Hyundai Ioniq plug-in

Hyundai

Cena od 105 900 do 155 900 PLN

Znajdź dealera

Ocena t4c: 7.4/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 10.8 s do 10.8 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
443/1505
Action
zużycie paliwa
od 3.4 l do 3.4 l / 100km
Action
moc
od 141 KM do 141 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Hyundai Ioniq zadebiutował na początku 2016 roku. Model ten należy do rozwijającego się segmentu hybrydowych kompaktów. Jako jego najbliższego konkurenta można podać Toyotę Prius – samochody te łączą podobne założenia oraz zbliżone technologie. Ioniq rozwijany był wspólnie z Kią. Z tych samych podzespołów w postaci podwozia, silnika i skrzyni biegów korzysta też model Niro.

Ioniq to samochód zaprojektowany od podstaw jako auto hybrydowe. Specjalna konstrukcja płyty podłogowej oraz aerodynamiczne nadwozie sprawiają, że osiągnięcie niskiego zużycia paliwa jest tutaj dużo łatwiejsze. Z tego też powodu Hyundai nie planuje wprowadzać hybrydowej odmiany swojego popularnego auta kompaktowego, czyli i30. Warto pamiętać, że Ioniq oferowany jest w aż trzech odmianach – hybrydowej, hybrydowej typu plug-in (ładowanej z zewnętrznego źródła zasilania) oraz elektrycznej.

Wnętrze

Proste, przyjazne dla użytkownika i estetyczne – tak w skrócie można opisać wnętrze Hyundaia Ioniq. Koreańczycy nie zdecydowali się na szalone formy, stawiając na minimalistyczną stylistykę, która jednocześnie nawiązuje do innych modeli tej marki, ale też wyróżnia się na tle całej gamy.

Na konsoli centralnej umiejscowiono ekran systemu inforozrywki, przyciski funkcyjne oraz panel klimatyzacji.
Obsługa poszczególnych elementów nie wymaga lektury instrukcji obsługi – wszystkim steruje się intuicyjnie. Ciekawostką są niebieskie detale we wnętrzu będące wyróżnikiem wersji hybrydowej. Znajdziemy je w okolicach nawiewów, w dolnej części kierownicy oraz przy przycisku startera.

W hybrydowym Hyundaiu zastosowano także cyfrowe zegary – są one bardzo proste i czytelne. W zależności od wybranego trybu jazdy przekazują informacje na trzy różne sposoby. Obok centralnie umiejscowionego prędkościomierza i obrotomierza znalazł się duży ekran komputera pokładowego przekazujący kierowcy najważniejsze informacje.

Materiały wykończeniowe w Ioniqu prezentują się dobrze. Wiele plastików pochodzi z recyklingu, zaś przy tworzeniu niektórych wykorzystuje się między innymi pył wulkaniczny lub – jak w przypadku tapicerki foteli – trzcinę. Takie rozwiązania podkreślają ekologiczny charakter samochodu. Większość elementów na desce rozdzielczej i boczkach jest miękka. Dopiero w niższych partiach pojawiają się twarde plastiki.

Charakterystycznym elementem wnętrza Hyundaia Ioniq jest mała, spłaszczona u dołu kierownica. Ulokowano na niej przyciski odpowiedzialne za sterowanie systemem audio, komputerem pokładowym, tempomatem i telefonem. Dzięki dość grubemu wieńcowi dobrze leży w dłoniach.

Kabina Hyundaia Ioniq jest bardzo przestronna. Pomimo kompaktowych wymiarów tego auta, Koreańczycy wygospodarowali bardzo dużo miejsca we wnętrzu. Komfortowe przednie fotele świetnie sprawdzają się podczas dłuższych podróży – mają dość szeroki zakres regulacji. Wysocy pasażerowie nie będą odczuwali jakichkolwiek niedogodności, jadąc z tyłu. Ilość miejsca na nogi jest zadowalająca nawet dla osób o wzroście przekraczającym 185 cm.

Nieco gorzej prezentuje się przestrzeń nad głową – tutaj może zabraknąć kilku centymetrów. Bagażnik mieści od 445 do 550 litrów w zależności od ustawienia podłogi. Składając tylną kanapę, możemy powiększyć tę przestrzeń do 1505 litrów. Dane te dotyczą wersji hybrydowej – odmiany Plug-in Hybrid oraz elektryczna oferują o około 100 litrów mniej.

Za kierownicą

Hyundai Ioniq pomimo swojego spokojnego hybrydowego charakteru należy do aut, których prowadzenie jest bardzo przyjemne. Układ kierowniczy jest dość precyzyjny, choć mocne wspomaganie wymaga chwili przyzwyczajenia.

