Ford Mustang Coupe

Ford

Cena od 162 200 do 210 500 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • niska cena
  • silnik V8
  • dobre właściwości jezdne

Słabe strony

  • powolna skrzynia automatyczna (przed FL)
  • wysoka masa

Ocena t4c: 8.3/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 4.8 s do 5.8 s
Action
liczba miejsc
4
Action
pojemność bagażnika
408
Action
zużycie paliwa
od 8.0 l do 13.5 l / 100km
Action
moc
od 317 KM do 421 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Szósta generacja Forda Mustanga zadebiutowała w 2013 roku. Na początku 2018 roku w Polsce pojawiła się wersja po faceliftingu. Po raz pierwszy od lat model ten został stworzony od podstaw jako w pełni niezależna konstrukcja, nie wykorzystująca dużej części podzespołów z innych aut tej marki. To także pierwsza generacja tego samochodu stworzona z myślą o rynkach innych niż amerykański. Ford Mustang oferowany jest w dwóch wersjach nadwozia - jako czteroosobowe coupe oraz kabriolet, z kierownicą po lewej, jak i po prawej stronie.

Stylistycznie aktualne wcielenie Forda Mustanga nawiązuje do kultowego modelu z 1967 roku – sylwetka typu fastback stała się wyróżnikiem tego auta. Przeprowadzony z 2017 roku lifting odświeżył nieco front auta, dodając mu lekko agresywniejszy wygląd. Tył zaś wiernie nawiązuje do oryginalnego wcielenia z lat 60-tych z charakterystycznymi lampami dzielonymi na trzy części.

Mustangowi trudno jest przypisać bezpośrednich konkurentów – jest to w zasadzie tylko Dodge Challenger oraz Chevrolet Camaro, czyli dwie równie popularne reinkarnacje muscle carów. Jest to efekt zastosowania specyficznych jednostek napędowych (rzędowa czwórka EcoBoost oraz klasyczne V8) oraz sporych wymiarów auta, co stawia go pomiędzy typowymi europejskimi konkurentami.

Ford Mustang to również najpopularniejszy samochód sportowy w Europie i jeden z najbardziej atrakcyjnych cenowo.

Wnętrze

Kokpit Forda Mustanga również nawiązuje do stylistyki typowej dla muscle carów. Kierowcę oraz pasażera otacza masywna i wysoko poprowadzona deska rozdzielcza. Na konsoli centralnej zebrano najważniejsze elementy: ekran systemu inforozrywki (w zależności od rocznika jest to SYNC2 lub SYNC3), panel klimatyzacji oraz przełączniki odpowiadające za ustawienia silnika oraz wspomaganie układu kierowniczego.

Przed kierowcą kryją się dwa klasyczne analogowe zegary (w głębokich tubach) z niemal dowolnie konfigurowalnym podświetleniem. Wersja po liftingu zyskała dodatkowo opcjonalny wyświetlacz z możliwością doboru prezentowanych danych.

Materiały wykończeniowe w Fordzie Mustangu są przyzwoite, choć widać w nich typowo amerykańskie pochodzenie. Deska rozdzielcza pokryta została mieszanką miękkich i twardych plastików o specyficznej fakturze. Kierownicę pokryto zaś sztuczną i niezbyt przyjemną w dotyku skórą – to konsekwencja wyjątkowo atrakcyjnej ceny samochodu, w której zawarta jest opłata za silniki i emocje związane z jazdą, a nie za kunsztowne wykończenie wnętrza.

Mustang, jak na auto sportowe, okazuje się być stosunkowo przestronnym samochodem. Przednie fotele (w zależności od wariantu: standardowe lub sportowe, przygotowane przez Recaro) są wygodne i świetnie sprawdzają się podczas dłuższych podróży. W przypadku podstawowych siedzisk można nieco narzekać na kiepskie trzymanie boczne, ale receptą na ten problem jest wybór opcjonalnych foteli kubełkowych.

Co ciekawe, Mustang należy też do stosunkowo praktycznych samochodów. Na tunelu środkowym wygospodarowano miejsce na dwa duże uchwyty na kubki. Nie brakuje tutaj także kieszeni w drzwiach oraz – ciekawostka – haczyków, np. na kurtkę, ulokowanych w tylnej części przednich siedzeń.

Warto również zwrócić uwagę na fakt, iż dwa tylne siedzenia zapewniają znośny komfort i pozwalają na pokonanie niezbyt długiej trasy z kompletem pasażerów. Bez większego problemu można tam również zamontować dwa foteliki dla dzieci. Bagażnik mieści 408 litrów – to jeden z najlepszych wyników w tej klasie. Przy załadunku cięższych bagaży przeszkadza nieco wysoki próg oraz wąski otwór, ale dwie duże walizki zmieścimy tam bez większego problemu.

