Kia Rio

Kia

Cena od 47 990 do 69 990 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • przestronne wnętrze
  • bogate wyposażenie seryjne i opcjonalne.

Słabe strony

  • mało precyzyjny układ kierowniczy
  • stosunkowo wysokie ceny.

Ocena t4c: 7.5/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 10.5 s do 15.5 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
288
Action
zużycie paliwa
od 3.9 l do 6.4 l / 100km
Action
moc
od 75 KM do 109 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Kia Rio to przedstawiciel popularnego segmentu B, czyli małych samochodów o miejskim charakterze. Na rynku dostępna jest trzecia generacja auta, która została przedstawiona w 2011 roku. Cztery lata później Rio przeszło facelifting, odświeżający wygląd auta, a także wprowadzający lepszą jakość wykończenia i dodatkowe elementy wyposażenia. Rio występuje również jako 4-drzwiowy sedan.

Wnętrze

Facelifting poprawił jakość wykonania oraz zastosowane materiały i w małej Kii Rio można poczuć się jak w samochodzie pozycjonowanym o klasę wyżej. Projekt kokpitu jest wyjątkowo udany i nowoczesny, a do tego obsługa wszystkich systemów samochodu nie przysparza trudności. Wnętrzu Kii nie sposób czegoś zarzucić, szczególnie biorąc pod uwagę niewygórowaną cenę samochodu. Również wprowadzenie odmiennych tonacji kolorystycznych we wnętrzu ocenia się pozytywnie. Można wybierać między klasycznym czarnym, czarno-beżowym i czarno-brązowym, które dodają elegancji, zwłaszcza w ostatnim zestawieniu. Wnętrze jest przestronne w porównaniu do rywali z segmentu B, a więc komfortowo będą tu mogły podróżować cztery osoby. Bagażnik Kii Rio hatchback mieści od 288 litrów. To niemal tyle samo co w Fieście (290 l), ale dużo mniej w porównaniu z podobnej wielkości Hondą Jazz (379 l). Jeżeli okaże się, że potrzeba więcej miejsca na bagaż w Kii Rio, można zdecydować się na sedana z 400-litrowym bagażnikiem.

Za kierownicą

Układ kierowniczy, jak w większości modeli Kii, jest mocno wspomagany, przez co traci nieco na precyzji. Rio zdecydowanie lepiej sprawdzi się w manewrowaniu po mieście niż na krętej drodze. W warunkach miejskich można również docenić zawieszenie, które skutecznie zapewnia komfort jazdy, choć momentami słychać odgłosy jego pracy. Wygłuszenie auta znajduje się na wysokim poziomie, jednak widoczność do tyłu pozostawia wiele do życzenia. Małe okienka tylne i szerokie słupki wyraźnie ograniczają pole widzenia. W wielu testach wysokie noty zbierają natomiast hamulce Kii Rio, które bardzo dobrze radzą sobie z zatrzymaniem lekkiego auta.

Silniki

Paletę jednostek napędowych Rio ograniczono do czterech silników. Benzynowe to klasyczne, wolnossące motory 4-cylindrowe – 1,2 DOHC o mocy 84 KM i 1,4 DOHC o mocy 109 KM. Oferują dobre osiągi, ale tylko przeciętną elastyczność i zużycie paliwa (średnio 4,7-5,5 l/ 100 km). Trzeba przyznać, że konkurencyjne modele niemieckie utrzymane w duchu downsizingu, tj. Fordowski 1,0 EcoBoost czy Volkswagenowski TSI oferują lepsze osiągi przy podobnym zużyciu paliwa. W Rio dostępna jest 4-biegowa skrzynia automatyczna (tylko z 1,4 DOHC) jednak podnosi ona średnie spalanie do 6,4 l/ 100 km i wydłuża czas przyspieszenia do 100 km/h. Fabryczna instalacja LPG jest dostępna tylko z silnikiem 1,2 DOHC. Jednostki wysokoprężne to 3-cylindrowy 1,1 WGT o mocy 75 KM i 4-cylindrowy 1,4 WGT o mocy 90 KM. Ich największym atutem jest niskie zużycie paliwa, które nie przekracza 4 l/ 100 km. Warto jednak pamiętać, że głośność pracy silnika 3-cylindrowego będzie wyższa.

Technologia i bezpieczeństwo

Dwustrefowa klimatyzacja, nawigacja, kamera cofania, podgrzewane fotele, czujniki deszczu i zmierzchu, system bezkluczykowy, 17-calowe alufelgi czy nawet podgrzewana kierownica – to elementy, które mogą znaleźć się na pokładzie Kii Rio. Do kompletu brakuje nowoczesnych asystentów kierowcy, które coraz częściej pojawiają się w samochodach segmentu B. Mimo tego auto zdobyło bardzo wysokie noty podczas testów zderzeniowych Euro NCAP i maksymalną notę 5 gwiazdek. Przeglądając cennik Kii Rio, można odnieść wrażenie, że ceny są wyższe od tych, które przedstawiają konkurenci. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że koreańskie auto już w bazowej odmianie będzie wyposażone w 6 poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy ESC i zarządzania stabilnością auta VSM, system wspomagający ruszanie na wzniesieniu HAC, elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka, centralny zamek, radio CD MP3 ze sterowaniem z kierownicy oraz manualną klimatyzację z chłodzonym schowkiem. To bardzo dobry standard. Nie bez znaczenia jest także 7-letnia gwarancja (do 150 tys. km).

Kia Rio jest objęta fabryczną 7-letnią gwarancją ograniczoną do 150 tys. km. Co ciekawe także mapy opcjonalnego systemu nawigacji będą darmowo aktualizowane przez kolejnych 7 lat.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Hyundai i20

Koreański rywal dla VW Polo nie rozczaruje pod żadnym względem


Cena od 41 400 PLN
Ocena t4c: 7.4/10
Zobacz

Mazda 2

Jeden z najciekawszych i najlepiej jeżdżących miejskich hatchbacków


Cena od 54 900 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Peugeot 208

Popularny, kompaktowy hatchback o wyjątkowym projekcie wnętrza


Cena od 41 700 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()