Fiat Qubo

Fiat

Cena od 46 600 do 52 600 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • praktyczne wnętrze
  • atrakcyjna cena.

Słabe strony

  • braki w wyposażeniu seryjnym
  • ograniczona paleta silników.

Ocena t4c: 6.8/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 14.7 s do 17.7 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
329/2500
Action
zużycie paliwa
od 4.1 l do 6.9 l / 100km
Action
moc
od 77 KM do 80 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Fiat Qubo to niewielki, mierzący niecałe 3,9 metra miejski samochód rodzinny bazujący na modelu dostawczym. Qubo można traktować jako tańszą, ale równie praktyczną alternatywę dla minivanów.

Auto zostało zaprezentowane w 2009 roku jako efekt kooperacji Fiata z koncernem PSA – bliźniaczymi modelami są Citroen Nemo i Peugeot Bipper. Samochód w 2016 roku przeszedł facelifting, który objął przede wszystkim przednią część nadwozia oraz elementy kabiny.

Wnętrze

„Pudełkowate” wnętrze Qubo jest praktyczne i pomieści pięciu pasażerów. Jak na niewielkie wymiary wewnętrzne jest tu całkiem przestronnie, choć szerokość kabiny nie rozpieszcza. Kierowcy może dodatkowo przeszkadzać szeroki tunel środkowy, na którym umieszczono lewarek zmiany biegów.

Za kierownicą siedzi się wysoko w dosyć wyprostowanej pozycji, co przypomina, że siedzimy w samochodzie o stricte użytkowym charakterze. Dostęp do środka ułatwiają szeroko otwierane przednie drzwi, a także tylne boczne, standardowo przesuwane z obu stron.

Za klapą (w opcji: dwuskrzydłowe drzwi otwierane na boki) znalazł się bagażnik mieszczący 330 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy jego pojemność wzrasta do pokaźnych 2500 litrów. Ponadto fotel pasażera można złożyć i przewieźć przedmioty o długości do 2,5 metra.

Kokpit Qubo wykonano z twardych, ale dobrze spasowanych plastików. Jest czytelny i praktyczny, nie brakuje schowków i sprytnych rozwiązań, które docenią osoby traktujące wnętrze Qubo jako miejsce pracy. Nowość wprowadzoną po faceliftingu stanowi współpracujący z 5-calowym ekranem dotykowym system audio Uconnect – może on być wyposażony w nawigację.

Za kierownicą

Niewielkie auto prowadzi się lekko i nie czuć, że Qubo to tak naprawdę samochód bazujący na modelu dostawczym. Zawieszenie skutecznie wybiera nierówności, choć tylna belka ma tendencję do nerwowego podskakiwania na poprzecznych krzywiznach.

Układ kierowniczy daje dużą siłę wspomagania i auto idealnie nadaje się do przeciskania w miejskich uliczkach. W trasie można narzekać na niedostateczne w porównaniu z tradycyjnymi minivanami wyciszenie wnętrza, jednak ogólny komfort podróżowania jest na tyle dobry, że Qubo nie będzie męczył nawet w dłuższej trasie.

Silniki

W Fiacie Qubo do wyboru są dwa silniki: benzynowy 1,4 8v o mocy 77 KM i wysokoprężny 1,3 Multijet o mocy 80 KM. Każda jednostka ma swoje wady i zalety. Benzynowa lepiej przyspiesza do 100 km/h (14,7 s/17,7 s) i jest znacznie tańsza w zakupie (różnica ponad 10 tys. zł).

Diesel natomiast cechuje się większą elastycznością i wyższym momentem obrotowym (190 Nm/115 Nm), a także ekonomicznością (średnie zużycie paliwa: 3,6 l/5,8 l). Ponadto opcjonalnie można go zestawić ze zautomatyzowaną przekładnią Dualogic. Wybór w tym przypadku będzie zależał od preferencji kierowcy i tego, w jaki sposób planuje użytkować samochód.

Technologia i bezpieczeństwo

W wyposażeniu seryjnym podstawowej wersji Qubo otrzymamy m.in. manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, a także centralny zamek. Do radia, jak i rozbudowanej 6-głośnikowej instalacji trzeba niestety dopłacić.

W opcjach bądź w wyposażeniu fabrycznym bogatszych wersji można znaleźć m.in. nawigację z 5-calowym ekranem dotykowym, 16-calowe alufelgi, podgrzewane przednie fotele czy też tempomat.

W 2010 roku organizacja bezpieczeństwa Euro NCAP przeprowadziła test bliźniaczego Citroena Nemo, który otrzymał ocenę trzech gwiazdek na pięć możliwych. Qubo w standardzie wyposażone jest w 4 poduszki powietrzne, a także system stabilizacji ESP wraz z ASR.

Fiat Qubo – wraz z Citroenem Nemo i Peugeotem Bipperem – w 2009 roku otrzymał prestiżowy tytuł International Van Of The Year (Międzynarodowy Samochód Dostawczy Roku).

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Fiat Doblo

Tani, wygodny rodzinny kombivan bazujący na modelu dostawczym


Cena od 62 500 PLN
Ocena t4c: 7.1/10
Zobacz

Mercedes-Benz Citan

Bliźniaczy model dla Renault Kangoo - praktyczny kombivan dla rodziny


Cena od 67 650 PLN
Ocena t4c: 6.7/10
Zobacz

Peugeot Partner Tepee

Przystępny cenowo, rodzinny kombivan z odsuwanymi drzwiami


Cena od 61 600 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Renault Kangoo

Kombivan dla wymagających rodzin z odsuwanymi drzwiami po oby stronach


Cena od 69 100 PLN
Ocena t4c: 7.3/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()