Honda Jazz

Honda

Cena od 62 300 do 77 600 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • praktyczne wnętrze
  • komfort
  • duży bagażnik

Słabe strony

  • słabe wyciszenie kabiny
  • irytująca charakterystyka skrzyni CVT.

Ocena t4c: 7.5/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 8.0 s do 12.3 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
354/1314
Action
zużycie paliwa
od 4.6 l do 5.0 l / 100km
Action
moc
od 103 KM do 120 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Honda Jazz to samochód segmentu B, który łączy w sobie hatchbacka oraz minivana. Cztery główne cechy wyróżniające tę konstrukcję to praktyczność, niezawodność oraz komfort.

Samochód jest na europejskim rynku od 2015 roku, jego debiut miał miejsce jednak już w roku 2013. W roku 2017 na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie Honda zaprezentowała zmodernizowaną wersję modelu Jazz. Auto otrzymało nową atrapę chłodnicy oraz przemodelowane reflektory w technologii LED. Z kolei we wnętrzu poprawiono jakość materiałów wykończeniowych oraz ich spasowanie. W ramach modernizacji uzupełnione też paletę silnikową o jednostkę benzynową 1.5 i-VTEC.

Honda Jazz konkuruje między innymi z Fordem Fiestą, Volkswagenem Polo, Nissanem Note, Toyotą Yaris czy Renault Clio.

Wnętrze

Szeroko otwierane drzwi ułatwiają zajmowanie miejsc w bardzo przestronnym wnętrzu. Dzięki foremnym kształtom nadwozia zarówno z przodu, jak i z tyłu, przestrzeni jest pod dostatkiem, a na tylnej kanapie mogą zmieścić się nawet trzy dorosłe osoby. Co ciekawe, jak twierdzi Honda, pasażerowie zajmujący tylne siedzenia mają więcej miejsca na nogi niż w nowym Mercedesie Klasy S.

Wnęki drzwi pomieszczą małą butelkę wody, a przy dźwigni zmiany biegów umieszczono dwa cupholdery. Mamy tu jeszcze schowek za kierownicą oraz kolejny za hamulcem ręcznym. Nie zabrakło również boxu na okulary przeciwsłoneczne.

Jazz lideruje w klasie, zarówno jeśli chodzi o miejsce na nogi z tyłu, jak i o bagażnik. Tu Honda oferuje aż 354 litry, a po złożeniu oparć kanapy – 1314. Właściwie tylko Nissan Note wypada pod tym względem lepiej i oferuje bagażnik o pojemności 1495 l. Pod podłogą bagażnika są jeszcze dodatkowe praktyczne schowki na drobiazgi.

Japończycy ponadto proponują system Magic Seats, dzięki któremu siedzisko można ustawić w pionie i przewieźć wyższe przedmioty.

Deska rozdzielcza Jazza to charakterystyczny dla Hondy nowoczesny projekt – jest przejrzysta i prosta w obsłudze. Poza tym, całość jest całkiem nieźle spasowana, choć w większości wykonana została z twardych materiałów. Wszystko tu jest pod ręką, nie ma żadnych niespodzianek.

Za kierownicą

Za kierownicą Hondy Jazz siedzi się wysoko, to dobrze, dzięki temu mamy znacznie lepszą widoczność na to co dzieje się dookoła.

Duże szyby znacznie ułatwiają parkowanie. Lewarek manualnej skrzyni biegów chodzi gładko i płynnie, nie ma trudności z wbijaniem poszczególnych przełożeń. Samochód ma sztywno zestrojone zawieszenie i bardzo dobrze trzyma się drogi, nawet podczas szybszego pokonywania zakrętów. Pochyla się tylko nieznacznie.

