Hyundai i30 kombi

Hyundai

Cena od 64 500 do 113 400 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • komfort

  • duży bagażnik
  • oszczędne silniki

Słabe strony

  • przeciętna jakość wnętrza

  • ubogie wyposażenie podstawowe

Ocena t4c: 7.1/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 9.0 s do 12.0 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
602/1650
Action
zużycie paliwa
od 3.8 l do 5.8 l / 100km
Action
moc
od 100 KM do 140 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Trzecia generacja Hyundaia i30 Wagon (kombi) pojawiła się kilka miesięcy po debiucie tradycyjnego hatchbacka, a do oferty Hyundaia w Polsce wszła na początku 2017 roku. Z koeli na początku 2018 roku gamę i30 uzupełniła wersja sedan (lub fastback w nomenklaturze Hyundaia).

Hyundai i30 Wagon został zaprojektowany w europejskim oddziale marki z siedzibą w Niemczech, dzięki czemu jego design oraz ergonomia podporządkowane zostały oczekiwaniom klientów ze Starego Kontynentu – w opinii dziennikarzy motoryzacyjnych bardzo skutecznie. Charakterystycznym elementem karoserii nowego i30 Wagon jest sześciokątny grill podobny do tego zastosowanego w Audi - ten zabieg upodobnił i30 kombi do reszty gamy modelowej Hyundaia.

Trzecia generacja Hyundaia i30 Wagon urosła względem poprzednika, co przełożyło się na miejsce w środku. To właśnie przestronne wnętrze jest jego sporym atutem. Dzięki niemu i30 w wersij kombi sprawdzi się jako samochód dla rodziny. Poza tym i30 punktuje bezawaryjnymi i ekonomicznymi silnikami benzynowymi, a także bogatym wyposażeniem, również tym opcjonalnym.

Bezpośrednimi konkurentami Hyundaia i30 Wagon są takie samochody jak: Volkswagen Golf Variant, Ford Focus kombi, Opel Astra Sports Tourer, Peugeot 308 kombi lub przedstawiciele z Azji: Kia Cee’d oraz Honda Civic Tourer.

Pod koniec 2017 roku na rynku zadebiutowała sportowa odmiana i30 N z mocą aż 275 KM. Obecnie wersja kombi w tej sportowej odmianie nie jest planowana.

Wnętrze

Dzięki projektantom z Europy nowa generacja i30 jest w środku atrakcyjniejsza w porównaniu do tego, do czego przyzwyczaili nas producenci z Korei. Deska rozdzielcza oraz konsola środkowa są uporządkowane, a duża liczba klawiszy nie zakłóca obsługi, która pozostaje intuicyjna.

Standardowe rozwiązanie sterowania klimatyzacją oraz wielofunkcyjna kierownica (dobrze leży w dłoniach) nie wprowadza niepotrzebnego chaosu, a jedynie ułatwia obsługę podstawowych systemów samochodu podczas jazdy. Zegary za kierownicą są tradycyjne i przy tym bardzo czytelne. Podobnie jak w Volkswagenie Golfie mamy analogowy prędkościomierz i obrotomierz, które umieszczone są w oddzielnych tubach. Pomiędzy nimi znajdziemy nowoczesny wyświetlacz komputera pokładowego.

W zależności od wersji wyposażenia główne miejsce na desce rozdzielczej zajmuje wyświetlacz systemu inforozrywki. W wyższym standardzie może być on dotykowy i może posiadać nawigację, łączność z telefonem przez Bluetooth (Android Auto, Apple CarPlay) i wiele innych udogodnień. Obsługa systemu jest bardzo prosta, dzięki sporym przyciskom funkcyjnym wokół ekranu, jednak do rozwiązań z Golfa czy Astry trochę i30 jeszcze brakuje. W bazowej wersji tego modelu nie otrzymamy wyświetlacza, zaś w drugiej w kolejności pod względem ceny opcji na szczycie deski rozdzielczej pojawia się jedynie niewielki, 5-calowy ekranik.

