Dacia Sandero

Dacia

Cena od 29 900 do 53 100 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • ekonomiczne silniki benzynowe i wysokoprężne
  • najtańsze auto na polskim rynku.

Słabe strony

  • budżetowy charakter wnętrza
  • ubogie wyposażenie wersji bazowej.

Ocena t4c: 7.4/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 11.0 s do 14.6 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
320/1196
Action
zużycie paliwa
od 3.5 l do 5.8 l / 100km
Action
moc
od 73 KM do 90 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Druga generacja Dacii Sandero jest dostępna na rynku od 2012 roku. To przedstawiciel segmentu B, który występuje tylko w formie 5-drzwiowego hatchbacka, choć dostępny jest także 4-drzwiowy sedan o nazwie Logan. Dodatkowo Dacia Sandero jest oferowana w odmianie Stepway z podwyższonym prześwitem.

Sandero to jeden z tańszych hatchbacków na rynku, jednak w przystępnej cenie oferuje wszystko, co niezbędne, przede wszystkim przestronne, praktyczne wnętrze.

Wnętrze

Stylistyka kokpitu jest dosyć bazowa, ale obsługa bezproblemowa, a jakość wykonania zaskakująco dobra jak na tę cenę samochodu. Nie można tu jednak oczekiwać wyrafinowanej stylizacji wnętrza. Projekt jest prosty, plastiki twarde, a przełącznikom i wszystkim elementom brak finezji znanej z droższych modeli konkurentów.

Co ważne, Sandero oferuje całkiem przyzwoitą ilość przestrzeni dla pięciu pasażerów, choć z przodu w dłuższej trasie mogą przeszkadzać krótkie siedziska foteli, a z tyłu nieco za mała szerokość wnętrza.

Bagażnik Dacii Sandero ma za to aż 320 litrów, a to prawie największa pojemność w tej klasie samochodów.

Za kierownicą

Układ kierowniczy zdobywa pozytywne noty, głównie z powodu hydraulicznego, a nie elektrycznego wspomagania, właściwego prawie wszystkim autom konkurentów. Klasyczne rozwiązanie zapewnia wysoki jak na tę klasę samochodu poziom czucia tego, co dzieje się z przednimi kołami i właśnie dzięki temu Sandero prowadzi się pewnie.

Zawieszenie jest nastawione na komfort, więc auto nie będzie odznaczać się zwinnością w zakrętach. Model jest przeciętnie wygłuszony, a ponadto dość podatny na podmuchy bocznego wiatru.

Silniki

Dacia od dawna współpracuje z Renault, dlatego paleta jednostek napędowych jest doskonale znana z modeli francuskiego koncernu. Dwa silniki benzynowe to wolnossący 1,2 16V o mocy 73 KM oraz turbodoładowany, bardziej ekonomiczny 0,9 TCe o mocy 90 KM.

Nowoczesny, 3-cylindrowy motor seryjnie wyposażony jest w system Start – Stop. Opcjonalnie jednostka może współpracować ze zautomatyzowaną przekładnią Easy-R, która jednak negatywnie odbija się na dynamice samochodu.

Co ważne, Dacia Sandero może być wyposażona również w fabryczną instalację LPG. W Sandero dostępny jest także wyjątkowo oszczędny silnik wysokoprężny 1,5 dCi w wariantach 75- i 90-konnym. Jego średnie zużycie wynosi 3,5 l/ 100 km (Stepway: 3,8 l/ 100 km), ale niestety omawiany model wymaga dużej dopłaty w stosunku do benzynowego 0,9 Tce, który wcale nie wykazuje zdecydowanie wyższego zużycia paliwa. W cyklu mieszanym jest to 4,9-5,1/ 100 km, a warto pamiętać, że Tce zapewni lepsze osiągi.

Technologia i bezpieczeństwo

Auto ma charakter typowo budżetowy, więc trudno oczekiwać tu nowoczesnych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa i komfortu, znanych z droższych modeli segmentu. Manualna klimatyzacja, system Media Nav z nawigacją i 7-calowym ekranem dotykowym czy regulator prędkości z ogranicznikiem wyczerpują listę dodatkowych elementów, które mogą znaleźć się na pokładzie Sandero.

Mimo braku poduszek kurtynowych Dacia otrzymała 4 gwiazdki w teście zderzeniowym Euro NCAP. Bazowa wersja Sandero Access ma w wyposażeniu tylko to, co najbardziej potrzebne – 4 poduszki powietrzne, system kontroli toru jazdy ESC i kontrolę trakcji ASR.

Brakuje elektrycznie sterowanych, klimatyzacji, a nawet centralnego zamka czy radia. To cena posiadania najtańszego samochodu na rynku. Dlatego warto poznać droższą, ale zdecydowanie lepiej wyposażoną wersję Laureate lub też jej limitowane odmiany.

W Brazylii Sandero jest oferowane pod marką Renault i występuje m.in. w wersji sportowej RS z 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 150 KM, 6-biegową skrzynią i układem kierowniczym z Clio RS.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Hyundai i20

Koreański rywal dla VW Polo nie rozczaruje pod żadnym względem


Cena od 41 400 PLN
Ocena t4c: 7.4/10
Zobacz

Kia Picanto

Ekonomiczne, 5-drzwiowe auto miejskie w dobrej cenie


Cena od 39 990 PLN
Ocena t4c: 7.3/10
Zobacz

Opel Corsa

Popularny, dopracowany mały hatchback o licznych zaletach


Cena od 42 300 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Skoda Fabia

Praktyczny i ekonomiczny hatchback, który sprawdzi się w mieście i w trasie


Cena od 41 590 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()