Infiniti Q50

Infiniti

Cena od 159 990 do 272 585 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • oryginalna stylizacja
  • komfort.

Słabe strony

  • głośny diesel
  • rywale dają więcej frajdy z jazdy.

Ocena t4c: 6.8/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 5.1 s do 8.7 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
500
Action
zużycie paliwa
od 4.3 l do 9.1 l / 100km
Action
moc
od 170 KM do 405 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Infiniti Q50 to model średniej wielkości stanowiący konkurencję dla liderów segmentu premium: BMW serii 3, Audi A4 i Mercedesa klasy C. Oferta Infiniti obejmuje jeden typ nadwozia (limuzyna), więc nie jest to propozycja tak wszechstronna jaką mogą zaoferować rywale, ale wyróżnia się na drodze niebanalną, sportową stylizacją bazującą na płynnych liniach i ostrych krawędziach.

W odróżnieniu od niemieckiej trójki Infiniti Q50 dostępne jest w czterech poziomach wyposażenia: Q50, Premium, Sport i Sport Tech. Niewątpliwą zaletą Infiniti jest japoński rodowód, napęd na tylną oś z opcjonalnym „4x4” i przystępna cena. W gamie przeważają mocne silniki benzynowe, ale do wyboru jest też wariant hybrydowy.

Infiniti Q50 dzieli podwozie i silniki ze sportowym coupe Q60, które może być lepszym wyborem dla kogoś, kto nie potrzebuje drugiej pary drzwi.

Wnętrze

Obecne trendy w projektowaniu wnętrz to między innymi rezygnacja z dużej ilości przycisków, prostota i elegancja formy. Tymczasem kokpit Infiniti to połączenie nowoczesności i klasyki – pośrodku są aż dwa duże ekrany dotykowe, ale ogólny zarys deski rozdzielczej i zegarów ma klasyczny fason z fizycznymi przyciskami po obu stronach monitora.

Zastosowanie dwóch wyświetlaczy ułatwia korzystanie z wielu funkcji samochodu
– nie trzeba rezygnować z obrazu nawigacji na czas obsługi innej aplikacji. Mimo wszystko są już na rynku prostsze w obsłudze systemy z dwoma ekranami (np. ten w Range Roverze Velar).

Jakością materiałów Infiniti nieznacznie odstaje od niemieckiej czołówki oraz od tego, co oferuje Lexus. Do jakości wykonania nie można mieć zastrzeżeń. W podstawowej wersji wyposażenia standardem jest tapicerka welurowa, ale od drugiego poziomu w Q50 znajdziemy skórzaną tapicerkę bez dodatkowych opłat.

Kabina Infiniti jest bogata w detale – elementy dekoracyjne są z aluminium i dają nam odczuć charakter premium. Pewną wadą jest mała możliwość konfiguracji wystroju.

Inifiniti Q50 jest samochodem większym niż BMW 3, Audi A4 czy Mercedes C, ale oferuje porównywalną ilość przestrzeni w kabinie pasażerskiej. Z przodu miejsca jest bardzo dużo, lecz na tylnej kanapie może go zabraknąć na wysokości kolan. Z tyłu komfortowo będzie podróżować jedynie dwójka pasażerów, bo środkowe miejsce jest wąskie, a pod nogami miejsce ogranicza wysoki tunel środkowy.

Bagażnik Q50 mieści 500 litrów, a więc o 20 l więcej niż główni rywale. Dodatkowo można złożyć oparcie kanapy, choć otwór załadunkowy jest mały i nie da się uzyskać płaskiej podłogi. Do dyspozycji jest też przepust na długie przedmioty, jednak nie w hybrydowym Q50. W nim cały bagażnik jest mniejszy o 100 litrów ze względu na schowane za ścianką grodziową akumulatory systemu hybrydowego.

Za kierownicą

Infiniti Q50 w większości wersji silnikowych ma napęd na koła tylne podobnie jak Mercedes czy BMW. Konkurenci oferują jednak szersze możliwości konfiguracji napędu na 4 koła, bo w przypadku japońskiego sedana jest on dostępny jedynie w odmianie hybrydowej.

Q50 w każdej odmianie silnikowej najlepiej czuje się na drogach szybkiego ruchu. W dziedzinie przyjemności z jazdy w pewnym stopniu ustępuje Jaguarowi XE czy BMW serii 3, które jest niedoścignionym wzorem w tej klasie. Wszystko za sprawą układu kierowniczego, którego rodzaj różni się w zależności od wersji wyposażenia. W tańszych opcjach jest to tradycyjny, ceniony za precyzję, układ hydrauliczny.

Droższe odmiany wyposażone są w adaptacyjny, elektryczny układ kierowniczy. Jest on lżejszy, pozwala ograniczyć wibracje, ale ruchy kierownicy przekładają się na skręt kół tylko przy pomocy układu elektronicznego. Tradycyjna przekładnia pozostawiona jest jedynie w formie awaryjnego sterowania. Elektroniczny układ pozwala zmieniać charakterystykę prowadzenia w niemal nieograniczonym zakresie, więc w trybie sportowym Infiniti Q50 staje się niezwykle szybki i bezpośredni. Recenzenci nie są jednak przekonani co do pewności prowadzenia z tym systemem, więc lepiej jest go osobiście przetestować w salonie.

