Ford B-Max

Ford

Cena od 60 300 do 76 800 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • bardzo dobra praca zawieszenia i skrzyni biegów
  • godny polecenia silnik 1
  • 0 EcoBoost.

Słabe strony

  • skrzynia automatyczna dostępna tylko z silnikiem 1.6
  • mało intuicyjny system multimedialny.

Ocena t4c: 7.8/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 10.4 s do 15.1 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
326/1293
Action
zużycie paliwa
od 4.0 l do 6.4 l / 100km
Action
moc
od 75 KM do 140 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Po sukcesie dużych modeli S-MAX i C-MAX, w 2011 roku Ford przedstawił najmniejszego przedstawiciela w klasie minivanów – B-MAX, który trafił do produkcji w 2012 roku.

Samochód znajdujący się w segmencie kompaktów bazuje na Fieście (ten sam rozstaw osi), wykorzystując nie tylko jej rozwiązania techniczne, ale również elementy wnętrza. Od momentu wprowadzenia na rynek B-MAX przeszedł jedynie niewielkie zmiany techniczne, a jego następca spodziewany jest w 2017 roku.

Wnętrze

To, co wyróżnia Ford B-Max spośród konkurentów, to sposób otwierania drzwi nazwany przez producenta Ford Easy Access Door System. Polega na zastosowaniu przesuwanych tylnych drzwi oraz na rezygnacji ze środkowego słupka, dzięki czemu otrzymujemy świetny dostęp do wnętrza – przestrzeń otworu drzwiowego ma szerokość aż 1,5 m.

Samo wnętrze jest wyjątkowo przestronne jak na samochód tej klasy, miejsca jest pod dostatkiem zarówno na nogi, jak i nad głowami. Nieco gorzej jest z szerokością i trzem pasażerom na tylnej kanapie może być ciasno.

Bagażnik nie zachwyca – mieści 318 litrów, a po złożeniu kanapy wielkość ta rośnie do 1386 l (przy pełnowymiarowym kole zapasowym wartości te wynoszą odpowiednio 304 i 1372 l).

Kokpit B-MAX-a jest wykonany z dość dobrych jakościowo materiałów, jednak czytelność wskaźników zarówno na konsoli środkowej, jak i niewielkich wyświetlaczach systemu audio i nawigacji pozostawia nieco do życzenia.

Za kierownicą

Ford ma zdolność do tworzenia naprawdę dobrze prowadzących się samochodów i B-MAX nie jest wyjątkiem.

Sprężyste zawieszenie to udany kompromis między komfortem a pewnym prowadzeniem w szybkich zakrętach, układ kierowniczy daje dobry obraz tego, co dzieje się z przednimi kołami, a dopełnieniem jest naprawdę precyzyjnie działający lewarek skrzyni biegów.

Zastrzeżenia można mieć jedynie do zwrotności (duży promień skrętu) i bardzo słabej widoczności do tyłu, wspomaganej w wyższych wersjach wyposażenia czujnikami parkowania czy też kamerą cofania.

Silniki

Paleta silników Forda B-MAX oferuje jednostki benzynowe o mocach od 90 do 140 KM, w tym naprawdę godny polecenia 3-cylindrowy 1,0 EcoBoost, występujący w odmianach 100-, 125- i 140-konnej. Skrzynia automatyczna Powershift dostępna jest tylko z motorem 1.6 Ti-VCT o mocy 105 KM.

Silnik wysokoprężny to natomiast 1.5 TDCi o mocy 75 lub 95 KM, charakteryzujący się średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,0 l/ 100 km.

Warto zwrócić także uwagę na bardzo dużą różnicę cenową
jednostek wysokoprężnych w stosunku do benzynowych EcoBoost, na korzyść tych drugich.

Technologia i bezpieczeństwo

B-MAX w standardzie oferuje 7 poduszek powietrznych, elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy, a także system Active City Stop zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach (od wersji Trend). W 2012 roku auto uzyskało 5 gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP.

W kwestii wyboru wersji wyposażenia warto zwrócić uwagę na każdą oprócz podstawowej Ambiente, która nie posiada w standardzie nawet klimatyzacji, a dopłata do niej wynosi tyle, co do następnej wersji wyposażenia Trend.

Wyższy poziom wyposażenia oznacza także dostęp do szerszej palety silników. Z drugiej strony dostępny w udoskonalonych wersjach system multimedialny jest dosyć uciążliwy w obsłudze w porównaniu do rozwiązań konkurentów, a jego wyświetlacz jak na dzisiejsze standardy jest niewielki.

Silnik 1.0 EcoBoost w latach 2012–2014 otrzymał trzy tytuły Międzynarodowy Silnik Roku, a od 2012 regularnie co rok zdobywa wyróżnienie Najlepszy Silnik Roku O Pojemności Poniżej 1 Litra.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Citroen C3 Picasso

Praktyczny i ekonomiczny minivan o komfortowym charakterze


Cena od 53 590 PLN
Ocena t4c: 7.6/10
Zobacz

Honda Jazz

Lider w klasie jeśli chodzi o praktyczność i pojemność wnętrza


Cena od 62 300 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Nissan Note

Przestronny miejski hatchback zapewni komfort i niskie koszty eksploatacji


Cena od 45 050 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Opel Meriva

Niezwykle praktyczny minivan z drzwiami otwieranymi pod wiatr


Cena od 55 800 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()