Hyundai i40 kombi

Hyundai

Cena od 93 500 do 147 500 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • przyzwoite materiały i wykończenie wnętrza
  • bardzo przestronna kabina pasażerska i duży bagażnik.

Słabe strony

  • układ kierowniczy mógłby być bardziej precyzyjny
  • ograniczona widoczność do tyłu.

Ocena t4c: 7.9/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 9.9 s do 12.6 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
553/1719
Action
zużycie paliwa
od 4.8 l do 7.5 l / 100km
Action
moc
od 115 KM do 165 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Hyundai i40 Wagon (kombi) zadebiutował na rynku w 2012 roku. To przedstawiciel klasy średniej, konkurujący z takimi autami jak Ford Mondeo kombi, Volkswagen Passat Variant czy też Skoda Superb Combi.

W 2015 roku auto przeszło facelifting i zyskało m.in. dotykowy ekran nawigacji, aktywnych asystentów bezpieczeństwa oraz dwusprzęgłową skrzynię automatyczną. Hyundai i40 oferowany jest również jako sedan.

Wnętrze

Deska rozdzielcza Hyundaia i40 Wagon została wykonana z przyjemnych w dotyku i dobrze ze sobą spasowanych materiałów. Może nie jest to jeszcze poziom Forda Mondeo czy Volkswagena Passata, ale o jakimkolwiek trzeszczeniu nie ma tu mowy.

Nie brakuje nowoczesnych elementów wyposażenia (w tym opcjonalnego 7-calowego ekranu dotykowego z nawigacją) i praktycznych schowków, choć niektóre elementy mogą wymagać przyzwyczajenia – choćby przyciski do sterowania klimatyzacją. W niektórych recenzjach i40 spotyka się również z krytyką za zbyt dużą liczbę przycisków na kierownicy.

Przednie fotele są obszerne i komfortowe, a opcjonalnie mogą zostać pokryte skórzaną tapicerką (czarną lub kremową). Skóra jednak ustępuje jakością tej, jaką można zamówić u niemieckich konkurentów. W najbogatszej odmianie i40 Wagon pojawia się wentylacja przednich foteli oraz podgrzewanie tylnej kanapy.

Z tyłu Hyundaia i40 Wagon miejsca jest bardzo dużo – pasażerom powinno tu być naprawdę wygodnie. Bagażnik oferuje 553 litry (po powiększeniu do 1719 l), co jest jednym z najlepszych wyników w klasie. W bogatszych wersjach wyposażenia i40 Wagon znajdziemy czujnik rozpoznający zbliżającego się kierowcę i automatycznie otwierającego klapę bagażnika.

Za kierownicą

Zawieszenie Hyundaia i40 Wagon znakomicie daje sobie radę na nierównościach, co wpływa na wysoki poziom komfortu.

Recenzenci przyznają, że i40 Wagon pod względem komfortu jazdy dorównuje Peugeotowi 308 SW czy Renault Megane Grandtour, jednak praca zawieszenia jest mniej subtelna niż w przypadku francuskich rywali. Co więcej, miękka charakterystyka zawieszenia sprawia, że na szybciej pokonywanych zakrętach i40 Wagon mocno się przechyla, co nieco burzy pewność prowadzenia.

Układ kierowniczy dobrze spisuje się podczas miejskich manewrów, ale podczas szybszej jazdy brakuje mu precyzji. Sportowy tryb jego pracy w niewielkim stopniu wpływa na obniżenie siły wspomagania. I40 Wagon bardzo dobrze odnajduje się w dłuższych trasach, podczas których docenimy skuteczne wyciszenie wnętrza.

Silniki

W Hyundaiu i40 Wagon są dostępne dwa silniki benzynowe: 1,6 GDI o mocy 135 KM i 2,0 GDI o mocy 165 KM. Ten pierwszy występuje również w technologii Blue Drive (system Start & Stop, układ odzyskiwania energii kinetycznej i zarządzający pracą alternatora) i może pochwalić się średnim zużyciem paliwa na poziomie 6,1 l/100 km.

Przyspieszenie 0-100 km/h wynoszące 11,5-11,6 s można uznać za akceptowalne. Mocniejszy wariant benzynowy da się natomiast połączyć opcjonalnie z klasyczną, 6-biegową skrzynią automatyczną. Skrzynia co prawda nie wymaga dużej dopłaty, ale zdecydowanie pogarsza osiągi (przyspieszenie 0-100 km/h: 10,8 s zamiast 9,9 s). Co ciekawe, średnie zużycie paliwa według producenta pozostaje na tym samym poziomie – 7,5 l/100 km.

Jednostka wysokoprężna 1,7 CRDi występuje w wariantach 115- i 141-konnym. Z tym pierwszym producent obiecuje średnie zużycie paliwa na poziomie 4,5 l oleju napędowego na 100 km, ale raczej nie przekonuje osiągami, szczególnie jeżeli na pokładzie podróżują 4 osoby z bagażem. Lepszym wyborem będzie mocniejsza odmiana, która opcjonalnie może zostać wyposażona w nową, dwusprzęgłową skrzynię o 7 przełożeniach.

Technologia i bezpieczeństwo

Hyundai i40 Wagon zdobył maksymalną notę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

W standardzie auto jest wyposażone m.in. w przednie, boczne, podwójne kurtynowe i kolanowe poduszki powietrzne (w bogatszych wersjach dostępne także boczne airbagi dla pasażerów drugiego rzędu), systemy stabilizacji toru jazdy ESC i VSM oraz asystenta ruszania pod górę. Za dopłatą dostępne są również systemy utrzymywania pasa ruchu oraz wykrywania ograniczeń prędkości na drodze, a także asystent świateł drogowych.

W kwestii wyposażenia z zakresu komfortu na pokładzie i40 Wagon można znaleźć m.in. inteligentny system wspomagania parkowania (wyszukuje miejsca równoległe i prostopadłe i parkuje sam), tempomat z ogranicznikiem prędkości, podgrzewane przednie fotele, tylną kanapę oraz koło kierownicy, biksenonowe reflektory czy też skórzaną tapicerkę połączoną funkcją wentylacji przednich foteli.

Hyundai i40 jest objęty 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów, która uwzględnia także 5-letnią usługę pomocy drogowej, jak również 5 lat bezpłatnej kontroli stanu technicznego w ASO.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Ford Mondeo kombi

Pod wieloma względami jedno z najlepszych kombi w segmencie


Cena od 95 900 PLN
Ocena t4c: 8.2/10
Zobacz

Mazda 6 Sport Kombi

Duży bagażnik i przestronne wnętrze w niezwykle atrakcyjnej powłoce


Cena od 89 900 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Skoda Octavia Combi

Jedno z najlepszych rodzinnych kombi - mnóstwo przestrzeni za rozsądną cenę


Cena od 66 750 PLN
Ocena t4c: 8.5/10
Zobacz

Volkswagen Passat Variant

Jedno z najpopularniejszych kombi na rynku


Cena od 96 090 PLN
Ocena t4c: 8.5/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()