Hyundai i40

Hyundai

Cena od 88 500 do 142 500 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • przyzwoite materiały i wykończenie wnętrza
  • bardzo przestronna kabina pasażerska.

Słabe strony

  • układ kierowniczy mógłby być bardziej precyzyjny
  • ograniczona oferta silników.

Ocena t4c: 7.8/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 9.8 s do 12.4 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
525
Action
zużycie paliwa
od 4.8 l do 7.5 l / 100km
Action
moc
od 115 KM do 165 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Hyundai i40 to produkowany w Europie koreański przedstawiciel klasy średniej, który zadebiutował w Europie w 2011 roku, zastępując wysłużoną już Sonatę. Rok później do limuzyny dołączyła odmiana kombi o nazwie i40 Wagon.

Obydwa warianty i40 w 2015 roku przeszły facelifting, zarówno stylizacyjny, jak i techniczny, dzięki czemu i40 zyskało m.in. dotykowy ekran nawigacji, aktywnych asystentów bezpieczeństwa oraz dwusprzęgłową skrzynię automatyczną.

Wnętrze

Kokpit Hyundaia i40 jest bez wątpienia oryginalnie zaprojektowany i funkcjonalny, jednak w kwestii jakości materiałów i ich spasowania nadal pozostaje nieco z tyłu za niemieckimi rywalami.

Facelifting przyczynił się do polepszenia materiałów wykończeniowych i jakości spasowania, ale nadal czuć, że siedzimy w samochodzie z koreańskim rodowodem. Nie brakuje nowoczesnych elementów wyposażenia (w tym 7-calowego ekranu dotykowego z nawigacją) i praktycznych schowków.

Przednie fotele są duże i komfortowe, a opcjonalnie mogą być wentylowane, podgrzewane i pokryte świetnie wyglądającą, chociaż nieco sztuczną w dotyku, brązową skórą. Tylna kanapa jest naprawdę wygodna, a miejsca na nogi jest bardzo dużo. Nieco mniej przestrzeni pozostawiono jednak nad głowami. Pasażerowie mają do dyspozycji osobne nawiewy i szeroki podłokietnik oraz pojemne schowki w drzwiach.

Bagażnik sedana mieści 525 litrów – to więcej niż w oferuje Toyota Avensis, ale nieco mniej niż Volkswagen Passat. Ponadto bagażnik ma wąski otwór załadunkowy i zawiasy wnikające do środka.

Za kierownicą

Hyundai i40 to samochód wyjątkowo komfortowy – zawieszenie jest znacznie bardziej miękkie w porównaniu z niemieckimi rywalami i wzorowo pokonuje wszelkie nierówności.

Cechy samochodu, zapewniające komfort jazdy, stają się jednak wadą przy szybko pokonywanych zakrętach – można wówczas odczuć przechyły pod wpływem sił działających w zakręcie. Podobnie pracuje układ kierowniczy – dobrze spisuje się podczas miejskich manewrów, ale w trasie brakuje mu precyzji. Co prawda może pracować w trybie sportowym, jednak nadal pozostaje zbyt mocno wspomagany.

Hyundai i40 z pewnością nie zaoferuje prawdziwie sportowych wrażeń, jednak to samochód rodzinny, który ma być komfortowy i łatwy w prowadzeniu i w tych kwestiach wypada bez zarzutu.

Silniki

Paleta silników w Hyundaiu i40 ogranicza się do trzech jednostek napędowych. Dwie pierwsze to benzynowe – 1,6 GDI o mocy 135 KM i 2,0 GDI o mocy 165 KM, zaś wysokoprężna to 1,7 CRDi występująca w wariantach 115- i 141-konnym.

Opcjonalnie najmocniejsze odmiany są dostępne ze skrzyniami automatycznymi: 2,0 GDI z klasyczną 6-biegową, a 1,7 CRDi 141 KM – z dwusprzęgłową 7-biegową. Praca tej drugiej przekładni jest płynna i nie budzi zastrzeżeń.

W kwestii opłacalności warto zainteresować się słabszym wariantem benzynowym. Silnik 1,6 GDI występuje w technologii Blue Drive (system Start & Stop, układ odzyskiwania energii kinetycznej i zarządzający pracą alternatora) i może pochwalić się średnim zużyciem paliwa na poziomie 6,1 l/ 100 km. Przyspieszenie 0-100 km/h wynoszące 11,5–11,6 s można uznać za akceptowalne.

Także wysokoprężny 1,7 CRDi 141 KM bardzo dobrze nadaje się do napędzania i40 (4,7 l/ 100 km i 10,3–10,5 s/ 100 km), ale dopłata do niego w stosunku do 1,6 GDI jest za wysoka i różnica w cenie może nie zwrócić się tak szybko.

Technologia i bezpieczeństwo

Hyundai i40 zdobył doskonałe wyniki w testach zderzeniowych Euro NCAP, otrzymując maksymalną notę 5 gwiazdek. W standardzie wyposażony jest w poduszki powietrzne: przednie, boczne, podwójne kurtynowe i kolanową (w bogatszych wersjach dostępne są także boczne airbagi dla pasażerów drugiego rzędu), a także systemy stabilizacji toru jazdy ESC i VSM oraz asystenta ruszania pod górę.

W droższych odmianach dostępne są także systemy utrzymywania pasa ruchu oraz wykrywania ograniczeń prędkości na drodze, jak również asystent świateł drogowych.

W kwestii wyposażenia zapewniającego komfort jazdy na pokładzie i40 można znaleźć m.in. inteligentny system wspomagania parkowania, tempomat z ogranicznikiem prędkości, podgrzewane przednie fotele, tylną kanapę oraz koło kierownicy, biksenonowe reflektory, skórzaną tapicerkę oraz funkcję wentylacji przednich foteli. Konkurenci w podobnej cenie oferują jednak znacznie bogatsze wyposażenie.

Hyundai i40 jest objęty 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów, która obejmuje także 5-letnią usługę pomocy drogowej, a także 5 lat bezpłatnej kontroli stanu technicznego w ASO.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Kia Optima

Atrakcyjny koreański rywal dla Mondeo i Insignii


Cena od 89 900 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Mazda 6

Przestronny, rodzinny sedan wyróżniający się na tle niemieckich rywali


Cena od 89 900 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Peugeot 508

Przestronny sedan zapewniający komfortowe i relaksujące podróżowanie


Cena od 98 200 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Skoda Superb

5-drzwiowa, duża limuzyna z rekordową przestrzenią dla pasażerów z tyłu


Cena od 79 800 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()