 

Honda Jazz ma bardzo precyzyjny układ kierowniczy, przez co pewnie i przyjemnie pokonuje się nią zakręty. Dziennikarze motoryzacyjni skarżą się na wyciszenie kabiny, ale ten mankament ujawnia się tak naprawdę

Silniki

W palecie silnikowej Hondy Jazz dostępne są dwa motory benzynowe. Podstawowy to jednostka 1.3 i-VTEC o mocy 102 KM. Bardziej wymagający mają do wyboru jeszcze wariant 1.5 i-VTEC generujący aż 130 KM. Auto z tą słabszą jednostką osiąga setkę w 11,2 s, w przypadku tej mocniejszej wynik jest naprawdę imponujący, to 8,7 s.

Do wyboru są dwie skrzynie biegów 6-stopniowa ręczna oraz bezstopniowa zautomatyzowana CVT. Ta ostatnia oferowana jest z manetkami przy kierowniczy do sekwencyjnej zmiany przełożeń. W przypadku wyboru tej drugiej trzeba liczyć się z trochę gorszymi osiągami, ale za to otrzymujemy mniejsze zużycie paliwa. Czasy przyspieszeń do 100 km/h wydłużają się do 12 lub 10 s, w zależności od jednostki napędowej.

Trzeba jednak zaznaczyć, że CVT w niewielkim aucie miejskim przekłada się na spory, jednostajny hałas silnika w kabinie przy przyspieszeniu. Do charakterystyki skrzyni trzeba się przyzwyczaić, a nie jest to łatwe.

Godne uwagi są obydwie wersje silnikowe oraz zarówno skrzynia manualna jak i zautomatyzowana. Dla większości osób podstawowa wersja 1.3 i-VTEC będzie zdecydowanie wystarczająca, nie tylko do jazdy w mieście, ale i poza nim. Jednostka mocniejsza to ewidentnie wybór dla osób preferujących szybszą jazdę, dla których od małego zużycia paliwa ważniejsze są osiągi.

Technologia i bezpieczeństwo

Honda Jazz była testowana przez instytut Euro NCAP w 2015 roku i uzyskała maksymalny wynik 5 na 5 gwiazdek.

W wersji podstawowej dostępny jest między innymi system aktywnego hamowania w ruchu miejskim (zapobiega kolizjom, gdy przed nami niespodziewanie zatrzyma się inne auto), tempomat współpracujący z systemem czytającym znaki z ograniczeniami prędkości, 15-calowe felgi ze stopów lekkich, ogranicznik prędkości, zestaw głośnomówiący Bluetooth, system monitorowania ciśnienia w oponach, automatyczne światła z czujnikiem zmroku, a także wycieraczki z czujnikiem deszczu oraz lampy w technologii LED do jazdy dziennej.

Za dopłatą można wyposażyć auto jeszcze w czujniki parkowania z kamerą, multimedialny kombajn Honda Connect z nawigacją firmy Garmin i systemem Mirror Link umożliwiającym korzystanie z telefonu na głównym ekranie auta oraz w przednie światła przeciwmgielne. Opcjonalnie oferowany jest również bezkluczykowy dostęp do auta – drzwi otwierają się same po podejściu do samochodu i dotknięciu klamki, a silnik uruchamiany jest przyciskiem. Na polskim rynku dostępne są trzy wersje auta. Podstawowa to Trend, pośrednia nazywa się Comfort, a ta najlepiej wyposażona to Elegance.

W Japonii, Chinach czy w USA Honda Jazz nazywa się Fit.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Hyundai i20

Koreański rywal dla VW Polo nie rozczaruje pod żadnym względem


Cena od 41 400 PLN
Ocena t4c: 7.4/10
Zobacz

Mazda 2

Jeden z najciekawszych i najlepiej jeżdżących miejskich hatchbacków


Cena od 54 900 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Nissan Note

Przestronny miejski hatchback zapewni komfort i niskie koszty eksploatacji


Cena od 45 050 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Toyota Yaris

Praktyczna, niezawodna i ekonomiczna, również jako hybryda


Cena od 42 900 PLN
Ocena t4c: 7.2/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()