Hyundai i30

Hyundai

Cena od 62 000 do 110 500 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • komfort
  • duży bagażnik
  • oszczędne silniki

Słabe strony

  • przeciętna jakość wnętrza
  • ubogie wyposażenie podstawowe

Ocena t4c: 6.7/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 9.2 s do 12.6 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
395/1301
Action
zużycie paliwa
od 3.6 l do 5.2 l / 100km
Action
moc
od 95 KM do 140 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Trzecia generacja Hyundaia i30 w wersji hatchback pojawiła się po raz pierwszy na salonie samochodowym we Frankfurcie jesienią 2016 roku. Podstawowa wersja trafiła do sprzedaży na początku 2017. Kilka miesięcy później pojawiła się odmiana kombi (i30 Wagon). Z koeli na początku 2018 roku gamę i30 uzupełniła wersja sedan (lub fastback w nomenklaturze Hyundaia).

Hyundai i30 został zaprojektowany w europejskim oddziale marki z siedzibą w Niemczech, dzięki czemu jego design oraz ergonomia podporządkowane zostały oczekiwaniom klientów ze Starego Kontynentu – w opinii dziennikarzy motoryzacyjnych bardzo skutecznie. Charakterystycznym elementem karoserii nowego i30 jest sześciokątny grill podobny do tego zastosowanego w Audi, ten zabieg upodobnił i30 do reszty gamy modelowej Hyundaia.

Trzecia generacja Hyundaia i30 urosła względem poprzednika, co przełożyło się na miejsce w środku. To właśnie przestronne wnętrze jest jego sporym atutem. Dzięki niemu i30 sprawdzi się jako hatchback dla rodziny. Poza tym samochód punktuje bezawaryjnymi i ekonomicznymi silnikami benzynowymi, a także bogatym wyposażeniem, również tym opcjonalnym.

Bezpośrednimi konkurentami Hyundaia i30 są takie samochody jak: Volkswagen Golf, Ford Focus, Opel Astra, Peugeot 308 lub przedstawiciele z Azji: Kia Cee’d oraz Honda Civic.

Pod koniec 2017 roku na rynku zadebiutowała sportowa odmiana i30 N z mocą aż 275 KM. To pierwszy sportowy hatchback Hyundaia, który będzie rywalizował z Volkswagenem Golfem GTI oraz Fordem Focusem ST lub Seatem Leonem Cupra.

Wnętrze

Dzięki projektantom z Europy nowa generacja i30 jest w środku atrakcyjniejsza w porównaniu do tego, do czego przyzwyczaili nas producenci z Korei. Deska rozdzielcza oraz konsola środkowa są uporządkowane, a duża liczba klawiszy nie zakłóca obsługi, która pozostaje intuicyjna.

Standardowe rozwiązanie sterowania klimatyzacją oraz wielofunkcyjna kierownica (dobrze leży w dłoniach) nie wprowadza niepotrzebnego chaosu, a jedynie ułatwia obsługę podstawowych systemów samochodu podczas jazdy. Zegary za kierownicą są tradycyjne i przy tym bardzo czytelne. Podobnie jak w Volkswagenie Golfie mamy analogowy prędkościomierz i obrotomierz, które umieszczone są w oddzielnych tubach. Pomiędzy nimi znajdziemy nowoczesny wyświetlacz komputera pokładowego.

W zależności od wersji wyposażenia główne miejsce na desce rozdzielczej zajmuje wyświetlacz systemu inforozrywki. W wyższym standardzie może być on dotykowy i może posiadać nawigację, łączność z telefonem przez Bluetooth (Android Auto, Apple CarPlay) i wiele innych udogodnień. Obsługa systemu jest bardzo prosta, dzięki sporym przyciskom funkcyjnym wokół ekranu, jednak do rozwiązań z Golfa czy Astry trochę i30 jeszcze brakuje. W bazowej wersji tego modelu nie otrzymamy wyświetlacza, zaś w drugiej w kolejności pod względem ceny opcji na szczycie deski rozdzielczej pojawia się jedynie niewielki, 5-calowy ekranik.

We wnętrzu i30 znajdziemy w większości twarde oraz ciemne plastiki. Na szczęście ich jakość oraz spasowanie gwarantuje długą żywotność i brak nadmiernego zużycia w trakcie kilkuletniej eksploatacji. Biorąc jednak pod uwagę europejskich konkurentów oraz design w ich wnętrzach, w i30 Nadal czuć, że mamy do czynienia z samochodem z Korei, a więc budzącym nieco mniej pozytywne odczucia w porównaniu z Golfem czy Focusem.  

Zaletą kabiny kompaktowego Hyundaia jest jego ergonomia oraz przestronność, a nie wizualne ozdobniki. Brak tu kolorowych wstawek i dekorów, które uatrakcyjniłyby projekt wnętrza. W i30 bardzo łatwo znaleźć wygodną pozycję za kierownicą. Już w standardzie regulowana jest w dwóch płaszczyznach. Ponadto fotel kierowcy, nawet w bazowej wersji, posiada regulację wysokości oraz odcinka lędźwiowego. 2,65-metrowy rozstaw osi gwarantuje sporo miejsca zarówno w przednim, jak i tylnym rzędzie siedzeń. Projektanci pomyśleli też o dużym schowku w podłokietniku oraz kieszeniach w drzwiach na duże butelki. Hyundai i30 pod względem praktyczności w swojej klasie wypada przeciętnie. Przestrzeni jest sporo, ale nie tyle co w Volkswagenie Golfie lub Oplu Astrze.

Jeśli chodzi o bagażnik to mieści on 395 litrów. Co ważne, jest w nim sporo uchwytów i siatek oraz podwójna podłoga. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń (dzielone w stosunku 1:2 z opcjonalnym otworem na długie przedmioty) auto mieści 1305 litrów, a powierzchnia jest całkowicie płaska. Minusem może być wysoki próg załadunku, ale spora klapa zapewnia łatwe pakowanie.

