Hyundai i10

Hyundai

Cena od 36 900 do 54 300 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • 5-drzwiowe nadwozie
  • komfortowe zawieszenie
  • przestronne wnętrze

Słabe strony

  • niska jakość niektórych plastików

Ocena t4c: 7.5/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 12.3 s do 16.8 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
252/1046
Action
zużycie paliwa
od 4.7 l do 6.2 l / 100km
Action
moc
od 66 KM do 87 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Hyundai i10 jest najmniejszym modelem w gamie koreańskiego producenta. Od 2008 roku, kiedy zaczęła się produkcja tego modelu, Hyundai sprzedał ponad 670 tys. sztuk i10.

Druga generacja zadebiutowała w 2013 roku. Mimo że design Hyundaia i10 nie zdążył się zestarzeć, producent przeprowadził mały lifting po 3 latach produkcji.

Po odświeżeniu auto prezentuje nowy przód z okrągłymi światłami do jazdy dziennej oraz przeprojektowane zderzaki. Hyundai i10 zyskał także nowe dodatki z zakresu elektroniki i bezpieczeństwa.

Wnętrze

Kokpit i deska rozdzielcza Hyundaia i10 prezentują się na tyle dojrzale, że wyglądają jak przeniesione z większego modelu. Na dodatek producent oferuje plastikowe elementy dekoracyjne w różnych kolorach, które nadają charakter szaremu wnętrzu. Kolor dobiera się razem z odcieniem tapicerki. Zaletą małego Hyundaia jest brak miejsc z odkrytą blachą, jak zdarza się często w samochodach tego segmentu, np. w Skodzie Citigo. Co prawda nie uświadczymy tu miękkich plastików, ale całość budzi bardzo pozytywne odczucia, szczególnie w wyższych wersjach wyposażenia.

Hyundai i10 zaskakuje ilością miejsca w środku. Dostępna jest tylko praktyczna wersja pięciodrzwiowa, więc dostęp do kabiny pasażerskiej jest bardzo łatwy. W odróżnieniu od konkurentów jest to auto pięciomiejscowe, ale z tyłu komfortowo zasiądą tylko dwie osoby. Z piątego miejsca można skorzystać w awaryjnych sytuacjach.

Główne miejsca, gdzie można przechowywać drobiazgi, to duży schowek przed pasażerem oraz kieszenie w drzwiach. Są tak obszerne, że pomieszczą dużą butelkę wody. Bagażnik Hyundaia i10 mieści 252 litry i w tej dziedzinie jest jednym z liderów segmentu. Konkurenci oferują od 30 do 50 litrów mniej. Po złożeniu oparcia kanapy do dyspozycji użytkownika jest aż 1046 litrów.

Za kierownicą

Hyundai i10 w mieście jest w swoim żywiole. Niestraszne mu krawężniki, ciasne uliczki i wąskie miejsca parkingowe. Zniszczone miejskie drogi nie robią wrażenia na miękko zestrojonym zawieszeniu i10, które dobrze izoluje pasażerów od nierówności. Recenzenci zwracają uwagę na przyjemne ustawienie wspomagania kierownicy dające dobre czucie tego, co dzieje się z przednimi kołami i łatwość manewrowania.

Za miastem w Hyundaiu i10, dzięki bardzo dobremu wyciszeniu kabiny oraz mądrze zestopniowanej skrzyni biegów, nie przeszkadza hałas wiatru ani odgłosy spod maski. Hyundai i10 cechuje się dobrą stabilnością przy wyższych prędkościach, co daje wrażenie podróżowania większym samochodem.

Silniki

Jednostki napędowe oferowane w Hyundaiu i10 to benzynowe propozycje o pojemnościach 1,0 oraz 1,25 litra. Mają odpowiednio 66 oraz 87 KM. Pierwszy z nich jest za słaby do sprawnego wyprzedzania poza miastem. Drugi motor to jeden z najmocniejszych silników oferowanych w tym segmencie, ale cierpi na brak turbiny. Przez to jest mniej dynamiczny niż konkurenci z silnikami z turbodoładowaniem.