Nawet w wersjach Sport i Sport Tech Infiniti Q50 jest samochodem nastawionym na komfort. Opcjonalne sportowe zawieszenie nie różni się za bardzo od standardowego, radząc sobie bardzo dobrze z nierównościami drogi.

Silniki

Gamę silników otwiera silnik Diesla 2,2 o mocy 170 KM. Jest to jednostka zapożyczona od Mercedesa. Ma dość mocy do napędzania samochodu wielkości Infiniti Q50, ale wielu recenzentów narzeka na odczuwalne w środku wibracje i słabe wyciszenie. Kto chce diesla w Q50, nie ma wyboru – jest to jedyna opcja wysokoprężna. Audi czy BMW ma w ofercie lepsze silniki o podobnych parametrach i niższym spalaniu deklarowanym.

Zdecydowanie lepiej Infiniti współpracuje z silnikami benzynowymi o czterech i sześciu cylindrach, a są aż trzy takie do wyboru. Podstawą jest jednostka 2.0t o mocy 211 KM także pochodząca od Mercedesa. Nie należy do najoszczędniejszych, bo spala około 10 l/100km, ale sprawnie napędza Q50. Na przeciwnym biegunie mocy znajduje się silnik 3.0t w połączeniu z wersją Sport lub Sport Tech. Jego 405 KM gwarantuje świetne osiągi w dość atrakcyjnej cenie, choć nie jest to najbardziej ekonomiczna wersja z apetytem na benzynę na poziomie kilkunastu litrów na 100 km.

Ostatnią opcją jest hybryda – silnik 3.5 V6 połączony z małym motorem elektrycznym generuje aż 364 KM, zachowując spalanie jak w silniku dwulitrowym. Elektryczna moc pozwala też na błyskawiczną reakcję na wciśnięcie gazu lub podążanie bez emisji szkodliwych substancji do prędkości około 80 km/h na krótkim dystansie.

Dostępna w dieslach manualna skrzynia biegów zdecydowanie nie pasuje do charakteru premium, a poza tym praca lewarka pozostawia nieco do życzenia. Zdecydowanie lepiej wybrać droższy automat, choć jemu też wiele brakuje do czołówki segmentu jeśli chodzi o szybkość reakcji.

Technologia i bezpieczeństwo

Infiniti wyróżnia się w dziedzinie technologii jak przystało na japońską konstrukcję. Oferuje wiele nowości i systemów elektronicznych z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, np. zestaw asystentów utrzymujących auto na kursie i ostrzegających przed przeszkodami.

Oczywiście w każdej wersji samochód posiada komplet poduszek powietrznych, a o jego bezpieczeństwie świadczy wzorowy wynik 5 gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP
.

Wspomniane dwa ekrany o dużej przekątnej to centrum sterowania systemami pojazdu nazwanymi ogólnie INFINITI InTouch. Ważnym udogodnieniem unikalnym dla Q50 jest zdublowanie funkcjonalności poszczególnych przycisków. Te same opcje można obsługiwać zarówno z kierownicy, na ekranie dotykowym, a nawet komendami głosowymi, co ułatwia codzienną eksploatację samochodu.

Warto też wspomnieć o inteligentnym kluczyku. Infiniti może mieć nawet 4 kluczyki przypisane do innych kierowców i potrafi rozpoznać po kluczyku który z nich właśnie wsiadł do środka. Daje nam to możliwość zaprogramowania zdefiniowanych ustawień pod konkretną osobę.

Ogólnie Infiniti Q50 jest w każdej wersji tańsze i lepiej wyposażone niż porównywalne BMW serii 3 czy Mercedes klasy C, gdzie trzeba dopłacać za niemal każdą opcję. Nawet podstawowa wersja zawiera już tempomat, pełne oświetlenie LED, kamerę cofania, skórzaną kierownicę wielofunkcyjną czy przyzwoite audio z sześcioma głośnikami.

W projektowaniu Infiniti Q50 brał udział czterokrotny mistrz świata Formuły 1 Sebastian Vettel.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Audi A6

Stylowa limuzyna z najwyższej jakości, nowoczesnym wnętrzem


Cena od 187 600 PLN
Ocena t4c: 7.3/10
Zobacz

BMW serii 5 Limuzyna

Wyznacznik w kwestii właściwości jezdnych wśród luksusowych sedanów


Cena od 214 600 PLN
Ocena t4c: 8.8/10
Zobacz

Lexus GS

Wysokiej klasy sedan z napędem na tył i napędem hybrydowym w opcji


Cena od 199 600 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Mercedes-Benz klasy E

Nowoczesny sedan, który wyznacza nowe standardy w dziedzinie komfortu


Cena od 186 300 PLN
Ocena t4c: 8.1/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()