Za kierownicą

Hyundai i30 nastawiony jest przede wszystkim na komfort i wygodę. Precyzja prowadzenia oraz sportowe emocje zdecydowanie schodzą na dalszy plan. Hyundaiowi i30 bliżej więc do Peugeot 308 lub bliźniaczej Kii Cee’d niż do bardziej charakternego Focusa lub Golfa.

Dzięki miękkim nastawom zawieszenia i30 spokojnie pokonuje wszelkie nierówności dróg zarówno w mieście, jak i poza nim. Silne wspomaganie układu kierowniczego, miękkie działanie sprzęgła i lewarka skrzyni biegów zaprocentują podczas częstych manewrów lub jazdy w korku.

Poza miastem Hyundai i30 prowadzi się pewnie, lecz bez emocji. Szybsze pokonywanie zakrętów może skończyć się uciekaniem przodu auta. Na szczęście szereg systemów bezpieczeństwa czuwa nad samochodem. Dzięki niezłemu wyciszeniu kabiny, która do prędkości 120-130 km/h skutecznie odizoluje pasażerów od otoczenia, sprawdzi się jako samochód na dłuższe trasy

Plusem, który na pewno zauważą wszyscy pokonujący duże przebiegi, są oszczędne silniki, zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne.

Silniki

Koreański producent w modelu i30 oferuje klientom szeroką gamę silników. Może to być jeden z 3 silników benzynowych: od najsłabszego wolnossącego 1.4 MPI z mocą 100 KM, przez downsizingowy motor o pojemności 1 litra i mocy 120 KM z turbodoładowaniem, po benzynowy 1.4 T-Gdi z mocą 140 KM.

Wszystkie silniki wysokoprężne dostępne w Hyundai’u i30 mają pojemność 1.6 litra i oznaczenie CRDi. Różnią się jedynie mocą: mogą mieć 95, 110 lub 136 KM. Wszystkie dostępne są jedynie z ręczną, 6-stopniową skrzynią biegów.

Jeśli chcemy mieć i30 ze skrzynią automatyczną, musimy kupić opcję z najmocniejszym silnikiem benzynowym. Skrzynia DCT przyjemnie wyręcza kierowcę i nie podnosi znacznie spalania. Średnie zużycia paliwa w Hyundaiu i30 z DSG wynosi około 6 litrów.

Niestety słabsze jednostki mogą nie poradzić sobie z zadaniami stawianymi przed samochodami kompaktowymi. Najsłabsze nie są polecane przez recenzentów. Wykrzesanie z nich rozsądnych osiągów wymaga zdecydowanego wciskania pedału gazu, co negatywnie odbija się na spalaniu.

Ekonomiczną alternatywą są jednostki wysokoprężne. Hyundai od lat słynie z dobrych konstrukcyjnie i oszczędnych diesli. Szczególnie ciekawą opcją są warianty 110- i 136-konne. Taka moc zapewnia dobre przyspieszenie i niezłą elastyczność na wyższych biegach, przy okazji zachowując średnie spalanie na poziomie 4-5 litrów na 100 km.

Niestety Hyundai aktualnie nie oferuje rozwiązań hybrydowych w modelu i30. Mimo że w Polsce to rozwiązanie nie jest zbytnio popularne, to konkurenci w swojej ofercie posiadają wersje bardziej ekologiczne, np. z fabryczną instalacją LPG.

Technologia i bezpieczeństwo

Istotnym elementem przemawiającym za kupnem Hyundai’a i30 jest jego wyposażenie standardowe. Nawet w najtańszych wersjach otrzymamy manualną klimatyzację, automatyczne światła drogowe oraz system autonomicznego hamowania lub innowacyjny system utrzymywania pasa ruchu, który nie tylko informuje o najechaniu na pasy, ale też koryguje tor jazdy. Ten system u konkurencji wymaga sporej dopłaty, a nie jest też dostępny w każdym modelu.

Hyundai i30 otrzymał maksymalną ocenę 5 gwiazdek w teście zderzeniowym NCAP. Wielka w tym zasługa powyższych systemów bezpieczeństwa. Na tylnej kanapie znajdziemy 2 mocowania ISOFIX.

Ważną cechą i30 jest również bogata oferta wyposażenia dodatkowego. Mogą pojawić się w nim udogodnienia niedostępne jeszcze niedawno w tym segmencie (podgrzewana kierownica, aktywny tempomat lub podgrzewane i wentylowane przednie siedzenia czy rozszerzony system multimedialny z nawigacją oraz łącznością z internetem). W razie potrzeby i30 może posiadać kamerę cofania oraz czujniki parkowania.

Hyundai i30 oferowany jest z pięcioletnią gwarancją.

Uzupełnieniem gamy i30 jwat nadwozie typu fastback. Przypomina ono czterodrzwiowego sedana i jest to pierwsze kilku lat tego typu nadwozie w samochodzie kompaktowym.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Kia cee`d

Dopracowany hatchback dobrze przygotowany do starcia z liderami segmentu


Cena od 56 990 PLN
Ocena t4c: 7.7/10
Zobacz

Mazda 3

Japońska alternatywa dla Focusa z ciekawymi rozwiązaniami technicznymi


Cena od 68 900 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Nissan Pulsar

Dopracowany i przestronny hatchback, nie zachwyci właściwościami jezdnymi


Cena od 68 000 PLN
Ocena t4c: 7.3/10
Zobacz

Opel Astra

Wszechstronny, dobrze wykonany hatchback i godny rywal Volkswagena Golfa


Cena od 59 900 PLN
Ocena t4c: 8.3/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()