Kia cee`d

Kia

Cena od 56 990 do 95 540 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • bogata lista dodatków
  • 7-letnia gwarancja.

Słabe strony

  • materiały niskiej jakości w niektórych miejscach
  • przeciętne właściwości jezdne.

Ocena t4c: 7.7/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 9.9 s do 13.5 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
380/1300
Action
zużycie paliwa
od 4.0 l do 5.8 l / 100km
Action
moc
od 90 KM do 136 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Kia Cee’d zadebiutowała na rynku w 2006 roku i odmieniła sposób patrzenia europejskich klientów na samochody z Korei. Drugie wcielenie tego kompaktowego hatchbacka jest dostępne od 2012 roku i jeszcze skuteczniej walczy z konkurentami w tym segmencie.

Cee’d w 2015 roku przeszedł facelifting, który wprowadził m.in. delikatne odświeżenie karoserii i wnętrza, a także siedmiostopniową skrzynię dwusprzęgłową, system nawigacji z usługami TomTom czy wreszcie nowy turbodoładowany silnik benzynowy 1,0 T-GDI.

Wraz z faceliftingiem pojawiła się również usportowiona wersja GT-Line. Cee’d jest dostępny jako klasyczny 5-drzwiowy hatchback, 3-drzwiowy zwany Pro_cee’d, a także jako kombi.

Wnętrze

Nowoczesny projekt kokpitu Cee’da przypomina modele europejskie, podobnie jak zastosowane materiały, które sprawiają wrażenie trwałych i solidnie spasowanych. Wydaje się jednak, że do liderów segmentu w postaci VW Golfa czy Opla Astry nieco Kii brakuje. Czytelność i funkcjonalność zegarów oraz opcjonalnego wyświetlacza systemu nawigacji są bez zarzutu, chociaż design tych elementów mógłby być bardziej dopracowany.

Kia Cee’d hatchback zaskakuje przestronnością wnętrza – zarówno z przodu, jak i z tyłu zmieszczą się pasażerowie mierzący nawet 2 m (choć w 3-drzwiowy Pro_cee’d może być z tyłu nieco mniej miejsca nad głowami). Nawet przy dłuższej podróży tylna kanapa Cee’da okaże się komfortowym miejscem.

Bagażnik 3- i 5-drzwiowej odmiany ma taką samą pojemność i mieści standardowo 380 litrów, ale po złożeniu oparć tylnej kanapy wartości odpowiednio wynoszą 1225 i 1318 litrów. Jeżeli to zbyt mało, warto zwrócić uwagę na kombi, które pomieści od 528 do 1642 litrów. To dość duża pojemność, choć liderzy w klasie kompaktów zaoferują większe bagażniki.

Za kierownicą

Sztywno jak na samochód o koreańskim rodowodzie zestrojone zawieszenie Cee’da pozwala na pewne prowadzenie auta na krętych drogach. Nie oznacza to, że Ceed’em jeździ się źle po na nawierzchniach gorszej jakości, jednak trzeba przyznać, że kompaktowa Kia nie radzi sobie najlepiej przy poprzecznych nierównościach. Skrzynia biegów jest precyzyjna, drogi prowadzenia lewarka krótkie, ale przy szybszej zmianie przełożeń brakuje nieco precyzji.

W wyższych wersjach wyposażenia bardzo dobrze spisuje się układ kierowniczy Kia Flex Steer z trzema trybami pracy: Comfort, Normal i Sport. Trzeba jednak zaznaczyć, że nawet w trybie sport wspomaganie jest dosyć mocne, a precyzja prowadzenia ustępuje tej znanej z Golfa czy Astry. W uboższych wersjach pozbawionych systemu Flex Steer charakterystyka układu kierowniczego z mocnym wspomaganiem wpisuje się w komfortowy charakter samochodu.

Silniki

Kia Cee’d w odmianie 3- i 5-drzwiowej może być napędzana jednym z trzech silników benzynowych. Podstawę stanowią 4-cylindrowe jednostki 1,4 DOHC 100 KM oraz 1,6 GDI 135 KM. Ten drugi wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa i układ bezstopniowej zmiany faz rozrządu CVVT.

