W droższych wersjach BMW oferuje elektryczną regulację foteli przednich, łącznie z regulacją szerokości siedziska, dzięki czemu można uzyskać bardzo dobre trzymanie boczne foteli. Wysoka pozycja, typowa dla aut typu SUV, prawia, że mamy znakomitą widoczność. Tradycyjne, analogowe zegary są bardzo czytelne i mają przyjemne, pomarańczowe podświetlenie w nocy. Za dopłatą najistotniejsze informacje mogą być wyświetlane na przedniej szybie (Head-up display).
W swoim segmencie BMW X1 jest liderem w dziedzinie wrażeń z jazdy, jak na bawarską markę przystało. Po włączeniu trybu sport silnik i układ kierowniczy stają się wrażliwe na najmniejsze dotknięcia gazu i zmiany kierunku jazdy. Warto dopłacić za system DCC, czyli zmienną siłę tłumienia amortyzatorów. Wtedy zmiana trybu wymusza także zmianę sposobu pracy zawieszenia. Dzięki temu X1 jest jeszcze bardziej wszechstronne.
W X1 w wybranych wersjach silnikowych występuje napęd na wszystkie koła xDrive. Zarządza nim elektronika, dołączając tylną oś wtedy, gdy jest potrzebna. W większości sytuacji X1 jest przednionapędowe, co sprzyja zmniejszeniu zużycia paliwa. Warto pamiętać, że napęd na cztery koła nie tylko poprawia przyczepność na nieutwardzanych drogach i w niekorzystnych warunkach pogodowych, ale także pozwala na bardziej dynamiczną zmianę kierunku poruszania się. Kierowcy odczują obecność napędu na cztery koła przy wychodzeniu z zakrętów, przyspieszeniach bez poślizgu na mokrej powierzchni czy też wyjątkowo pewnej kontroli na śniegu i lodzie. To wszystko bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo.
W 2016 roku 67% samochodów BMW sprzedanych w Polsce było wyposażonych w napęd xDrive. Co ciekawe, ta wartość wśród trzech najpopularniejszych modeli (w tym X1) jest jeszcze większa i wynosi aż 75 proc.
W mocnych wersjach BMW X1 łączy w sobie wiele pożądanych cech. Będzie łatwym w poruszaniu się autem do miasta, gdyż nie jest zbyt duży, jednocześnie zapewni odpowiedni komfort w trasie. W trybie comfort bez wysiłku pokonuje kilometry z prędkościami autostradowymi, zachowując rozsądną ekonomię - to zasługa znakomitej przekładni steptronic utrzymującej niskie obroty nawet przy 140 km/h.