W standardzie Hyundai i10 ma z tyłu hamulce tarczowe, co gwarantuje mu bardzo dobrą siłę hamowania. Wiele samochodów, nawet z wyższych segmentów, wciąż ma montowane mniej skuteczne hamulce bębnowe.

Obydwa silniki można zamówić z automatyczną skrzynią o czterech przełożeniach. Nie jest to konstrukcja nowoczesna, ale sprawdziła się w wielu innych modelach Hyundaia. Jej wadą jest podniesienie zapotrzebowania na paliwo o 1-1,5 litra na każde 100 km oraz znaczące pogorszenie osiągów. Można się na nią zdecydować, jeżeli przede wszystkim zależy nam na komforcie jazdy w korkach.

Mniejszy silnik ma tylko 3 cylindry, więc jego wadą jest głośna, nieprzyjemna dla ucha praca i wibracje. Optymalnym wyborem do Hyundaia i10 pozostaje większa jednostka 1,25 MPI - cichy i niezawodny silnik o średnim spalaniu około 6 litrów benzyny na 100 km.

Dla klientów, których interesuje naprawdę tania jazda, Hyundai oferuje fabryczną instalację gazową (LPG). Dostępna jest tylko z mniejszym, litrowym motorem i wymaga dopłaty 1000 zł względem tradycyjnego silnika benzynowego, ale powoduje znaczne oszczędności na paliwie, a my zyskujemy gwarancję producenta na ten podzespół.

W ofercie Hyundaia i10 - podobnie jak u konkurentów - brak silnika wysokoprężnego, gdyż w warunkach miejskiej eksploatacji, do której przeznaczony jest ten samochód, silniki benzynowe są zdecydowanie lepszym i tańszym wyborem.

Technologia i bezpieczeństwo

Hyundai i10 przeszedł próby zderzeniowe EuroNCAP w 2014 roku i otrzymał ocenę łączną - 4 gwiazdki. Bezpieczeństwo dorosłych oceniono na 79%, bezpieczeństwo dzieci na 80%, bezpieczeństwo pieszych na 71%, a 56% punktów samochód otrzymał za systemy wspomagające na pokładzie. Są to dobre wyniki, biorąc pod uwagę, że Hyundai i10 jest przedstawicielem segmentu supermini.

Hyundai oferuje cztery poziomy wyposażenia: Access, Comfort, Style i Premium. Już od najniższego w standardzie otrzymujemy elektryczne szyby przednie, klimatyzację, centralny zamek, sześć poduszek powietrznych czy dodający uroku spoiler dachowy. Najwyższa wersja wyposażenia Premium oferuje już kierownicę i lewarek skrzyni biegów obszyte skórą, światła przeciwmgłowe z doświetleniem zakrętów, system zapobiegający kolizji przy małej prędkości oraz czujniki parkowania czy nowoczesne rozwiązania multimedialne znane z wyższych modeli Hyundaia.

Za małą dopłatą można dokupić podgrzewane siedzenia przednie i podgrzewaną kierownicę, co w tym segmencie zdarza się rzadko. Dopłaty wymaga także klimatyzacja automatyczna oraz nawigacja z 7-calowym ekranem. Po faceliftingu samochód z tą opcją ma możliwość łączenia się ze smartfonami przy pomocy Android Auto czy Apple CarPlay.

Na koniec warto wspomnieć, że Hyundai i10 jest objęty pięcioletnią gwarancją, tak jak pozostałe modele koreańskiego producenta.

Hyundai oferuje pięć kolorów tapicerki i wykończenia wnętrza (bez dodatkowych opłat nawet w najtańszej wersji wyposażenia Access).

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Kia Picanto

Ekonomiczne, 5-drzwiowe auto miejskie w dobrej cenie


Cena od 39 990 PLN
Ocena t4c: 7.3/10
Zobacz

Skoda Citigo

Niedrogie, funkcjonalne auto miejskie - komfortowe i praktyczne


Cena od 35 570 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Toyota Aygo

Ciekawa, dopracowana i ekonomiczna propozycja do poruszania się po mieście


Cena od 34 900 PLN
Ocena t4c: 7.3/10
Zobacz

Volkswagen up!

Nowoczesny i funkcjonalny samochód miejski z przestronnym wnętrzem


Cena od 38 320 PLN
Ocena t4c: 8.4/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()