Hyundai Tucson

Hyundai

Cena od 77 490 do 165 990 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • atrakcyjny design

  • przestronne wnętrze
  • 5 lat gwrancji

Słabe strony

  • hałaśliwy diesel
  • słaba jakość niektórych materiałów

Ocena t4c: 7.9/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 7.1 s do 13.7 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
513/1503
Action
zużycie paliwa
od 4.6 l do 6.7 l / 100km
Action
moc
od 115 KM do 185 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Hyundai Tucson jest SUV-em koreańskiej marki, który na rynku samochodów tej klasy wyróżnia bardzo dobrze zaprojektowanym nadwoziem i dobrą relacją jakości do ceny.

Poza tym Tucson jest praktycznym samochodem i z powodzeniem może być autem rodzinnym. To trzecia generacja koreańskiego SUV-a, która zadebiutowała w 2015 roku.

Dostępna jest z napędem na cztery koła i ekonomicznymi silnikami. Największymi konkurentami dla Hyundaia są Ford Kuga i Mazda CX-5. Mimo to Tucson cieszy się w Polsce dużą popularnością.

Wnętrze

Spoglądając na Hyundaia Tucsona, wydaje się, że jest to duży samochód. Zasiadając za jego kierownicą, to wrażenie nie mija. Mamy duże i komfortowe fotele. Wystarczająco miejsca nad głową i dobrze spasowane elementy wnętrza. Nie brakuje przydatnych schowków, dwóch wejść USB i pojemnych kieszeni w drzwiach.

Niektórzy mogą narzekać na twarde plastiki na desce rozdzielczej, jednak należy pamiętać, że nie dotykamy tej części wnętrza zbyt często, więc nie jest to duży problem. Szczególnie, gdy w czasie jazdy nie wydaje niepożądanych dźwięków. Tapicerka i kolor deski rozdzielczej są dostępne w kilku kolorach. Dlatego w łatwy sposób możemy rozjaśnić wnętrze koreańskiego SUV-a, przez co optycznie zyska na swojej wielkości.

Pasażerowie nie powinni mieć kłopotów z zajęciem wygodnie miejsca na tylnej kanapie. Przestrzeni na kolana i nad głową jest dużo. Dodatkowo można regulować pochylenie oparć kanapy, co pozwala na komfortowe podróżowanie na dłuższych dystansach. W razie potrzeby jazda w pełnym, pięcioosobowym składzie nie będzie wielkim wyzwaniem. Trzy przewidziane na tylnej kanapie miejsca zapewnią dobry komfort podróży trzem dorosłym pasażerom,

Bagażnik w Hyundaiu Tucsonie jest regularnych kształtów. Inteligentna klapa bagażnika otwiera się automatycznie, gdy kluczyk zbliżeniowy znajdzie się przez trzy sekundy w pobliżu tylnej części Tucsona. Przestrzeń ładunkowa waha się od 513 litrów do 1503 litrów po rozłożeniu oparć tylnej kanapy. Wtedy otrzymujemy płaską podłogę, co zdecydowanie ułatwia przewożenie dłuższych przedmiotów.

Przyzwyczajenia wymaga usytuowanie uchwytów na zakupy i innych akcesoriów, które znajdują się na ścianie oddzielającej bagażnik od pasażerów. Zdecydowanym plusem jest możliwość zdjęcia rolety, którą następnie możemy zamontować nieopodal otworu bagażnika. Dzięki temu nie zabiera ona dużo miejsca na załadunek rzeczy większych rozmiarów. Dodatkowo warto wspomnieć o pełnowymiarowym kole zapasowym zamontowanym pod podłogą bagażnika w standardzie.

Za kierownicą

Hyundai Tucson nie wyróżnia się w kwestii prowadzenia na tle konkurentów. Nie zaangażuje w jazdę krętymi drogami, ale też nie rozczaruje w kwestii komfortu. Na pewno na górskiej drodze nie pobijemy rekordu podjazdu, mimo to będziemy zadowoleni z tego, jak Tucson radzi sobie na zakrętach i szybkich łukach, ponieważ sposób prowadzenia nie różni się niemal niczym od klasycznego samochodu osobowego z niższym zawieszeniem. Wszystko za sprawą torque vectoring, czyli układu wykorzystującego przekierowanie momentu obrotowego na koła o najlepszej przyczepności. Dodatkowo system ATCC poprawia prowadzenie i wpływa na bezpieczeństwo podróży. Do jego zadań należy wyhamowywanie wewnętrznego tylnego koła. Funkcja ta jest dostępna z napędem na cztery koła.

 

Przede wszystkim nie jest to bardzo dynamiczny pojazd. Nastawiony jest bowiem bardziej na bezpieczne podróżowanie z rodziną, kiedy tylko od czasu do czasu wykorzystujemy pełną moc silnika, przede wszystkim do wyprzedzenia wolniejszych pojazdów na drodze.

