Jeep Renegade

Jeep

Cena od 69 900 do 136 600 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • oryginalny wygląd
  • świetne zdolności terenowe.

Słabe strony

  • niezbyt dobrze wyciszone wnętrze
  • rywale lepiej radzą sobie na asfalcie.

Ocena t4c: 7.8/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 8.8 s do 11.8 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
351/1297
Action
zużycie paliwa
od 4.6 l do 6.9 l / 100km
Action
moc
od 110 KM do 170 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Jeep Renegade to jeden z najnowszych modeli marki działającej w ramach koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Renegade został opracowany we współpracy z Fiatem i jest bardzo zbliżony konstrukcyjnie do Fiata 500X. Auto zadebiutowało na początku 2014 roku i zostało bardzo dobrze przyjęte przez dziennikarzy motoryzacyjnych. Renegade świetnie sprawdza się w mieście i w przeciwieństwie do konkurencyjnych modeli dzielnie spisuje się również w terenie. Do tego wyróżnia się wyglądem i zwraca uwagę dzięki widocznym off-roadowym cechom Jeepa (np. podwyższone zawieszenie) i ciekawym konfiguracjom kolorystycznym. Dzięki rozbudowanym możliwościom konfiguracji charakter Jeepa Renegade można dobrze dopasować do zadań, które przed nim postawimy.

Wnętrze

Pierwszym odczuciem, które dominuje po zajęciu miejsca za kierownicą Jeepa Renegade, jest solidność wszystkich elementów. Może brak tu finezji wykończenia i designu znanych z modeli niemieckiej konkurencji, ale z pewnością można docenić oryginalny charakter samochodu. Plastiki na linii wzroku są miękkie, te poniżej, na wysokości kolan pozostają twarde, jednak sprawiają lepsze wrażenie w porównaniu z wykończeniem znanym z wnętrz koreańskich crossoverów. Kabina bazowych wersji Renegade’a może nieco przytłaczać jednolitą czarną tonacją, ale za dopłatą możemy ją przełamać kolorową tapicerką (również skórzaną). We wnętrzu odnajdziemy mnóstwo ciekawych detali, które nawiązują do tradycji marki i przypominają, że nie siedzimy w typowym crossoverze. Na konsoli centralnej dominuje niewielki jak na dzisiejsze standardy ekran systemu multimedialnego; urządzenie działa szybko, a grafika jest czytelna. Drugi duży wyświetlacz (w wyższych wersjach wyposażenia w standardzie) znajdziemy między analogowymi zegarami. Jest bardzo rozbudowany i pokazuje mnóstwo informacji dotyczących samochodu. Obsługujemy go dużymi wygodnymi przyciskami na kierownicy. Nie można narzekać na ilość przestrzeni z przodu, chociaż niektórzy dziennikarze zwracają uwagę na dosyć płaskie i twarde fotele. Foremne kształty nadwozia sprawiają, że z pewnością nie będziemy narzekać na przestrzeń nad głową. Problematyczna w przypadku wyższych osób może okazać się jedynie ilość miejsca na kolana w drugim rzędzie siedzeń. Bagażnik jak na tę klasę samochodu oferuje stosunkowo dobrą pojemność wynoszącą 351 litrów oraz podwójną podłogę ze sporym schowkiem. Po bokach znajdziemy też haczyki na siatki. Po złożeniu oparć kanapy otrzymamy 1297 litrów pojemnośc. Praktyczne miejsce do przechowywania znajduje się również pod unoszonym siedziskiem fotela pasażera, a w razie konieczności przewiezienia dłuższego przedmiotu oparcie fotela pasażera można złożyć na płasko.

