Land Rover Range Rover Velar

Land Rover

Cena od 239 900 do 538 400 PLN

Znajdź dealera

Ocena t4c: 8.0/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 8.0 s do 5.0 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
673/1731
Action
zużycie paliwa
od 5.0 l do 9.0 l / 100km
Action
moc
od 180 KM do 380 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Range Rover Velar zadebiutował podczas salonu samochodowego w Genewie w 2017 roku. W gamie producenta został uplasowany pomiędzy modelem Evoque a Sport, zaś w oficjalnej nomenklaturze nazywany jest SUV-em coupe, co czyni go rywalem takich aut jak: BMW X4 i X6 czy Mercedes GLC Coupe i GLE Coupe.

Na tle swoich konkurentów Velar wyróżnia się niebanalną stylistyką, atrakcyjną ofertą jednostek napędowych oraz niezwykłą dbałością o każdy detal, zarówno w nadwoziu, jak i we wnętrzu.

Velar został zbudowany na przeprojektowanej płycie podłogowej wykorzystywanej w Jaguarze F-Pace. Range Rover, w przeciwieństwie do Jaguara, oferowany jest wyłącznie z napędem na cztery koła. Konstrukcja auta oraz elementy poszycia wykonane są z aluminium, dzięki czemu masa auta została wyraźnie obniżona.

Wnętrze

Wnętrze Range Rovera Velara powstało w duchu minimalizmu. Maksymalnie zredukowano tutaj liczbę fizycznych przycisków, a sterowanie większością funkcji zgromadzono w systemie inforozrywki Touch Pro Duo posiadającym dwa ekrany dotykowe – górny odpowiedzialny za nawigację, nagłośnienie i ustawienia systemu, oraz dolny, z poziomu którego można konfigurować ustawienia zawieszenia i układu jezdnego.

W opinii wielu dziennikarzy jego obsługa jest dość prosta i nie wymaga szczególnego skupienia. W podstawowej wersji oferowane są klasyczne analogowe zegary. Droższe odmiany wyposażono w cyfrowy zestaw wskaźników.

Kabina Velara jest przestronna. Ilość miejsca dla pasażerów, zarówno z przodu, jak i z tyłu, jest więcej niż zadowalająca, choć na tle większych konkurentów kiepsko wypada tylna kanapa, gdzie wysocy pasażerowie będą mieli mało przestrzeni na nogi.

Bagażnik mieści od 632 do 1731 litrów bagażu – jest to jedna z najlepszych wartości w tym segmencie i jedynie Mercedes GLE Coupe oferuje nieco więcej przestrzeni. Jedyną wadą jest wysoki próg załadunku – dopiero w wersji z pneumatycznym zawieszeniem możemy opuścić nadwozie i ułatwić pakowanie większych przedmiotów.

Znalezienie prawidłowej i wygodnej pozycji za kierownicą to kwestia kilku sekund. Fotel kierowcy w Velarze już w standardowej odmianie ma szeroki zakres regulacji. Długie siedziska oraz bardzo dobrze wyprofilowane oparcie świetnie sprawdzają się podczas długich podróży. Pozycja za kierownicą, nawet przy maksymalnie opuszczonym fotelu, jest dość wysoka. Widoczność jest więcej niż zadowalająca, nawet pomimo grubych słupków. Na ciasnych uliczkach z pomocą przychodzą duże lusterka oraz zestaw kamer ułatwiających manewrowanie.

Materiały wykończeniowe można uznać za rewelacyjne. W tańszych odmianach deska rozdzielcza oraz boczki wykończone są mieszanką miękkich plastików i ekoskóry. Widać tutaj wyraźne zróżnicowanie w porównaniu do tańszego modelu Evoque, który jest zauważalnie gorzej wykonany.

Droższe odmiany są niemal w całości obszyte wysokogatunkową skórą – taką, jak chociażby w modelu Sport. Warto zwrócić uwagę na fakt, iż nawet niższe partie kokpitu zostały starannie wykonane, dzięki czemu w kabinie Velara nie usłyszysz żadnych niepożądanych dźwięków.

Za kierownicą

Range Rover Velar oferuje kierowcy doskonały kompromis pomiędzy wysokim komfortem a świetnymi właściwościami jezdnymi. Prowadzenie nie jest tak angażujące jak w przypadku konkurentów z Monachium, ale okazuje się zauważalnie lepsze od tego, co proponują modele Mercedesa. Podczas jazdy wszelkie nierówności są gładko wybierane. Wibracje nie przedostają się do wnętrza – nawet przy zastosowaniu 22-calowych felg.

