Honda CR-V

Honda

Cena od 95 900 do 166 400 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • przestronna kabina
  • oszczędny i dynamiczny diesel 1
  • 6 i-DTEC.

Słabe strony

  • skromna paleta jednostek napędowych
  • wysokie ceny.

Ocena t4c: 7.1/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 9.6 s do 12.3 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
589/1669
Action
zużycie paliwa
od 4.5 l do 7.5 l / 100km
Action
moc
od 120 KM do 160 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Honda CR-V jest dostępna na rynku od 1995 roku. Obecna, czwarta generacja japońskiego SUV-a zadebiutowała w 2011 roku, a przeprowadzony w 2015 roku facelifting wprowadził kilka modnych nowości m.in. LED-owe światła dzienne czy też dotykowy ekran systemu multimedialnego.

Na 2017 rok spodziewany jest debiut kolejnej generacji CR-V, która ma być znacznie lżejsza od poprzedniczki, a także otrzymać nowy, turbodoładowany silnik 1,5 VTEC.

Wnętrze

CR-V charakteryzuje się przestronnym wnętrzem. Miejsca nie brakuje zarówno na przednich fotelach jak i na tylnej kanapie, na której można w dobrych warunkach przewieźć trzy osoby. Użytkownicy tego SUV-a będą zadowoleni także z płaskiej podłogi – nie ma tu żadnego wysokiego tunelu, który przeszkadzałby środkowemu pasażerowi.

System składania tylnych siedzeń polegający na złożeniu ich za pociągnięciem jednej dźwigni jest naprawdę praktyczny. Podobnie jak bagażnik – ustawny i pojemny mieści standardowo aż 589 litrów, a maksymalnie 1669 litrów do linii dachu (1146 l do okien).

Stonowany design kokpitu Hondy może przypaść do gustu, zwłaszcza że nie jest on tak kontrowersyjny jak w Civicu. Zegary są czytelne, z obsługą poszczególnych instrumentów też nie ma problemu. Widoczność jest bardzo dobra do przodu, ale słaba do tyłu.

Spory zakres regulacji fotela i kierownicy sprawiają, że nawet wyżsi kierowcy nie będą mieć problemu ze znalezieniem właściwej pozycji za kierownicą. Obszerne fotele z szerokimi siedziskami zapewniają wygodę, jednak nieco gorzej wypadają pod względem podparcia bocznego.

Za kierownicą

Zawieszenie Hondy CR-V jest sprężyste i autem podróżuje się komfortowo. Karoseria nie ma przy tym tendencji do zbytniego przechylania się w zakrętach. Układ kierowniczy pracuje lekko i wpisuje się charakterem w spokojną, nieprowokującą do agresywnej jazdy charakterystykę SUV-a.

Przy wyższych prędkościach może przeszkadzać przenikający do środka pojazdu szum powietrza opływającego nadwozie. Na pochwałę zasługuje manualna, 6-biegowa skrzynia – jest precyzyjna i bardzo przyjemna w obsłudze.

Silniki

CR-V dostępna jest z dwiema jednostkami – do wyboru diesel oraz benzyna, które świetnie wpisują się w charakter auta.

Silnik benzynowy: wolnossący, 2-litrowy, o mocy 155 KM charakteryzuje się cichą pracą, ale stosunkowo wysokim zużyciem paliwa, zwłaszcza w mieście. Silnik wysokoprężny to nowy motor 1,6 i-DTEC, który jest dostępny w dwóch wariantach mocy – 120- i 160-konnym. Słabsza odmiana jest tylko o ok. sekundę wolniejsza od jednostki benzynowej, za to średnio zużywa ok. 4,5 l/ 100 km (2,0 i-VTEC: 7,2–7,7 l/ 100 km).

Najlepszy kompromis zapewni oczywiście jednostka wysokoprężna o mocy 160 KM, jest jednak również najdroższa.

Opcjonalnie Honda proponuje przekładnie automatyczne – nieco już przestarzałą, 5-biegową do silnika benzynowego i nową 9-biegową do diesla, a także napęd na obie osie. Jest on dostępny z silnikiem benzynowym oraz mocniejszym wysokoprężnym.

Technologia i bezpieczeństwo

Honda to producent znany z innowacji, więc w wyposażeniu CR-V nie zabraknie zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę. Podzielono je na dwa pakiety:

  • ADAS – m.in. system ostrzegania przed zmianą pasa, system rozpoznawania znaków drogowych, system monitorowania martwego pola, system ostrzegania przed pojazdem podczas cofania;
  • Honda Sensing – dodatkowo system ograniczający skutki kolizji oraz inteligentny tempomat adaptacyjny; system dostępny tylko w najdroższej wersji Executive.

Wyposażenie seryjne CR-V również można uznać za bogate. Bazowa odmiana S zaoferuje m.in. przednie, boczne i podwójne kurtynowe poduszki powietrzne, system stabilizacji VSA, elektrycznie opuszczane szyby z przodu i z tyłu, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, radio CD MP3 z 4 głośnikami oraz 17-calowe alufelgi. Auto otrzymało więc maksymalną notę 5 gwiazdek w teście zderzeniowych Euro NCAP.

Honda CR-V to prawdziwie globalne auto – jest produkowane w fabrykach w Wielkiej Brytanii, Japonii, Stanach Zjednoczonych, Meksyku, Tajwanie, Kanadzie, Malezji, Chinach i Indiach.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Hyundai Tucson

Cieszący się dobrą opinią, konkurencyjny cenowo, wszechstronny SUV


Cena od 77 490 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Mazda CX-5

Jeden z najlepszych SUV-ów w kwestii właściwości jezdnych


Cena od 95 900 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Nissan Qashqai

Jedna z najlepszych propozycji w segmencie crossoverów


Cena od 79 750 PLN
Ocena t4c: 8.2/10
Zobacz

Toyota RAV4

Solidnie wykonany i przestronny SUV z napędem hybrydowym


Cena od 101 900 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()