Za kierownicą

Jeep Renegade dobrze radzi sobie zarówno na asfalcie, jak i poza nim, o ile wyposażony jest w opcjonalny napęd 4×4. Zawieszenie bardzo dobrze radzi sobie z nierównościami i zapewnia odpowiedni komfort. W zakrętach jednak można odczuć, że mamy do czynienia z wysoko zawieszonym samochodem, co skutkuje przechyłami, a precyzji prowadzenia nie dodaje mało czuły układ kierowniczy. Renegade pozostaje jednak stabilny i pozwala na pewne prowadzenie. Renegade nieco gorzej spisuje się w trasie, gdzie słychać, że mamy do czynienia z samochodem o nienajlepszym współczynniku oporu powietrza. Przy prędkościach powyżej 130 km/h poziom hałasu jest wyższy niż w Nissanie Qashqaiu czy Mazdzie CX-5. Nie pomagają również spore lusterka boczne. O ile na asfalcie Jeep Renegade nie wyróżnia się na tle konkurentów, to w terenie bije ich na głowę. W zależności od wersji Renegade może posiadać dołączany napęd 4×4 z kilkoma trybami pracy, optymalizującymi zachowanie napędu w zależności od rodzaju podłoża. W wersji Trialhawk otrzymujemy w standardzie opony błotno-śniegowe, które sprawiają, że modelem Renegade będziemy mogli zapuścić się w naprawdę trudny jak na crossovera teren. W pokonywaniu przeszkód pomagają krótkie zwisy oraz „podcięte” zderzaki. To zdecydowanie samochód, który nie boi się off-roadu.

Silniki

Jeep w przypadku wersji Renegade oferuje szerokie możliwości konfiguracji silników, skrzyń biegów i rodzaju napędu. Pozwala to na dostosowania charakterystyki samochodu do oczekiwań. Jeżeli Jeepem planujemy poruszać się jedynie w mieście, napęd 4×4 będzie zbędnym dodatkiem. Pod maską Jeepa Renegade może pracować jeden z czterech silników. Możemy wybierać między dwoma jednostkami benzynowymi w trzech wariantach mocy i dwoma dieslami również o trzech poziomach mocy. Bazowa jednostka to 1,6-litrowe E-torQ o 110 KM, którą możemy połączyć jedynie z 5-biegową, manualną skrzynią i dostępna jest tylko w najtańszych wersjach Renegade. Lepszym wyborem będzie 1,4-litrowy MultiAir o mocy 140 lub 170 KM, współpracujący z tradycyjną automatyczną skrzynią lub nową dwusprzęgłową przekładnią o 9 przełożeniach (jedynie w najwyższych wersjach, których ceny zaczynają się od ponad 100 tys. zł). W większości wypadków najlepszym wyborem będzie 140-konny wariant, który mimo większej mocy niż E-torQ cechuje się takim samym średnim zużyciem paliwa. 9-biegowa przekładnia oferuje możliwość zastosowania przełożenia do jazdy w terenie, co da jeszcze większą pewność jazdy poza utwardzoną nawierzchnią. Diesle to sprawdzone jednostki MultiJet o pojemności 1,6 litra (120 KM) i 2,0 litra o mocach 140 lub 170 KM. Tylko w przypadku 2-litrowej odmiany mamy możliwość wyboru dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej, ale ceny takich konfiguracji zaczynają się od ponad 120 tys. zł. Nie trzeba jednak obawiać się skrzyni manualnej, której lewarek pracuje z satysfakcjonującą precyzją.

Technologia i bezpieczeństwo

Jeep Renegade otrzymał maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Na wyposażeniu standardowym znajduje się 6 poduszek powietrznych, asystent hamowania awaryjnego, asystent ruszania pod górę czy system przeciwdziałający przewróceniu pojazdu. Już w najniższej wersji Sport otrzymujemy fotel kierowcy regulowany w 6 płaszczyznach, klimatyzację, składane na płasko oparcie fotela pasażera, kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach, elektrycznie sterowane lusterka, radio z 5-calowym ekranem dotykowym oraz Bluetooth oraz 16-calowe felgi stalowe. Na tle konkurentów Jeep Renegade wyróżnia się również szerokimi możliwościami konfiguracji kolorystycznych nadwozia i wnętrza.

Jeep Renegade w wersji Trailhawk posiada najlepsze właściwości terenowe spośród wszystkich crossoverów oferowanych na rynku.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Fiat 500X

Modny crossover łączący styl z wszechstronnym charakterem


Cena od 55 900 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Mitsubishi ASX

Crossover zachęcający przestronnością wnętrza i komfortem podróżowania


Cena od 69 990 PLN
Ocena t4c: 7.1/10
Zobacz

Renault Kadjar

Komfortowa i oryginalnie zaprojektowana alternatywa dla niemieckich SUV-ów


Cena od 77 500 PLN
Ocena t4c: 7.6/10
Zobacz

Suzuki Vitara

Jeden z najtańszych SUV-ów z napędem 4x4 na polskim rynku


Cena od 61 900 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()