Kia Venga

Kia

Cena od 49 990 do 70 990 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • przestronne wnętrze i funkcjonalne schowki
  • bardzo duży bagażnik.

Słabe strony

  • już 7 lat na rynku
  • mało nowoczesne silniki.

Ocena t4c: 6.8/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 11.0 s do 14.5 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
440
Action
zużycie paliwa
od 4.5 l do 6.5 l / 100km
Action
moc
od 90 KM do 128 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Kia Venga to przedstawiciel segmentu niewielkich minivanów. Auto zadebiutowało w 2009 roku (technicznie bliźniaczym modelem jest Hyundai ix20), a w 2015 przeszło facelifting tylko delikatnie odświeżający wygląd zewnętrzny oraz wnętrze. Vengę, podobnie jak wszystkie modele Kii, obejmuje 7-letnią gwarancją z limitem 150 tys. km. Następca jest planowany na 2018 rok, według przewidywań będzie już jednak bardziej zbliżony do crossovera niż tradycyjnego minivana.

Wnętrze

Deskę rozdzielczą cechuje dobre spasowanie i czytelność, choć momentami materiały użyte do jej wykończenia okazują się jedynie przeciętnej jakości. Venga zaskakuje przestronnością dzięki wysoko prowadzonej linii dachu i dużemu rozstawowi osi. Miejsca jest dużo zarówno na przednich fotelach, jak i tylnej kanapie, która posiada nie tylko regulację wzdłużną, lecz także regulowany kąt pochylenia oparcia. Bagażnik, właśnie dzięki możliwości przesunięcia kanapy, ale również obniżeniu podwójnej podłogi, mieści od 440 do 552 litrów. Całkowite złożenie oparć spowoduje powiększenie go do 1486 litrów. Bagażnik ma foremne kształty, niski próg, a po złożeniu oparć otrzymamy płaską podłogę.

Za kierownicą

Ze względu na wysoko położony środek ciężkości zawieszenie Vengi ma raczej sztywną charakterystykę, aby ograniczyć przechyły nadwozia. Pozostaje jednak na tyle komfortowe, że nie będzie przeszkadzać w poruszaniu się tym autem na co dzień. W trasie według dziennikarzy Venga ma jednak tendencję do nerwowego podskakiwania na poprzecznych nierównościach. Układ kierowniczy pracuje bardzo lekko, podobnie jak skrzynia biegów, ale poszczególne przełożenia czasem lubią wejść z oporem. W kwestii widoczności tej przez przednią szybę i na boki nie można nic zarzucić, gorzej zaś jest z widocznością do tyłu. Czujniki parkowania w podstawowej wersji dostępne za dopłatą.

Silniki

Paletę silników benzynowych ograniczono do dwóch – 1,4 DOHC o mocy 90 KM i 1,6 DOHC o mocy 125 KM. To klasyczne, 4-cylindrowe jednostki wolnossące z wielopunktowym wtryskiem paliwa i systemem bezstopniowej zmiany faz rozrządu CVVT. Zdecydowanie lepszym wyborem jest mocniejszy silnik 1,6 l – 1,4 nie zapewni ani zadowalających osiągów, ani też niskiego zużycia paliwa, choć na liście opcji do tego silnika widnieje instalacja LPG. Ponadto 1,6 DOHC można opcjonalnie zestawić z 6-biegową skrzynią automatyczną. Godnym polecenia jest również słabszy turbodiesel – 1,4 CRDi o mocy 90 KM, który średnio wykaże się zużyciem paliwa na poziomie 4,4 l/100 km. Mocniejszy silnik wysokoprężny 1,6 CRDi 128 KM wymaga zbyt dużej dopłaty.

Technologia i bezpieczeństwo

Kia Venga w podstawowej wersji oferuje bogate wyposażenie – posiada m.in. 6 poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy ESC oraz kontroli trakcji TCS, manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka boczne, radio CD MP3 z 6 głośnikami i sterowaniem z kierownicy, halogeny, a także centralny zamek. Na liście wyposażenia seryjnego i opcjonalnego wyższych wersji znajdziemy m.in. system nawigacji z 7-letnią darmową aktualizacją map, kamerę cofania, podgrzewaną kierownicę oraz fotele, panoramiczny dach, system bezkluczykowy i tempomat. Brakuje jednak nowoczesnych asystentów bezpieczeństwa.

Kia Venga dwa razy brała udział w testach zderzeniowych Euro NCAP – i to dwa razy w 2010 roku. Za pierwszym razem otrzymała 4 gwiazdki, po czym Koreańczycy wzmocnili strukturę auta (więcej punktów w teście czołowym i bocznym), a także konstrukcję tylnej kanapy (punkty za ochronę dzieci) i w drugim crashteście auto zyskało komplet 5 gwiazdek.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Ford B-Max

Połączenie oryginalnego i praktycznego nadwozia i ponadprzeciętnych właściwości jezdnych


Cena od 60 300 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Honda Jazz

Lider w klasie jeśli chodzi o praktyczność i pojemność wnętrza


Cena od 62 300 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Hyundai ix20

Podwyższona, a przez to bardziej wszechstronna odmiana praktycznego i20


Cena od 46 100 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Nissan Note

Przestronny miejski hatchback zapewni komfort i niskie koszty eksploatacji


Cena od 45 050 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()