Lamborghini Huracan

Lamborghini

Cena od 972 450 do 972 450 PLN

Znajdź dealera

Ocena t4c: 9.5/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 3.2 s do 3.4 s
Action
liczba miejsc
2
Action
pojemność bagażnika
150+70
Action
zużycie paliwa
od 11.9 l do 12.5 l / 100km
Action
moc
od 580 KM do 640 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Huracan to wstęp do świata Lamborghini. To tzw. baby Lambo jest mniejsze od flagowego Aventadora i pozycjonowane w niewielkiej gamie niżej niż on. Według opinii dziennikarzy motoryzacyjnych Huracan jest również znacznie łatwiejszy w codziennym użytkowaniu niż większy brat.

Nie oznacza to jednak, że Huracan budzi mniejsze emocje niż Ferrari 488. To wciąż jeden z najbardziej ekstremalnych supersamochodów. Potężny silnik V10 umieszczony za plecami kierowcy, 610 KM, napęd na wszystkie koła (lub na tył w odmianie LP580-2) i 100 km/h w niewiele ponad 3 s, to gwarancja emocji adekwatnych do ceny tego samochodu, która w Polsce zbliża się do 1 mln zł.

Wnętrze

Wnętrze zaskakuje wysoką jakością wykonania, czymś czego nie można było powiedzieć o dawnych Lamborghini. Deska rozdzielcza obszyta jest skórą, fotele Alcantarą, a wszystkie przełączniki i elementy pracują z solidnością znaną z Audi.

We wnętrzu odnajdujemy kontynuację designu nadwozia, którego motywem przewodnim są wielokąty. Od razu widać, że mamy do czynienia z wyjątkowym samochodem, w którym pozwolono sobie na więcej niż odrobinę szaleństwa. Wystarczy wspomnieć o przycisku włączania zapłonu ukrytym pod czerwoną klapką, na wzór tego, którym odpala się rakiety w myśliwcach.

Niewielka spłaszczona kierownica świetnie leży w dłoniach, za nią mamy masywne, niezwykle wygodne w obsłudze łopatki zmiany biegów. Wszelkie informacje wyświetlane są na cyfrowej tablicy wskaźników, której wygląd możemy konfigurować w szerokim zakresie.

W recenzjach Huracana często pojawiają się zarzuty pod adresem foteli. Te standardowe potrafią dać się we znaki podczas dłuższych podróży. Opcjonalne i kosztowne fotele kubełkowe z włókna węglowego zapewniają fantastyczne trzymanie, ale ponownie, po kilku godzinach jazdy mogą stać się utrapieniem.

Za kierownicą

Huracan jest chwalony za względny komfort, który zapewnia kierowcy i pasażerowi. Według dziennikarzy zawieszenie świetnie radzi sobie z pochłanianiem nierówności. W dodatku jego twardość możemy regulować przełącznikiem na kierownicy.

Przy mocy 610 KM i momencie 560 Nm nie do przecenienia jest napęd na wszystkie koła, który zapewnia Huracanowi optymalną trakcję, niezależnie od warunków drogowych. O zatrzymanie troszczą się ceramiczne hamulce.

Huracan oferowany jest również w nieco słabszej, 580-konnej odmianie z napędem na tylną oś. Ta wersja, mimo że posiada niższą moc, zdaje się bardziej ekstremalna i trudniejsza w opanowaniu. Jeżeli za kierownicą Huracana poszukujemy maksimum ekscytacji i mamy sporo doświadczenia z samochodami z napędem na tylną oś, to właśnie ten egzemplarz może być ciekawszym wyborem.

Dziennikarze, którzy jeździli Huracanem, zgadzają się z opinią, że lepiej unikać opcjonalnego, adaptacyjnego układu kierowniczego. Jego zadaniem jest dostosowywanie czułości przedniej osi na ruchy kierownicą adekwatnie do prędkości. Recenzentom jednak znacznie bardziej przypadło do gustu standardowe rozwiązanie oferujące bardziej naturalne czucie. 

Silniki

5,2-litrowe V10 to silnik, który wcześniej napędzał model Gallerdo. Zanim trafił do Huracana przeszedł liczne modyfikacje. To jedna z bardziej emocjonujących jednostek na rynku. Niezwykle głośna i charyzmatyczna. Definiuje wrażenia z jazdy Huracanem. Oferowana jest w trzech wariantach mocy 640, 610 oraz 580 KM. Najbardziej ekstremalną i hardcorową wariacją na temat Huracana jest 640-konna odmiana Performante.

W Huracanie z napędem na wszystkie koła V10 rozwija moc 610 KM i pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 3,2 s. 580-konna odmiana w nieco lżejszym Huracanie z napędem na tył przekłada się na sprint do 100 km/h w 3,4 s. W świecie supersamochodów to bardzo przyzwoite wartości. Nieco droższe i mocniejsze Ferrari 488 GTB jest tylko nieznacznie szybsze 0-100 km/h w 3,0 s.

W Huracanie dostępna jest jedynie dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna o 7 przełożeniach. Jej działanie nie budzi żadnych zastrzeżeń wśród recenzentów. Jest szybka, działa płynnie oraz zapewnia poczucie pełnej kontroli nad samochodem.

Technologia i bezpieczeństwo

W Huracanie nie znajdziemy tradycyjnego wyświetlacza systemu multimedialnego. W jego miejscu umieszczono analogowe wskaźniki oraz szereg przełączników. Wyświetlacz nawigacji i multimediów jest połączony z cyfrową tablicą wskaźników. Obsługujemy go wzorowanym na Audi pokrętłem na tunelu środkowym. Nie jest to najwygodniejsze rozwiązanie, ale daje do zrozumienia, że mamy do czynienia z samochodem, w którym najważniejsze są wrażenia z jazdy, a nie technologiczne gadżety.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Audi R8

Lamborghini w przebraniu supersamochodu Audi z silnikiem V10


Cena od 803 400 PLN
Ocena t4c: 9.5/10
Zobacz

BMW i8

Szybki i ekonomiczny supersamochód z napędem hybrydowym


Cena od 615 500 PLN
Ocena t4c: 9.1/10
Zobacz

Ferrari 488 GTB

Najnowsze wcielenie jednego z najlepszych supersamochodów na rynku


Cena od 1 124 043 PLN
Ocena t4c: 9.5/10
Zobacz

Maserati GranTurismo

Klasyczne, sportowe coupe o cudownym brzemieniu


Cena od 604 002 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()