Hyundai i20

Hyundai

Cena od 41 400 do 67 900 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • 5-letnia gwarancja bez limitu kilometrów
  • bardzo duży bagażnik.

Słabe strony

  • przeciętna praca układu kierowniczego
  • diesle niedostępne w najwyższych wersjach.

Ocena t4c: 7.4/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 10.2 s do 15.7 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
336/1011 lub 326/1042 (dla wersji 5d)
Action
zużycie paliwa
od 4.0 l do 6.7 l / 100km
Action
moc
od 75 KM do 120 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Prezentując w 2014 roku drugą generację i20, Hyundai zdecydowanie zerwał z wątpliwej jakości przeszłością w postaci pierwszego wcielenia i20 oraz Getza. Nowy model zaprojektowano w Europejskim Centrum Projektowym w Russelsheim i zdecydowanie bardziej dostosowano do wyjątkowo wymagających klientów europejskich.

Hyundai i20 występuje w klasycznym nadwoziu 5-drzwiowego hatchbacka oraz w wersji 3-drzwiowej pod nazwą i20 Coupe. Od 2016 roku dostępna jest także (modnie uterenowiona) wersja Active z prześwitem podwyższonym o 20 mm i plastikowymi osłonami nadkoli.

Wnętrze

Wnętrze Hyundaia i20 stylizacją upodabnia się do modeli znanych z aut niemieckich konkurentów. Jest wykonane z materiałów dobrej jakości, a dopasowanie wszystkich elementów daje poczucie trwałości.

W modelu zrezygnowano ze zbędnych udziwnień, wnętrze jest praktyczne i funkcjonalne, wyposażone w dużą liczbę schowków.

Auto jest przestronne – z przodu odpowiednią ilość miejsca znajdą nawet wysokie osoby, natomiast z tyłu komfortowo zasiądzie dwóch pasażerów. Trzeci może mieć trochę zbyt mało przestrzeni.

Bagażnik w wersji 5-drzwiowej mieści 326 litrów, a w 3-drzwiowej Coupe aż 336 litrów – to jeden z najlepszych wyników w klasie. Po złożeniu tylnej kanapy otrzymamy odpowiednio 1042 i 1011 litrów. Dodatkowym atutem jest niski próg załadunku.

Za kierownicą

Hyundai i20 prowadzi się wyjątkowo stabilnie. Zawieszenie to udany kompromis między komfortem a pewnym zachowaniem auta podczas szybszej jazdy.

Przyjemność z prowadzenia psuje nieco „sztuczny” układ kierowniczy, który pracuje zbyt lekko. Da się odczuć, że i20 to samochód, który przede wszystkim ma być łatwy w prowadzeniu. I taki jest. Warto pochwalić wyciszenie wnętrza – zarówno od silnika, jak i od szumów opływającego powietrza.

Silniki

Hyundai do modelu i20 oferuje paletę silników benzynowych o mocach od 75 do 120 KM. Bazowy 1,2 MPI 75 KM jest dostępny tylko w wersji 5-drzwiowej.

Zdecydowanie godny polecenia wg dziennikarzy jest wprowadzony w 2015 roku 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik 1,0 T-GDi. Występuje w wariantach 100- i 120-konnym i zapewnia dobre osiągi (przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2–10,7 s) i zużycie paliwa (średnie: 4,3–4,8 l/ 100 km).

Do wolnossących silników Koreańczycy oferują opcjonalnie 4-biegową skrzynię automatyczną (1,4 MPI 100 KM) oraz instalację LPG (1,2 MPI 75 i 84 KM). Auto może być także wyposażone w jeden z dwóch silników wysokoprężnych: 3-cylindrowy 1,1 CRDi (75 KM) i 4-cylindrowy 1,4 CRDi (90 KM). Dynamiką oczywiście nie mogą równać się z jednostkami benzynowymi, w tym z 1,0 T-GDi (przyspieszenie 0-100 km/h: odpowiednio 16 i 12,1 s), ale są za to bardzo ekonomiczne – średnie zużycie paliwa może nie przekraczać 3,6 l/ 100 km.
 

Technologia i bezpieczeństwo

W wyposażeniu seryjnym podstawowej wersji 5-drzwiowego Hyundaia i20 Classic znajdują się m.in. przednie, boczne i podwójne kurtynowe poduszki powietrzne, systemy stabilizacji toru jazdy VSC i trakcji ESC, asystent ruszania pod górę, elektrycznie sterowane szyby przednie oraz centralny zamek. Manualna klimatyzacja wymaga dopłaty, a system audio jest w ogóle niedostępny, więc warto zainteresować się wyższym poziomem wyposażenia Classic Plus, który przy okazji zaoferuje komplet jednostek napędowych (w Classic tylko 1.2 MPI 75 KM, opcjonalnie z instalacją LPG).

W kwestii bezpieczeństwa i20 otrzymało notę 4 gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. Warto wspomnieć, że w bazowej odmianie Classic 3-drzwiowego i20 Coupe (tylko nieco droższego w porównaniu z 5-drzwiowym) manualna klimatyzacja i radio CD MP3 to standard.

Lista wyposażenia bogatszych wersji oraz opcji jest znacznie bogatsza – znajdują się na niej m.in. system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, dwustrefową klimatyzację, panoramiczne okno dachowe, samościemniające się lusterko wsteczne, podgrzewaną kierownicę i fotele, tempomat, nawigację z 7-calowym ekranem czy też 17-calowe felgi z lekkich stopów z oponami 205/45 R17.

Hyundai przygotowuje sportową wersję i20 Turbo. Auto może przejąć silnik z modelu i30 Turbo, a więc doładowany 1.6 T-GDi o zmniejszonej do ok. 150 KM mocy.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Kia Rio

Rio może pod wieloma względami konkurować z Polo i Fiestą


Cena od 47 990 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Mazda 2

Jeden z najciekawszych i najlepiej jeżdżących miejskich hatchbacków


Cena od 54 900 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Peugeot 208

Popularny, kompaktowy hatchback o wyjątkowym projekcie wnętrza


Cena od 41 700 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Skoda Fabia

Praktyczny i ekonomiczny hatchback, który sprawdzi się w mieście i w trasie


Cena od 41 590 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()