Za kierownicą

Aktualne wcielenie Forda Mustanga zrywa z charakterem poprzedników. Samochód ten zaprojektowano z myślą o możliwie najlepszych właściwościach jezdnych. Zawieszenie to ciekawy kompromis pomiędzy zachowaniem odpowiedniej dla takiego samochodu sztywności z wysokim komfortem podróżowania.

W sprzyjających warunkach Mustangiem można zaszaleć, zaś przy codziennym użytkowaniu model ten rozpieszcza przyzwoitym wybieraniem wszelkich nierówności.
Jest stabilny i przewidywalny, co wielu dziennikarzy uznaje za jego atut. Dobre, wręcz „europejskie” właściwości jezdne to zasługa zastosowania po raz pierwszy w Mustangu niezależnego tylnego zawieszenia w miejsce stosowanej do tej pory belki skrętnej. Według recenzentów Mustang w końcu daje frajdę nie tylko przy jeździe na wprost, ale również w zakrętach.

Co ciekawe, wyraźnie odczuwalna jest tutaj różnica pomiędzy wersją z manualną i automatyczną przekładnią – ta druga jest cięższa, przez co auto nieco mocniej wychyla się w zakrętach i wyraźniej nurkuje przy ostrzejszym hamowaniu.

Układ kierowniczy w Mustangu jest precyzyjny i w niczym nie przypomina typowych amerykańskich konstrukcji. Kierowca otrzymuje dużo informacji zwrotnych, tak więc wyczucie samochodu jest intuicyjne i nie wymaga długiego zapoznawania się z autem. Siłę wspomagania można regulować, wybierając odpowiedni tryb pracy układu kierowniczego.

Silniki

Pod maską Forda Mustanga mogą znaleźć się dwie jednostki benzynowe – bazowa, czterocylindrowa konstrukcja 2.3 EcoBoost generująca 317 koni mechanicznych oraz topowe, oznaczone symbolem GT, 5-litrowe V8 oddające w ręce kierowcy 421 koni mechanicznych.

Obydwa silniki standardowo parowane są z 6-biegową manualną skrzynią biegów, zaś za dopłatą dostępny jest 6-biegowy automat. Wersja po liftingu zyska nie tylko nieco więcej koni mechanicznych w każdym z wymienionych silników, ale przede wszystkim 8-biegowy automat wyróżniający się znacznie szybszą pracą. Poprzednia, 6-biegowa konstrukcja, według dziennikarzy motoryzacyjnych była zbyt powolna i zbyt dosadnie manifestowała swój archaiczny charakter.

Zdecydowanie najlepszym wyborem do Forda Mustanga jest 5-litrowa jednostka V8. Idealnie koreluje ona z charakterem tego auta, zapewniając nie tylko świetne osiągi, ale także serwując odpowiednio rasowe brzmienie. Jedyną wadą tego silnika jest wysokie zużycie paliwa – w mieście wyniki na poziomie 20 litrów są niemal normą, zaś w trasie trudno jest zejść poniżej 11 litrów, chociaż w testach drogowych na autostradzie udaje się uzyskać 9 l/100 km. Wymienione wartości tyczą się przekładni automatycznej – wersja z “manualem” jest nieco oszczędniejsza.

Technologia i bezpieczeństwo

Ford Mustang to dość ciekawy przypadek – otóż Amerykanie postawili na bezpieczeństwo konstrukcji, ale całkowicie zignorowali pewne elementy typowe dla aut z rynku europejskiego. Nie znajdziemy więc tutaj systemu autonomicznego hamowania w sytuacji awaryjnej czy też wielu elektronicznych dodatków czuwających nad kierowcą i pasażerami. Wynikiem tych braków są tylko dwie gwiazdki w testach zderzeniowych EuroNCAP.

Eksperci zwrócili uwagę na fakt, iż uzupełnienie tego samochodu o technologie znane chociażby z Forda Mondeo znacząco poprawiłoby wynik – tym bardziej, że sama konstrukcja auta w zderzeniach wypadła bardzo dobrze.

Ford Mustang cechuje się aktualnie jednym z najlepszych stosunków ceny do ilości koni mechanicznych pod maską.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Audi TT

Niewielkie coupe z nowoczesnym wnętrzem i świetnym układem jezdnym


Cena od 146 900 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Mercedes-Benz klasy C coupe

Urodziwe coupe z wyższej półki z mocnymi silnikami


Cena od 154 600 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Nissan 370Z

Czystej krwi samochód sportowy: głośny, szybki i niezbyt ekonomiczny


Cena od 182 700 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Toyota GT86

Ceniony samochód sportowy - mnóstwo frajdy z jazdy w przystępnej cenie


Cena od 129 900 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()