W szybko pokonywanych zakrętach nadwozie delikatnie się przechyla, ale nie jest to stopień, który budziłby jakąkolwiek niepewność. Układ kierowniczy jest komunikatywny i przekazuje kierowcy wystarczającą liczbę informacji z przednich kół.

Co ciekawe, Range Rover Velar posiada uproszczony system Terrain Response (wykorzystywany także w większych modelach) umożliwiający mu poruszanie się w lekkim terenie.
Napęd na cztery koła dobrze sprawdza się nawet w gęstym błocie lub podmokłym terenie. Według dziennikarzy motoryzacyjnych model ten radzi sobie w trudnych warunkach nieporównywalnie lepiej od klasowych konkurentów.

Range Rover Velar to idealny wybór na długie podróże. Pomimo mało aerodynamicznej sylwetki, we wnętrzu jest bardzo cicho, nawet przy wysokich autostradowych prędkościach. Niepożądane dźwięki nie docierają także z zawieszenia, również na kiepskich jakościowo drogach.

Silniki

Gama silnikowa modelu Velar składa się z jednostek cztero- i sześciocylindrowych o pojemnościach 2.0 i 3.0. Silniki dwulitrowe – benzyna oraz diesel – oferowane są łącznie w czterech wariantach. Diesle generują odpowiednio 180 i 240 koni mechanicznych, a jednostki benzynowe 250 i 300 koni mechanicznych. Są to silniki z nowej rodziny Ingenium cechującej się wysoką wydajnością oraz ograniczonym zapotrzebowaniem na paliwo.

Ofertę zamykają wersje sześciocylindrowe – 300-konny diesel oraz 340-konna benzyna wspierana sprężarką mechaniczną. Jednostki te to dobry wybór dla osób traktujących wysokie zużycie paliwa jako wyłącznie poboczne kryterium decydujące o zakupie auta. W zamian silniki te oferują jednak bardzo wysoką kulturę pracy oraz przyjemne dla ucha brzmienie.

Wszystkie silniki parowane są wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów. Jest to 8-biegowa konstrukcja niemieckiej firmy ZF, obecna także w wielu innych samochodach – w tym w większości modeli BMW. Jej praca nie pozostawia wiele do życzenia, choć czasami wyraźnie wyczuwalna jest zwłoka w reakcji na mocniejsze wciśnięcie gazu.

Optymalnym wyborem zdają się być najmocniejsze czterocylindrowe jednostki (benzynowa i wysokoprężna) oraz sześciocylindrowy diesel. Cechują się one najlepszym stosunkiem osiągów do zużycia paliwa.

Technologia i bezpieczeństwo

Range Rover Velar jest jednym z najnowocześniejszych modeli w gamie tego brytyjskiego producenta. Już najtańsze odmiany oferują szereg użytecznych dodatków, w tym wielu elektronicznych asystentów czuwających nad kierowcą i pasażerami. Standardowo znajdziemy tutaj między innymi czujniki parkowania monitorujące cały obszar wokół auta, światła mijania wykonane w technologii LED czy też autonomiczny system awaryjnego hamowania.

W wyższych wersjach wyposażenia pojawia się aktywny tempomat, kamery oferujące pełne 360 stopni obrazu czy nawet przednie światła wykorzystujące technologię laserową, które posiadają dodatkowe światła drogowe rzucające snop światła nawet 600-700 metrów przed autem.

Range Rover Velar zdobył w testach zderzeniowych pięć gwiazdek i został uznany za jedno z najbezpieczniejszych nowych aut. W standardowym wyposażeniu każdej wersji znajdują się między innymi mocowania ISOFIX na tylnej kanapie oraz 9 poduszek powietrznych z możliwością odłączenia poduszki pasażera (przydatne przy przewożeniu dziecka w specjalnym foteliku).

Range Rover Velar posiada elektrycznie wysuwane klamki wysuwające się przy otwieraniu i chowające się w linii drzwi przy zamykaniu auta.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Audi Q7

Reprezentacyjny, luksusowy i nowoczesny SUV, który pomieści 7 osób


Cena od 277 000 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Jaguar F-Pace

Sportowy crossover z mocnymi silnikami i napędem 4x4 w opcji


Cena od 189 900 PLN
Ocena t4c: 8.5/10
Zobacz

Mercedes-Benz GLE Coupe

Bardziej sportowa odmiana GLC z napędem 4x4 i mocnymi silnikami


Cena od 334 500 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Porsche Cayenne

Najbardziej sportowy, duży SUV na rynku z potężnymi silnikami


Cena od 361 330 PLN
Ocena t4c: 8.5/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()