DS4

DS

Cena od 87 900 do 114 900 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • oryginalny wygląd
  • mocne silniki.

Słabe strony

  • mało komfortowe zawieszenie
  • dosyć wysoka cena zakupu.

Ocena t4c: 7.1/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 7.8 s do 11.4 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
359/1021
Action
zużycie paliwa
od 3.7 l do 5.5 l / 100km
Action
moc
od 120 KM do 211 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Odświeżony DS4 zadebiutował na Salonie Samochodowym we Frankfurcie pod koniec września 2015. Citroen nie ukrywa, że obecny DS4 występujący pod samodzielną marką DS to facelifting Citroena DS4 – nowy model, który zastąpi DS4 ma pojawić się w 2018 roku. DS4 zwraca uwagę oryginalnym designem i z pewnością przypadnie do gustu osobom, które narzekają na zachowawczą stylizację Volkswagena Golfa czy Forda Focusa. Niestety, przez oryginalny design DS4 cierpią nieco aspekty praktyczne, jednak francuski hatchback sprawdzi się również jako auto rodzinne. DS4 oferowany jest także w lekko uterenowionej (na wzór crossoverów) wersji Crossback.

Wnętrze

Wsiadając do środka DS4, trudno odnieść wrażenie, że rywalizacja z hatchbackami marek premium będzie w tym przypadku wyrównana. DS4 nadal bardziej przypomina wyższy model Citroena i wnętrze pod względem jakości użytych materiałów zbliżone jest raczej do wyższych wersji Volkswagena Golfa niż Audi A3. Niemniej jednak widać, że dołożono tu wszelkich starań, aby wykonanie kabiny dawało odczucie najwyższej jakości dzięki zastosowaniu przyjemnych w dotyku materiałów czy oryginalnej faktury skórzanego obicia foteli. W opcji cała deska rozdzielcza może być obszyta skórą, tak jak wśród konkurentów z wyższej półki. Sporą bolączką DS4 jest ograniczona przestrzeń na tylnej kanapie. Zajęcie na niej miejsca również jest nieco utrudnione z powodu wyposażenia auta w niewielkie tylne drzwi. Dodatkowo przez ich nietypowy design nie da się w nich otworzyć ani uchylić tylnej szyby. Recenzenci zwracają uwagę, że o ile na wysokości kolan miejsca jest wystarczająco, to nie ma możliwości wciśnięcia stóp pod przedni fotel, a opadająca linia dachu mocno ogranicza wolną przestrzeń nad głową wyższych pasażerów. Bagażnik DS4 mieści 385 litrów – to dobra wartość jak na ten segment rynku. Podobna jak w przypadku Audi A3 czy SEAT-a Leona oferujących 380 litrów i znacznie lepsza w porównaniu do 316-litrowego bagażnika Forda Focusa.

Za kierownicą

DS4 raczej nie urzeknie komfortem jazdy, co może być rozczarowaniem dla miłośników francuskiej motoryzacji. W przypadku obniżonego, sportowego zawieszenia i większych rozmiarów felg DS4 robi się nawet nazbyt twardy. Niestety nie uzasadnia tego sportowym charakterem i wprowadzeniu pozostaje dosyć przeciętny, z pewnością nie zaoferuje wrażeń z agresywnej jazdy na poziomie Forda Focusa. Układ kierowniczy jest dosyć mocno wspomagany i nie daje tak dobrego czucia przednich kół jak konkurencyjne modele niemieckie, a układ stabilizacji toru jazdy reaguje dosyć stanowczo już przy najdrobniejszym uślizgu. Mimo tego DS4 dobrze sprawdza się w codziennej eksploatacji w mieście, a na trasie oferuje dobre wyciszenie wnętrza.

Silniki

Marka DS należy do koncernu PSA, pod maską DS4 znajdziemy zatem te same silniki co w Citroenie C4 czy Peugeocie 508. Do wyboru mamy sześć mocnych jednostek napędowych: trzy benzynowe (1,2 PureTech 130 KM, 1,6 THP 165 KM i 1,6 THP 210 KM) oraz trzy wysokoprężne: 1,6 BlueHDI 120 KM, 2,0 BlueHDI 150 KM i 2,0 BlueHDI 180 KM). Niezależnie od wybranego silnika DS4 zaoferuje bardzo dobre osiągi. Francuskie silniki od dawna słyną z niskiego zużycia paliwa. Nie inaczej jest w przypadku tych w DS4, bowiem 1,2 PureTech wg DS potrzebuje średnio 5,1 l/ 100 km, a 1,6 BlueHDI – zaledwie 3,7 l/ 100 km. Moc przenoszona jest na koła poprzez 6-stopniową przekładnie manualną, lub 6-stopniową skrzynię automatyczną. Niestety w przypadku niektórych jednostek, jak świetnego, 165-konnego, benzynowego THP, jesteśmy zmuszeni do wyboru tej drugiej, co nie każdemu może przypaść do gustu.

Technologia i bezpieczeństwo

Jak przystało na samochód aspirujący do segmentu premium, DS4 może być wyposażone w wiele nowoczesnych rozwiązań technicznych. Będzie to m.in. system audio sygnowany przez firmę Denon z cyfrowym wzmacniaczem i z 9 głośnikami, rozbudowany system multimedialny wyposażony w dotykowy ekran czy system Bluetooth. Oryginalnym akcentem jest rozbudowana możliwość indywidualizacji wyglądu samochodu – od kilku kolorów skórzanej tapicerki po dwukolorowe nadwozie. W kwestii bezpieczeństwa DS4 wyposażono seryjnie w 7 poduszek powietrznych, a w testach zderzeniowych Euro NCAP otrzymał maksymalną ocenę 5 gwiazdek.

W DS4 nie ma możliwości opuszczenia szyb w tylnych drzwiach.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Peugeot 308

Komfortowy hatchback ze stylowym wnętrzem i oszczędnymi silnikami


Cena od 68 000 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Renault Megane

Warta rozważenia propozycja w segmencie hatchbacków


Cena od 59 900 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

SEAT Leon

Wyrazisty hatchback bazujący na sprawdzonych rozwiązaniach Volkswagena


Cena od 59 900 PLN
Ocena t4c: 8.1/10
Zobacz

Volkswagen Golf

Kultowy hatchback, lider i wyznacznik standardów w tym segmencie


Cena od 66 990 PLN
Ocena t4c: 8.8/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()