Zupełną nowością jest utrzymany w duchu downsizingu 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik 1,0 T-GDI o mocy 120 KM, który zapewnia rozsądny kompromis między osiągami (przyspieszenie 0-100 km/h: 11,1–11,4 s), a zużyciem paliwa (średnio: 4,9–5,2 l/ 100 km).

Ponadto hatchback Kii występuje w sportowej odmianie GT, która jest napędzana 1,6-litrowym silnikiem turbo o mocy 204 KM. Motor ten zapewnia naprawdę bardzo dobre osiągi – przyspieszenie 0–100 km/h wynosi 7,6 sekundy, a prędkość maksymalna 230 km/h.

Silniki wysokoprężne zarezerwowano tylko dla 5-drzwiowego Cee’da oraz kombi. To jednostki 1,4 CRDi o mocy 90 KM oraz 1,6 CRDi w wariantach 110- i 136-konnym. Ten drugi silnik wykazuje się podobnymi osiągami do 1,0 T-GDI, ale jeszcze niższym – bo o ok. 1 litr – zużyciem paliwa.

Opcjonalnie do silników 1,6 GDI 135 KM i 1,6 CRDi 136 KM można zamówić dwusprzęgłową skrzynię automatyczną DCT o sześciu (silnik benzynowy) lub siedmiu (wysokoprężny) przełożeniach. Pozostałe jednostki są dostępne tylko z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi. Niezależnie od wyboru można oczekiwać, że Cee’d ze względu na swoją niewielką masę własną nie będzie zużywał zbyt dużej ilości paliwa.

Technologia i bezpieczeństwo

Kia Cee’d cechuje się wysokim poziomem bezpieczeństwa. W wyposażeniu podstawowej wersji znalazły się m.in. przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, system stabilizacji toru jazdy ESC i system kontroli trakcji TCS.

Za dopłatą na pokładzie mogą znaleźć się systemy monitorowania martwego pola w lusterkach oraz ruchu pojazdów podczas cofania czy system ratunkowy Kia Safety System automatycznie wzywający pomoc w razie wypadku. Organizacja bezpieczeństwa Euro NCAP przyznała Cee’dowi w teście zderzeniowym maksymalną notę 5 gwiazdek.

Warto wspomnieć także o wyposażeniu opcjonalnym, czyli nowym systemie nawigacji z 7-calowym dotykowym ekranem i usługami TomTom. Połączenie Wi-Fi ze smartfonem umożliwia korzystanie z wielu funkcji m.in. Live Traffic informujący o korkach i wypadkach, usługę Speed Cameras ostrzegającą o fotoradarach stacjonarnych i przenośnych, Local Search wyszukującą dowolne miejsce spośród 250 000 wprowadzonych do pamięci (hotele, supermarkety itp.) czy też sprawdzenie pogody na wybranej trasie. Ponadto nawigacja jest wyposażona w syntezator mowy czytający nazwy ulic. Warto wspomnieć, że urządzenie jest objęte 7-letnim, darmowym programem aktualizacji map.

Silnik 1,0 T-GDI wyposażono m.in. w system Start/Stop ISG, układ odzyskiwania energii podczas hamowania, a także aktywny układ ECO sterujący pracą alternatora i kompresora klimatyzacji.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Fiat Punto

Hatchback z oszczędnymi silnikami dla miłośników włoskiej motoryzacji


Cena od 43 000 PLN
Ocena t4c: 6.6/10
Zobacz

Ford Focus

Rodzinny hatchback, który potrafi zaoferować frajdę z jazdy


Cena od 65 900 PLN
Ocena t4c: 8.1/10
Zobacz

Mazda 3

Japońska alternatywa dla Focusa z ciekawymi rozwiązaniami technicznymi


Cena od 68 900 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

SEAT Leon

Wyrazisty hatchback bazujący na sprawdzonych rozwiązaniach Volkswagena


Cena od 59 900 PLN
Ocena t4c: 8.1/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()