We wnętrzu i30 Wagon znajdziemy w większości twarde oraz ciemne plastiki. Na szczęście ich jakość oraz spasowanie gwarantuje długą żywotność i brak nadmiernego zużycia w trakcie kilkuletniej eksploatacji. Biorąc jednak pod uwagę europejskich konkurentów oraz design w ich wnętrzach, w i30 Nadal czuć, że mamy do czynienia z samochodem z Korei, a więc budzącym nieco mniej pozytywne odczucia w porównaniu z Golfem czy Focusem.  

Zaletą kabiny kompaktowego kombi Hyundaia jest jego ergonomia oraz przestronność, a nie wizualne ozdobniki. Brak tu kolorowych wstawek i dekorów, które uatrakcyjniłyby projekt wnętrza. W i30 bardzo łatwo znaleźć wygodną pozycję za kierownicą. Już w standardzie regulowana jest w dwóch płaszczyznach. Ponadto fotel kierowcy, nawet w bazowej wersji, posiada regulację wysokości oraz odcinka lędźwiowego. 2,65-metrowy rozstaw osi gwarantuje sporo miejsca zarówno w przednim, jak i tylnym rzędzie siedzeń. Projektanci pomyśleli też o dużym schowku w podłokietniku oraz kieszeniach w drzwiach na duże butelki. Hyundai i30 kombi pod względem praktyczności w swojej klasie wypada przeciętnie. Przestrzeni jest sporo, ale nie tyle co w Volkswagenie Golfie Variant lub Oplu Astrze kombi.

Jeśli chodzi o bagażnik to mieści on 602 litry. Co ważne, jest w nim sporo uchwytów i siatek oraz podwójna podłoga. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń (dzielone w stosunku 1:2 z opcjonalnym otworem na długie przedmioty) auto mieści 1650 litrów, a powierzchnia jest całkowicie płaska. Minusem może być wysoki próg załadunku, ale spora klapa zapewnia łatwe pakowanie.

Dla porównania Golf Variant zapewni odpowiednio 605/1620 l a Opel Astra Sport Tourer 640/1530 l. Widać więc, że w kwestii pojemności bagażnika i30 Wagon jest bardzo konkurencyjną ofertą.

Za kierownicą

Hyundai i30 Wagon nastawiony jest przede wszystkim na komfort i wygodę. Precyzja prowadzenia oraz sportowe emocje zdecydowanie schodzą na dalszy plan. Hyundaiowi i30 kombi bliżej więc do Peugeot 308 SW lub bliźniaczej Kii Cee’d niż do bardziej charakternego Focusa lub Golfa.

Dzięki miękkim nastawom zawieszenia i30 Wagon spokojnie pokonuje wszelkie nierówności dróg zarówno w mieście, jak i poza nim. Silne wspomaganie układu kierowniczego, miękkie działanie sprzęgła i lewarka skrzyni biegów zaprocentują podczas częstych manewrów lub jazdy w korku.

Poza miastem Hyundai i30 Wagon prowadzi się pewnie, lecz bez emocji. Szybsze pokonywanie zakrętów może skończyć się uciekaniem przodu auta. Na szczęście szereg systemów bezpieczeństwa czuwa nad samochodem. Dzięki niezłemu wyciszeniu kabiny, która do prędkości 120-130 km/h skutecznie odizoluje pasażerów od otoczenia, sprawdzi się jako samochód na dłuższe trasy

Plusem, który na pewno zauważą wszyscy pokonujący duże przebiegi, są oszczędne silniki, zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne.

Silniki

Koreański producent w modelu i30 kombi oferuje klientom szeroką gamę silników. Może to być jeden z 3 silników benzynowych: od najsłabszego wolnossącego 1.4 MPI z mocą 100 KM, przez downsizingowy motor o pojemności 1 litra i mocy 120 KM z turbodoładowaniem, po benzynowy 1.4 T-Gdi z mocą 140 KM.

