drzwi nie ułatwia zajęcia miejsca w środku.

Bagażnik Gran Coupe pomieści 460 litrów – najmniej spośród głównych graczy w tym segmencie, którzy oferują kilkadziesiąt litrów więcej. Dostęp jest utrudniony przez małą klapę z wysokim progiem załadunku. Plusem Gran Coupe jest składana tylna kanapa tworząca płaską podłogę bagażnika oraz przepust na długie przedmioty (ukryty za podłokietnikiem).

Za kierownicą

Duży rozstaw osi wersji Gran Coupe zwiększa stabilność przy wysokich prędkościach, a szerokie opony zapewniają ponadprzeciętną przyczepność. BMW zawsze wyróżniało się w dziedzinie wrażeń z jazdy i Gran Coupe nie jest tu wyjątkiem. Do wyboru jest kilka trybów jazdy od komfortowego do sportowego, ale w każdym z nich BMW jest gotowe do dynamicznej jazdy sprawiającej dużo przyjemności.

Zestrojenie zawieszenia i układu kierowniczego jest złotym środkiem pomiędzy komfortem a sportowymi wrażeniami. Ani Mercedes CLS, ani Audi A7 nie prowadzą się tak dobrze jak BMW 6 GC. Jedynie Porsche Panamera może stawać na równi z bawarskim coupe.

Wadą samochodu jest słaba widoczność podyktowana sportową stylistyką nadwozia. Auto ma ponad 5 metrów długości, a nie widać dokładnie, gdzie kończy się maska i bagażnik, dlatego podczas manewrowania trzeba polegać na czujnikach i obrazie z pięciu kamer rozlokowanych w newralgicznych miejscach samochodu.

Silniki

Każdy z silników oferowanych do wersji GC jest wystarczająco mocny, by poradzić sobie z dużym nadwoziem BMW. Na szczycie gamy stoi silnik V8 o pojemności 4,4 litra i mocy 450 KM (650i). Jest to opcja dla klientów akceptujących tylko bezkompromisowe rozwiązania. Z tym motorem BMW przyspiesza wzorowo, ale spala odpowiednio dużo benzyny. Dla mniej wybrednych przewidziano wersję 640i z silnikiem sześciocylindrowym o mocy 320 KM oraz turbodiesla 3.0 (640d) rozwijającego 313 KM. Trzeba zaznaczyć, że nawet najsłabsza odmiana zapewnia dynamikę adekwatną do prezencji samochodu. Każdy motor wyposażony jest w system Start/Stop ograniczający spalanie podczas chwilowego postoju.

Najbardziej optymalną i najczęściej wybieraną jednostką jest właśnie diesel łączący świetne osiągi z akceptowalnym spalaniem. Producent podaje, że silnik ten zadowala się średnio 5,4 l na 100 km, ale nawet realny wynik na poziomie 8-9 litrów jest bardzo dobry, zważając na to, że auto potrafi rozpędzić się do 100 km/h w 5,4 sekundy.

W ofercie BMW jest tylko jedna skrzynia biegów. Jest to 8-stopniowy automat z opcją sekwencyjnej, ręcznej zmiany biegów. Niezależnie od wybranego trybu pracy jest to skrzynia wręcz stworzona do dużego i szybkiego samochodu przewidzianego na dalekie trasy.

Domyślnie moc przenoszona jest na tylne koła, ale BMW można kupić ze świetnym napędem na obie osie xDrive. Jest to inteligentne rozwiązanie, w którym komputer sterujący rozdziela moment obrotowy pomiędzy poszczególnymi kołami tak, by zapewnić maksymalną przyczepność i bezpieczeństwo w każdej sytuacji.

Technologia i bezpieczeństwo

Wszystkie wersje BMW serii 6 Gran Coupe wyposażone są w system infomedialny iDrive będący wzorcem w swojej kategorii. Przy pomocy selektora na konsoli centralnej steruje się m.in.: nawigacją, mediami, telefonem i ustawieniami samochodu. W samochodzie z górnej półki klasy premium nie mogło zabraknąć takich opcji jak audiofilski sprzęt grający duńskiej firmy Bang&Olufsen czy indukcyjna ładowarka do smartfona.

Ciekawą usługą jest ConnectedDrive – łączność z infolinią, na której można zapytać przedstawiciela BMW o dowolny aspekt obsługi samochodu lub poprosić o polecenie restauracji, filmu, książki lub pomoc w rozwiązaniu dowolnego problemu.

BMW jest jednym z liderów w dziedzinie bezpieczeństwa. Seria 6 Gran Coupe wyposażona jest standardowo w szereg asystentów ostrzegających przed kolizją w każdej sytuacji, od zmiany pasa po parkowanie równoległe. Oprócz tego na pokładzie są inne – istotne w kontekście bezpieczeństwa – pozycje jak: inteligentne oświetlenie LED czy wyświetlacz Head-up pokazujący podstawowe dane na przedniej szybie.

Obecnie jedna trzecia wyprodukowanych samochodów BMW jest wyposażona w napęd xDrive.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Audi A7

Atrakcyjne, 5-drzwiowe, komfortowe coupe z mocnymi silnikami


Cena od 229 700 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

BMW serii 6 Coupe

Pokaźne, prestiżowe coupe, idealne na długie podróże przez kontynent


Cena od 393 900 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Jaguar XF

Świetnie prezentujący się, reprezentacyjny sedan o sportowym zacięciu


Cena od 189 900 PLN
Ocena t4c: 8.1/10
Zobacz

Mercedes-Benz CLS Shooting Brake

Duże, luksusowe kombi - równie stylowe co praktyczne


Cena od 275 000 PLN
Ocena t4c: 8.2/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()