DS3 GT Performance

DS

Cena od 117 900 do 131 900 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • dobre właściwości jezdne
  • duża możliwość personalizacji.

Słabe strony

  • długi skok lewarka skrzyni biegów
  • niska jakość niektórych elementów wnętrza.

Ocena t4c: 7.8/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 6.5 s do 6.5 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
285/1050
Action
zużycie paliwa
od 5.4 l do 5.4 l / 100km
Action
moc
od 208 KM do 208 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

W 2014 roku Citroen wyodrębnił i utworzył niezależną markę luksusowych samochodów DS. DS3 to 2-drzwiowy hatchback powstały na bazie modelu C3, a odmiana GT Performance to jego topowa, najmocniejsza wersja z silnikiem o mocy 208 KM. Auto na początku 2016 roku, wraz z przejęciem logo DS, zostało poddane faceliftingowi.

Wnętrze

Kokpit modelu DS3 nie przeszedł praktycznie żadnych zmian od debiutu auta, tj. od stycznia 2010 roku. Jedyną nowością od roku 2016 jest odświeżony system audio i nawigacji z dotykowym ekranem. Obsługa należy do stosunkowo prostych, choć do pewnych elementów deski rozdzielczej należy się przyzwyczaić – choćby do osobnych dźwigienek obsługi tempomatu i radia (na kierownicy nie umieszczono stosownych przycisków). W kwestii zastosowanych materiałów mamy tu mnogość tworzyw sztucznych o bardzo różnych fakturach, ale spasowanych całkiem przyzwoicie. Jeśli chodzi o przestronność, to na przednich, znakomicie wyprofilowanych kubełkowych fotelach znajdziemy naprawdę dużo miejsca. Wygodnie zasiądzie tu kierowca o wzroście nawet 2 metrów. Na tylnej kanapie komfortowo będzie natomiast raczej tylko dwóm pasażerom i to mierzącym nie więcej niż 180 cm. Bagażnik DS3 GT Performance mieści 285 litrów – to bardzo dobry wynik, przewyższający Mini, ale nieco gorszy od Forda Fiesty. Co ciekawe, identyczny jak w Peugeocie 208. Po złożeniu oparć w DS3 powstaje próg, a do dyspozycji będziemy mieli 900 litrów pojemności. Na minus należy zapisać wysoki próg załadunkowy i słabą jakość wykonania podłogi bagażnika.

Za kierownicą

W stosunku do zwykłego DS3 w GT Performance zamontowano przede wszystkim mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LSD, obniżono zawieszenie, powiększono rozstaw kół, zastosowano hamulce Brembo, a także 18-calowe koła. To solidne podstawy do zapewniania GT Performance bardzo dobrych właściwości jezdnych. W recenzjach modelu podkreśla się jednak, że DS3 w takiej usportowionej wersji nie będzie zbyt komfortowy. To gokart dopuszczony do ruchu ulicznego, który najlepiej czuje się na równym asfalcie. Mocy jest aż nadto, a w ostrym zakręcie DS3 GT Performance potrafi nie tylko zarzucić tyłem, lecz także – podobnie jak Ford Fiesta ST – unieść tylne wewnętrzne koło. Recenzenci zwracają uwagę na dwa mankamenty samochodu: skrzynia biegów jest precyzyjna, ale skok lewarka zdecydowanie za długi i mało sportowy. Z kolei układ kierowniczy stawia zbyt mały opór – zdaje się za mocno wspomagany.

Silniki

Pod maską wersji GT Performance zamontowano turbodoładowany silnik 1,6 THP, który legitymuje się mocą 208 KM (153 kW). Maksymalny moment obrotowy wynosi natomiast 300 Nm i jest osiągany przy 3000 obr./min. Auto naprawdę niewiele waży, bo 1175 kg, więc jednostka napędowa zapewnia znakomite osiągi – przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 6,5 sekundy i prędkość maksymalną 230 km/h. To poziom osiągów identyczny jak w Fordzie Fiesta ST200, Peugeocie 208 GTi i lepszy niż w Renault Clio R.S. 220 i Mini Cooperze S. Tylko nieznacznie szybszy (6,3 s) jest 231-konny Mini John Cooper Works. Co ciekawe, auto potrafi być oszczędne. Nie można co prawda liczyć na katalogowe 5,4 l/100 km w cyklu miejskim, ale przy normalnej eksploatacji wyniki powinny oscylować w okolicach 8-9 l/100 km.

Technologia i bezpieczeństwo

DS3 GT Performance to topowa wersja w cenniku, więc możemy liczyć na bogate wyposażenie standardowe. Znajdziemy tu m.in. dynamiczne reflektory przednie LED, automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, system audio z 7-calowym ekranem dotykowym, 18-calowe koła czy też sportowe fotele. W opcjach zostały chociażby system Active City Brake, kamera cofania bądź nawigacja z systemem audio Denon HiFi. W bogatszej odmianie GT Performance Black (pokrytej czarnym matowym lakierem) elementy te znalazły się w standardzie. Warto wspomnieć, że auto zostało w 2009 roku (jako Citroen DS3) przetestowane przez organizację Euro NCAP i zdobyło maksymalną notę 5 gwiazdek.

Wszystko wskazuje na to, że następca modelu DS3 zostanie zaprezentowany pod koniec 2017 roku i będzie miejskim SUV-em konkurującym m.in. z Audi Q2.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Kia cee'd GT

Sportowa odmiana popularnego hatchbacka zaskakuje zwinnością


Cena od 94 990 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

MINI Hatchback JCW

Nietuzinkowy, zwinny i bardzo szybki sportowy hatchback


Cena od 133 700 PLN
Ocena t4c: 8.2/10
Zobacz

Peugeot 208 GTI

Połączenie sportowego charakteru z komfortem użytkowania na co dzień


Cena od 87 600 PLN
Ocena t4c: 8.2/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()