 

Hyundai Tucson użytkowany delikatnie i według obowiązujących przepisów drogowych odwzajemni się cichą pracą i dyskretnym przemieszczaniem się z punktu A do B w komfortowych warunkach. Wszystko za sprawą dobrze wyprofilowanych foteli i odpowiednio zestrojonego zawieszenia, które w odpowiedni sposób oddziela pasażerów od występujących na drodze nierówności, nie pozbawiając kierowcy odpowiedniej precyzji prowadzenia.

Na autostradzie Hyundai zachowuje się zgodnie z przewidywaniami. Bez większego wysiłku osiąga maksymalną dopuszczalną w Polsce prędkość i utrzymuje ją, zachowując we wnętrzu wysoki poziom komfortu akustycznego. Do naszych uszu nie docierają nieprzyjemne szumy powietrza, ani zbyt głośny warkot silnika.

W miejskiej dżungli Hyundai Tucson poradzi sobie doskonale. Muskularna sylwetka zwraca uwagę przechodniów, samochód wyróżnia się na ulicy. Podróżując po drogach w mieście z pewnością nie odczujemy studzienek kanalizacyjnych i torów tramwajowych, od których jesteśmy skutecznie odseparowani.

W czasie parkowania z manewrowaniem nie powinno być problemów, ponieważ system czujników parkowania i kamer w opcji pozwala w bezpieczny sposób zająć upatrzone miejsce parkingowe. W manewrach na parkingu pomoże system automatycznego parkowania SPAS, który wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe umieszczone w różnych miejscach pojazdu. Samochód przy pomocy tego systemu analizuje miejsca parkingowe i kieruje pojazd na odpowiednią lokalizację.

Parkowanie równoległe, popularnie zwane kopertą, i prostopadłe nie są problemem dla SPAS, a funkcja EXIT MODE wyprowadzi Tucsona z miejsca postoju.

Silniki

W Hyundaiu Tucsonie mamy do dyspozycji silnik benzynowy i dwie jednostki wysokoprężne w różnych wariantach mocy. Popularny benzyniak to silnik o pojemności 1.6 litra, który ma moc 177 KM. Możemy połączyć go z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Istnieje również możliwość wybrania wersji z napędem na cztery koła.

Zwolennicy samochodów napędzanych olejem napędowym mogą wybierać spośród dwóch motorów. Pierwszy z nich to 1.7 CRDI o maksymalnej mocy 141 KM. Drugim w ofercie jest 2.0 CRDI legitymizujący się mocą 185 KM.

Silniki benzynowe proponujemy osobom, które cenią sobie wysoką kulturę pracy i Hyundaia Tucsona będą wykorzystywać głównie w mieście. Do tego warto zastanowić się nad automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów DCT, która doskonale radzi sobie z szybkim i komfortowym zmienianiem biegów.

Motory wysokoprężne polecamy osobom, które wykonują dłuższe trasy i zależy im na dynamice w połączeniu z oszczędnością paliwa w każdych warunkach. Optymalnym wyborem jest jednostka 1.7 CRDI. Zapewnia zadowalające osiągi, przy tym cieszy się stosunkowo niewielkim apetytem na paliwo, około 6,5 litra na 100 km i jest zdecydowanie tańsza w przypadku ubezpieczenia OC dla samochodu.

Technologia i bezpieczeństwo

Hyundai Tucson to bezpieczny SUV. Na jego pokładzie nie mogło zabraknąć urządzeń, które powoli stają się standardem w motoryzacji XXI wieku. Do nowinek technologicznych należy system automatycznego hamowania (AEB), który minimalizuje skutki kolizji. Do tego sześć poduszek powietrznych (kierowcy, pasażera, kurtyny boczne). Ułatwiający manewry w zatłoczonych miastach system monitorujący martwe pole w lusterkach (BSD) czy system utrzymania na pasie ruchu, który przydaję się na autostradach i obwodnicach aglomeracji (LKAS). Na zakończenie aktywne zagłówki kierowcy i pasażera.

W testach zderzeniowych Euro NCAP Hyundai Tucson zdobył maksymalną liczbę gwiazdek (pięć) i został bardzo wysoko oceniony za ochronę pasażerów dorosłych 86%, a także dzieci 85%, dzięki czemu może być doskonałym samochodem rodzinnym.

Hyundai Tucson jest jednym z najchętniej kupowanych pojazdów z kategorii w Polsce.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Kia Sportage

Solidny, rodzinny SUV z bogatym wyposażeniem


Cena od 75 990 PLN
Ocena t4c: 7.7/10
Zobacz

Mazda CX-5

Jeden z najlepszych SUV-ów w kwestii właściwości jezdnych


Cena od 95 900 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Nissan Qashqai

Jedna z najlepszych propozycji w segmencie crossoverów


Cena od 79 750 PLN
Ocena t4c: 8.2/10
Zobacz

Renault Kadjar

Komfortowa i oryginalnie zaprojektowana alternatywa dla niemieckich SUV-ów


Cena od 77 500 PLN
Ocena t4c: 7.6/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()