Wnętrze Range Rovera Velara powstało w duchu minimalizmu. Maksymalnie zredukowano tutaj liczbę fizycznych przycisków, a sterowanie większością funkcji zgromadzono w systemie inforozrywki Touch Pro Duo posiadającym dwa ekrany dotykowe – górny odpowiedzialny za nawigację, nagłośnienie i ustawienia systemu, oraz dolny, z poziomu którego można konfigurować ustawienia zawieszenia i układu jezdnego.
W opinii wielu dziennikarzy jego obsługa jest dość prosta i nie wymaga szczególnego skupienia. W podstawowej wersji oferowane są klasyczne analogowe zegary. Droższe odmiany wyposażono w cyfrowy zestaw wskaźników.
Kabina Velara jest przestronna. Ilość miejsca dla pasażerów, zarówno z przodu, jak i z tyłu, jest więcej niż zadowalająca, choć na tle większych konkurentów kiepsko wypada tylna kanapa, gdzie wysocy pasażerowie będą mieli mało przestrzeni na nogi.
Bagażnik mieści od 632 do 1731 litrów bagażu – jest to jedna z najlepszych wartości w tym segmencie i jedynie Mercedes GLE Coupe oferuje nieco więcej przestrzeni. Jedyną wadą jest wysoki próg załadunku – dopiero w wersji z pneumatycznym zawieszeniem możemy opuścić nadwozie i ułatwić pakowanie większych przedmiotów.
Znalezienie prawidłowej i wygodnej pozycji za kierownicą to kwestia kilku sekund. Fotel kierowcy w Velarze już w standardowej odmianie ma szeroki zakres regulacji. Długie siedziska oraz bardzo dobrze wyprofilowane oparcie świetnie sprawdzają się podczas długich podróży. Pozycja za kierownicą, nawet przy maksymalnie opuszczonym fotelu, jest dość wysoka. Widoczność jest więcej niż zadowalająca, nawet pomimo grubych słupków. Na ciasnych uliczkach z pomocą przychodzą duże lusterka oraz zestaw kamer ułatwiających manewrowanie.
Materiały wykończeniowe można uznać za rewelacyjne. W tańszych odmianach deska rozdzielcza oraz boczki wykończone są mieszanką miękkich plastików i ekoskóry. Widać tutaj wyraźne zróżnicowanie w porównaniu do tańszego modelu Evoque, który jest zauważalnie gorzej wykonany.
Droższe odmiany są niemal w całości obszyte wysokogatunkową skórą – taką, jak chociażby w modelu Sport. Warto zwrócić uwagę na fakt, iż nawet niższe partie kokpitu zostały starannie wykonane, dzięki czemu w kabinie Velara nie usłyszysz żadnych niepożądanych dźwięków.