Zawieszenie jest zestrojone sztywno, co poprawia prowadzenie, ale negatywnie wpływa na komfort podróżowania. Bardzo nisko położony środek ciężkości sprawia z kolei, że Ioniq w zakrętach pozostaje bardzo stabilny i w zasadzie nie wykazuje tendencji do jakichkolwiek zauważalnych przechyłów nadwozia. Warto zwrócić uwagę na fakt, iż Hyundai Ioniq jest lekkim autem – gotowy do jazdy waży niecałe 1400 kilogramów, co jest jednym z lepszych wyników w klasie aut hybrydowych.

Pochwalić należy także wyciszenie tego auta – nawet przy prędkościach autostradowych w kabinie panuje przyjemna cisza. Dźwięk generowany przez silnik benzynowy jest w zasadzie niesłyszalny. Szum powietrza zaczyna męczyć dopiero powyżej 150 km/h – duża w tym zasługa świetnej aerodynamiki.

Hybrydowa wersja pozwala na przejechanie na samym prądzie do dwóch kilometrów, przy czym w przeciwieństwie do konkurencyjnej Toyoty Prius kierowca nie ma możliwości wymuszenia trybu elektrycznego – jest on automatycznie załączany przez komputer. Wybierając wersję Plug-In, można pokonać „na prądzie” do 40 kilometrów z prędkością do 120 km/h. Jest to ciekawa propozycja dla osób, które mają możliwość ładowania samochodu w domu, jak i w miejscu pracy.

W ten sposób można poruszać się na samym prądzie, posiadając wciąż normalny silnik spalinowy umożliwiający dłuższą podróż.
Zdaniem dziennikarzy motoryzacyjnych Hyundai Ioniq w odmianie Plug-in, podobnie jak Golf GTE, to znakomita propozycja do jeżdżenia po mieście.

Silniki

Pod maską hybrydowej wersji Ioniqa znajduje się benzynowy silnik 1.6 z rodziny Kappa generujący 105 koni mechanicznych i 147 Nm momentu obrotowego. Pracuje on w cyklu Atkinsona – sprawia to, że jego moc jest nieco niższa, ale zwiększono wydajność i wytrzymałość przy jednoczesnym ograniczeniu zapotrzebowania na paliwo. Jednostka elektryczna generuje 43,5 konia mechanicznego oraz 170 Nm momentu obrotowego. Łączna moc tego zestawu to 141 koni mechanicznych i aż 265 Nm momentu obrotowego (moc silnika benzynowego i hybrydowego nie może być bezpośrednio sumowana).

Moc na koła przekazywana jest za pośrednictwem dwusprzęgłowej, 6-biegowej przekładni automatycznej. Jest to największa różnica względem większości hybryd, gdzie stosowana jest najczęściej bezstopniowa skrzynia CVT.

Hyundai Ioniq występuje też w dwóch innych wersjach – Plug-In Hybrid, czyli odmianie hybrydowej wyposażonej w większą baterię ładowaną „z gniazdka”, oraz Electric – czyli odmianie w pełni elektrycznej.

Technologia i bezpieczeństwo

Hyundai Ioniq może pochwalić się bardzo bogatym wyposażeniem seryjnym z zakresu bezpieczeństwa. Na liście wyposażenia znajdziemy tutaj między innymi aktywny tempomat, system autonomicznego hamowania w przypadku zagrożenia oraz system monitorujący pas ruchu.

W topowych odmianach możemy liczyć z kolei na kamerę cofania, podgrzewanie i wentylację przednich foteli oraz podgrzewaną kierownicę. Hyundai oferuje także długą gwarancję na zespół napędowy – 8 lat ograniczone przebiegiem 200 000 kilometrów.

Hyundai Ioniq zdobył pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP

Plastiki w kabinie Hyundaia Ioniq wykoanano z użyciem pyłu wulkanicznego, co według zapewnień producenta ma wymiar ekologiczny.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Mitsubishi Outlander PHEV

Duży hybrydowy SUV, ładowany z gniazdka - ekonomiczny, ale drogi


Cena od 189 990 PLN
Ocena t4c: 7.4/10
Zobacz

Volkswagen Golf GTE

Szybka, sportowa wersja Golfa z napędem hybrydowym


Cena od 158 090 PLN
Ocena t4c: 7.6/10
Zobacz

Hyundai Ioniq Electric

Bardzo ciekawa propozycja wśród samochdów elektrycznych


Cena od 171 500 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Toyora Prius Plug-in

Ma więcej baterii, lepiej wygląda i jeździ na samym prądzie


Cena od 152 900 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()