Maserati Quattroporte

Maserati

Cena od 481 060 do 783 489 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • świetne osiągi
  • stylowe wnętrze
  • wyjątkowo brzmienie

Słabe strony

  • dosyć twarde zawieszenie
  • niewiele miejsca z tyłu

Ocena t4c: 8.3/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 4.7 s do 6.4 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
530
Action
zużycie paliwa
od 6.2 l do 11.8 l / 100km
Action
moc
od 275 KM do 410 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Maserati Quattroporte to 4-drzwiowy sedan o linii nadwozia zbliżonej do coupe. Oryginalny konkurent dla Mercedesa klasy S czy BMW serii 7. Za konkurenta dla Quattroporte można uznać też Astona Martina Rapide S, ale brytyjska propozycja jest ponad dwukrotnie droższa.

Ceny Maserati Quattroporte w Polsce rozpoczynają się od około 500 tys. zł, a więc są nieco niższe od tych, które proponuje flagowy model marki – GranTurismo.

Obecna generacja Maserati Quattroporte jest na rynku od 2013 roku. W 2017 pojawiła się wersja po faceliftingu. Delikatnie zmienił się wygląd samochodu, wiele nowości pojawiło się we wnętrzu, z nowym systemem multimedialnym na czele. Quattroporte oferowane jest teraz w dwóch unikatowych liniach stylizacyjnych – luksusowej GranLusso oraz sportowej GranSport.

Wnętrze

Kabina Maserati Quattroporte po faceliftingowych zmianach nabrała minimalistycznego wyrazu. Większość funkcji zostało skupionych w 8,4-calowym wyświetlaczu systemu multimedialnego. Pod nim znalazł się panel klimatyzacji.

Wnętrze Maserati Quattroporte budzi jedynie pozytywne odczucia, mnóstwo tu skóry przełamanej włóknem węglowym lub drewnem, którą można łączyć z kilkoma kolorami skórzanej tapicerki. Skórą obity jest niemal każdy element wnętrza. Sam projekt nie zaskakuje natomiast stylizacyjnymi fajerwerkami. Jest uporządkowany i zbliżony do tego, co w tej kwestii reprezentuje niemiecka konkurencja.

Według recenzentów kabina sprawia, że kierowca czuje się w jej wnętrzu otulony, a świetne sportowe fotele i trójramienna kierownica jeszcze bardziej wzmacniają odczucie prowadzenia wyjątkowego samochodu o sportowym charakterze.

Z przodu Maserati Quattroporte oferuje mnóstwo miejsca, jednak z tyłu jest już nieco gorzej (w porównaniu do BMW serii 7 czy Mercedesa klasy S). Mimo to Quattroporte sprawdza się w roli samochodu do komfortowego podróżowania w 4 osoby. Co więcej, oferuje spory bagażnik. Przy 530 litrach pojemności przewyższa ten w BMW serii 7 (515 litrów) oraz w Mercedesie klasy S (510 litrów).

Za kierownicą

Każda wersja Maserati Quattroporte wyposażona jest w automatyczną skrzynię biegów niemieckiej firmy ZF i adaptacyjne zawieszenie Skyhook. Auto wyróżnia się idealnym rozkładem masy między osiami (50:50). To dobre podstawy do czerpania radości z jazdy, która zawsze cechowała Maserati.

Adaptacyjne zawieszenie pracujące w trybie Normal zapewnia jeszcze lepszy komfort w porównaniu do modelu przed faceliftingiem, ale według recenzentów nie zapewni wygody na poziomie Mercedesa klasy S. Z kolei w trybie Sport zawieszenie nie utwardza się na tyle, aby zaoferować dynamiczną jazdę porównywalną z tą, z jaką mieliśmy do czynienia w odmianie przed zmianami. Podsumowując, w żadnym ustawieniu zawieszenie Maserati Quattroporte nie wyróżnia się na tle konkurencji, jednak nadal mówimy o czołówce segmentu premium.

Co ciekawe, Maserati w Quattroporte oferuje tradycyjne, hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, zazwyczaj dające lepsze odczucia niż stosowane powszechnie wspomaganie elektryczne. Recenzenci nie są jednak zachwyceni układem kierowniczym Quattroporte, twierdząc, że przy wyższych prędkościach działa zbyt wolno.

Mimo tych drobnych uwag, Maserati Quattroporte nadal oferuje niezwykłe wrażenia z jazdy, nie tylko dzięki ponadprzeciętnym właściwościom jezdnym i napędowi na tylną oś (w opcji napęd 4x4), ale również dzięki silnikowi produkcji Ferrari. W każdym momencie czuć, że mamy do czynienia z legendarną włoską marką.

Silniki

Wszystkie silniki montowane pod maską Maserati Quattroporte oferują imponujące osiągi, ale jedynie diesel łączy je z rozsądnym zużyciem paliwa. Wysokoprężna jednostka V6 ma 3 litry pojemności, generuje 600 Nm, 275 KM i przyspiesza do 100 km/h w 6,4 s. Średnie zużycie paliwa deklarowane przez Maserati to 6,2 l/100 km.

Oczywiście bardziej emocjonalnym i pasującym do charakteru samochodu wyborem będzie silnik V8 o pojemności 3,8 litra z podwójnym turbo. Napędza on Quattroporte GTS, oferuje 530 KM i przyspieszenie do 100 km/h w 4,7 s. Prędkość maksymalna w tym przypadku to 310 km/h.

Słabsze odmiany (Quattroporte S) napędzane są jednostką V6 produkcji Ferrari. Silnik posiada podwójne turbodoładowanie i generuje 410 KM. Moc może przenosić na tylne lub na wszystkie cztery koła. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 4,9 s dla Q4 i 5,1 s dla wersji z napędem na tył.

Technologia i bezpieczeństwo

Maserati Quattroporte nie zostało poddane testom zderzeniowym Euro NCAP. Mniejszy brat Quattroporte – Ghibli otrzymał jednak maksymalną ocenę pięciu gwiazdek i można zakładać, że taki sam wynik uzyskałoby Quattroporte. Z pewnością w przypadku odmiany po faceliftingu możemy mówić o najbezpieczniejszym Quattroporte w historii.

Pojawia się tu cały zestaw systemów asystujących, które są dostępne za dopłatą. Jest również kamera zapewniająca widok 360 stopni.

Nowy system multimedialny z ekranem o 8,4 cala może być obsługiwany dotykowo lub wzorem BMW dużym pokrętłem na tunelu środkowym. System jest wyposażony w interfejsy Android Auto oraz Apple CarPlay.

Wśród ciekawostek technicznych można wymienić czujnik jakości powietrza, który dba o to, aby do kabiny nie przedostawały się zanieczyszczenia z zewnątrz.  

Maserati Quattroporte pierwszej generacji pojawiło się na rynku w 1963 roku i w najmocniejszej wersji miało 290 KM z wolnossącego V8 o pojemności 4,9 litra.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Aston Martin Rapide S

4-miejscowy, luksusowy Aston Martin ze sportowymi genami


Cena od 1 118 046 PLN
Ocena t4c: 9.0/10
Zobacz

Audi A8

Reprezentacyjna limuzyna powoli ustępuje miejsca kolejnej generacji


Cena od 381 400 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

BMW serii 7 Limuzyna

Duża, nowoczesna i precyzyjna w prowadzeniu luksusowa limuzyna


Cena od 437 400 PLN
Ocena t4c: 8.8/10
Zobacz

Mercedes-Benz klasy S

Wyznacznik luksusu wśród flagowych limuzyn z wyższej półki


Cena od 405 500 PLN
Ocena t4c: 9.1/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()