Hyundai Elantra

Hyundai

Cena od 69 400 do 104 400 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • przestronna kabina
  • bogate wyposażenie.

Słabe strony

  • mało praktyczny bagażnik
  • tylko dwie jednostki napędowe.

Ocena t4c: 7.5/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 10.1 s do 11.6 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
458
Action
zużycie paliwa
od 4.1 l do 6.9 l / 100km
Action
moc
od 128 KM do 136 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Hyundai Elantra to kompaktowy sedan konkurujący m.in. z Fordem Focusem Sedan, Toyotą Corollą i Volkswagenem Jettą. Auto zostało zaprezentowane w 1990 roku, a obecna – VII już – generacja zadebiutowała w 2015 roku na rynkach azjatyckim i amerykańskim.

Wiosną 2016 roku odbyła się europejska premiera Elantry podczas Targów Motoryzacyjnych w Poznaniu. To najlepiej sprzedający się na świecie model koreańskiej marki, którego sprzedaż przekroczyła 10 milionów sztuk.

Wnętrze

Projekt kokpitu Elantry jest świeży, nowoczesny i przejrzysty. Wykonano go solidnie, choć w większości z twardych materiałów. 5-calowy ekran systemu multimedialnego (dostępny od wersji Comfort) mógłby być większy i zyskałby wtedy na czytelności.

Warto zaznaczyć, że wnętrze Hyundaia możemy skonfigurować w jednym z trzech zestawów kolorystycznych: czarnym, czarno-szarym oraz czarno-beżowym. Również skórzana tapicerka występuje w takich samych konfiguracjach. To miła odmiana na tle niemieckich rywali. Powiększenie rozmiarów względem poprzedniej generacji zaowocowało przestronniejszym wnętrzem.

Z przodu będzie wygodnie także wyższym osobom, natomiast z tyłu braknie miejsca nad głowami pasażerom o wzrośnie przekraczającym 180 cm. Duży plus dla Hyundaia za komfortowe wyposażenie – jeśli podgrzewane przednie fotele bądź dodatkowe nawiewy do tyłu to przyjemny dodatek, tak podgrzewana kierownica, wentylowane przednie fotele czy też podgrzewane siedziska tylnej kanapy to już opcje rzadko spotykane w tej klasie samochodów.

Bagażnik Hyundaia Elantry nieco rozczarowuje – mieści 458 litrów. To nieco więcej od Toyoty Corolli (452 l), ale mniej od Forda Focusa Sedan (475 l), Volkswagena Jetty (510 l) i Skody Octavii (590 l). Poza tym otwór załadunkowy jest niewielki (wysoki próg, nisko poprowadzona tylna szyba), zawiasy wnikają do jego środka, a oparcia tylnej kanapy składają się w mało praktyczny sposób.

Za kierownicą

Zastosowanie belki skrętnej z tyłu wcale nie obniżyło jakości podróżowania nową Elantrą. Auto prowadzi się komfortowo, a w zakrętach nie wykazuje się ono nerwowym zachowaniem.

Układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem w opinii recenzentów pracuje nieco zbyt lekko, ale kierowca ma do dyspozycji możliwość zmiany siły wspomagania (jak i pracy przepustnicy) za pomocą przycisku Drive Mode. Szkoda jednak, że ta opcja dostępna jest tylko ze skrzynią automatyczną.

Warto natomiast pochwalić bardzo dobre, jak na ten segment aut, wyciszenie wnętrza. W kwestii zwinności w zakrętach i precyzji prowadzenia Elantra nie dorówna Volkswagenowi Jetta czy Fordowi Focusowi – Hyundai postawił zdecydowanie na lekkie i łatwe prowadzenie, nie zaś na sportowe odczucia.

Silniki

Hyundai Elantra występuje tylko z dwoma jednostkami napędowymi. Pierwszym z nich jest znany z poprzednika benzynowy silnik 1,6 MPI o mocy 128 KM. To klasyczny, wolnossący motor z wtryskiem wielopunktowym. Wykazuje się niezłą dynamiką (przyspieszenie 0-100 km/h: 10,1 s, prędkość maksymalna 200 km/h) i akceptowalnym zużyciem paliwa (średnie zużycie: 6,6 l/100 km). Opcjonalnie może współpracować z 6-biegową skrzynią automatyczną.

Nowość stanowi turbodiesel o pojemności 1,6 litra i mocy 136 KM. Jest dynamiczny i wykazuje się bardzo kulturalną pracą. Przy zbliżonych osiągach do 1,6 MPI potrafi średnio zużyć 4,5 litra oleju napędowego na 100 km.


Podobnie jak jednostka benzynowa, także i ta wysokoprężna może współpracować ze skrzynią automatyczną – tutaj przewidziano przekładnię o 7 przełożeniach. Dwusprzęgłowy automat pracuje poprawnie, choć niezbyt żywiołowo reaguje na mocne wciśnięcie gazu, tzw. kickdown. Skrzynia DSG dostępna w Jetcie czy Octavii chętniej redukuje przełożenia przy wciśnięciu gazu.

Technologia i bezpieczeństwo

W kwestii bezpieczeństwa podstawową wersję Elantry wyposażono w 6 poduszek powietrznych, system kontroli trakcji ESC, system stabilizacji pojazdu VSM oraz asystenta ruszania pod górę HAC.

W bogatszych wersjach lub za dopłatą otrzymamy m.in. kolanową poduszkę dla kierowcy, system monitorowania martwego pola BSD, system ostrzegania o ruchu poprzecznym RCTA oraz system wspomagania zmiany pasa ruchu LCA. Auto nie było testowane przez organizację zderzeniową Euro NCAP.

Jeśli chodzi o komfort, to w wyposażeniu Elantry można znaleźć m.in. dwustrefową klimatyzację, tempomat, wspomniane wcześniej podgrzewane i wentylowane fotele, podgrzewaną kierownicę oraz tylną kanapę, reflektory ksenonowe, skórzaną tapicerkę, kamerę cofania czy też system audio Infinity z 7 głośnikami. Dziwi brak możliwości zamówienia nawigacji. Co ważne, auto objęto 5-letnią gwarancją.

Hyundai Elantra w 2012 roku otrzymał tytuł Amerykańskiego Samochodu Roku.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Fiat Tipo sedan

Jedna z najlepszych budżetowych propozycji w segmencie kompaktowych sedanów


Cena od 45 700 PLN
Ocena t4c: 7.7/10
Zobacz

Mazda 3

Japońska alternatywa dla Focusa z ciekawymi rozwiązaniami technicznymi


Cena od 68 900 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Toyota Corolla

Najpopularniejszy samochód osobowy na świecie


Cena od 63 900 PLN
Ocena t4c: 7.2/10
Zobacz

Volkswagen Jetta

Konkurencyjny cenowo, poprawny sedan bazujący na Golfie VI


Cena od 72 290 PLN
Ocena t4c: 7.2/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()