Wszystkie silniki wysokoprężne dostępne w Hyundai’u i30 Wagon mają pojemność 1.6 litra i oznaczenie CRDi. Różnią się jedynie mocą: mogą mieć 95, 110 lub 136 KM. Wszystkie dostępne są jedynie z ręczną, 6-stopniową skrzynią biegów.

Jeśli chcemy mieć i30 ze skrzynią automatyczną, musimy kupić opcję z najmocniejszym silnikiem benzynowym. Skrzynia DCT przyjemnie wyręcza kierowcę i nie podnosi znacznie spalania. Średnie zużycia paliwa w Hyundaiu i30 kombi z DSG wynosi około 6 litrów.

Niestety słabsze jednostki mogą nie poradzić sobie z zadaniami stawianymi przed samochodami kompaktowymi. Najsłabsze nie są polecane przez recenzentów. Wykrzesanie z nich rozsądnych osiągów wymaga zdecydowanego wciskania pedału gazu, co negatywnie odbija się na spalaniu.

Ekonomiczną alternatywą są jednostki wysokoprężne. Hyundai od lat słynie z dobrych konstrukcyjnie i oszczędnych diesli. Szczególnie ciekawą opcją są warianty 110- i 136-konne. Taka moc zapewnia dobre przyspieszenie i niezłą elastyczność na wyższych biegach, przy okazji zachowując średnie spalanie na poziomie 4-5 litrów na 100 km.

Niestety Hyundai aktualnie nie oferuje rozwiązań hybrydowych w modelu i30. Mimo że w Polsce to rozwiązanie nie jest zbytnio popularne, to konkurenci w swojej ofercie posiadają wersje bardziej ekologiczne, np. z fabryczną instalacją LPG.

Technologia i bezpieczeństwo

Istotnym elementem przemawiającym za kupnem Hyundai’a i30 Wagon jest jego wyposażenie standardowe. Nawet w najtańszych wersjach otrzymamy manualną klimatyzację, automatyczne światła drogowe oraz system autonomicznego hamowania lub innowacyjny system utrzymywania pasa ruchu, który nie tylko informuje o najechaniu na pasy, ale też koryguje tor jazdy. Ten system u konkurencji wymaga sporej dopłaty, a nie jest też dostępny w każdym modelu.

Hyundai i30 (hatchback) otrzymał maksymalną ocenę 5 gwiazdek w teście zderzeniowym NCAP. Wielka w tym zasługa powyższych systemów bezpieczeństwa. Na tylnej kanapie znajdziemy 2 mocowania ISOFIX.

Ważną cechą i30 w odmianie kombi jest również bogata oferta wyposażenia dodatkowego. Mogą pojawić się w nim udogodnienia niedostępne jeszcze niedawno w tym segmencie (podgrzewana kierownica, aktywny tempomat lub podgrzewane i wentylowane przednie siedzenia czy rozszerzony system multimedialny z nawigacją oraz łącznością z internetem). W razie potrzeby i30 może posiadać kamerę cofania oraz czujniki parkowania.

Hyundai i30 oferowany jest z pięcioletnią gwarancją.

Uzupełnieniem gamy i30 jest nadwozie typu fastback. Przypomina ono czterodrzwiowego sedana i jest to pierwsze kilku lat tego typu nadwozie w samochodzie kompaktowym.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Ford Focus kombi

Rywale są nieco tańsi, ale nie zapewnią tak dobrych właściwości jezdnych


Cena od 68 090 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Honda Civic Tourer

Największy bagażnik w klasie i komfort wsparty oszczędnymi silnikami


Cena od 71 700 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Opel Astra Sports Tourer

Jedna z lepszych propozycji w klasie kompaktowych kombi


Cena od 63 800 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Peugeot 308 SW

Oszczędne silniki, duży bagażnik i komfort ujęte w stylowym nadwoziu kombi


Cena od 73 000 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()