Mazda 6

Mazda

Cena od 89 900 do 157 900 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • ciekawy design
  • sportowy charakter
  • bogate wyposażenie

Słabe strony

  • przeciętny bagażnik
  • słaba jakość niektórych plastików

Ocena t4c: 7.9/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 7.8 s do 10.1 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
489
Action
zużycie paliwa
od 4.2 l do 6.3 l / 100km
Action
moc
od 145 KM do 192 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Obecna na rynku Mazda 6 to już trzecia generacja tego modelu. Wcześniej, od 1978 do 2002 roku Mazda produkowała bardzo udany model 626, by potem zmienić nazewnictwo. Mazda 6 reprezentuje japońskiego producenta w segmencie D, gdzie jej głównymi rywalami są Volkswagen Passat, Toyota Avensis i Ford Mondeo. Samochód występuje jako sedan i kombi.

Na rok modelowy 2017 Mazda przeprowadziła modernizację „szóstki” obejmującą zarówno stylizację, jak i techniczne aspekty samochodu.

Zastosowane zmiany dotyczą kosmetyki zewnętrznej w postaci zderzaków, świateł do jazdy dziennej i alufelg. We wnętrzu poprawiono wyciszenie i izolację od wibracji jednostek napędowych oraz pojawiły się nowe opcje wyposażenia, np. wyświetlacz HUD i system GVC odpowiadający za zintegrowaną pracę zespołu napędowego i zawieszenia.

Opisywana tu Mazda 6 w wersji sedan (podobnie jak kombi) wśród konkurencji wyróżnia się atrakcyjnym designem. Zaprojektowano ją zgodnie z językiem designu KODO (oznaczającym płynne linie tworzące muskularne kształty). Według opinii wielu recenzentów odmiana kombi wygląda nawet bardziej atrakcyjnie niż sedan, szczególnie we flagowym kolorze Soul Red.

Wnętrze

W sposobie rozplanowania wnętrza Mazdy 6 czuć sportowego ducha. Kokpit nie jest tak minimalistyczny (i przez to sprawia wrażenie mniej nowoczesnego) jak w nowszych konstrukcjach tego segmentu, ale nie można mu odmówić braku intuicyjności. Po modernizacji nie ma już tradycyjnego hamulca ręcznego, co sprawiło, że na tunelu środkowym mamy teraz więcej miejsca.

Na szczycie konsoli znajduje się ekran dotykowy systemu inforozrywki o przekątnej 7 cali. Dostępny jest w standardzie już od drugiej z czterech wersji wyposażenia. Mimo że jest dość rozbudowany, jego obsługa jest wyjątkowo prosta, działa on przy pomocy pokrętła podobnego jak w samochodach BMW czy Audi. System jest szybki i należy do najlepszych w segmencie.

Mazda poprawiła wykończenie - elementy z lakierowanego plastiku zastąpiono obiciami skórzanymi. Są przyjemniejsze w dotyku i nie niszczą się tak szybko jak plastik.

Miejsca z przodu, jak i z tyłu, jest pod dostatkiem, choć nie ma takiego fantastycznego poczucia przestrzeni jak w Skodzie Superb. Linia dachu w nadwoziu kombi jest poprowadzona wyżej niż w sedanie, dlatego nad głową jest więcej miejsca dla wysokich pasażerów. Z tyłu można podróżować w 3 osoby, ale miejsce na nogi zabiera duży tunel środkowy. Warto wspomnieć, że po faceliftingu Mazda zmieniła fotele z korzyścią dla komfortu.

Bagażnik Mazdy 6 sedan ma pojemność 489 litrów i jest to wynik poniżej średniej w tej klasie. Mistrzem pozostaje Volkswagen Passat z bagażnikiem o ok. 100 litrów większym. Na podobnym poziomie jest Opel Insignia (490 l).

Za kierownicą

Za kierownicą Mazdy 6 sedan zasiadamy dosyć nisko, w sportowym stylu, gdyż tunel środkowy jest poprowadzony wysoko. Przez to kierowca ma wrażenie, że wnętrze go otacza z każdej strony, jak w samochodzie sportowym. Miłym detalem są zegary umieszczone w głębokich tubach. Po liftingu znalazł się przy nich nowy ekran komputera pokładowego o przekątnej 4,6 cala.

Mazda 6 sedan jest sportowa nie tylko z wyglądu, ale także oferuje odpowiednie właściwości jezdne, aby ten wizerunek podtrzymać. Układ kierowniczy, jak i zawieszenie, są sztywno ustawione, aby czuć było jak przednie koła kierują się dokładnie tam, gdzie chcemy. Mazda wykonuje polecenia kierowcy bez zawahania i bez dramatycznego bujania nadwoziem.

Czuć tu zdecydowaną różnicę na rzecz sportu w porównaniu z komfortowymi Renault Talismanem czy VW Passatem. Bardzo blisko modelowi do Forda Mondeo, który jednak nadal bardziej umiejętnie łączy komfort z precyzją prowadzenia.

Trzeba zaznaczyć, że Mazda 6 po faceliftingu jest nieco bardziej komfortowa, ale to wciąż jeden z najlepiej prowadzących się samochodów w swojej klasie. Pomaga w tym system G-Vectoring Control aktywnie rozdzielający moment obrotowy między poszczególnymi kołami, dając więcej przyczepności i większe poczucie bezpieczeństwa podczas dynamicznej jazdy.

W obecnej generacji Mazda 6 nadrabia zaległości względem konkurencji i oferuje modele z napędem na 4 koła. Niestety dostępne są one tylko z silnikiem Diesla i właśnie w odmianie Sport Kombi. Komputer sterujący elektronicznie dołącza tylną oś w przypadku utraty trakcji przez domyślnie napędzane, przednie koła.

Silniki

Gama jednostek silnikowych Mazdy 6 sedan nie jest tak rozbudowana jak w przypadku Mondeo czy Passata. Dostępne są trzy silniki, dwa benzynowe i jeden diesel, ale w różnych wersjach mocy. Wszystkie silniki mają dość wąski przedział oferowanych osiągów, bo rozwijają od 145 do 192 KM.

Podstawowy silnik benzynowy 2,0 145 KM występuje tylko w najtańszej wersji wyposażenia. Najmocniejszy silnik 2,5 192 KM dostępny jest tylko z topową konfiguracją i jest znacząco droższy ze względu na wyższy próg akcyzy. Z tego względu jedynym rozsądnym wyborem wśród benzynowców jest jednostka 2,0 o mocy 165 KM. Spalanie tego silnika kształtuje się na poziomie 7,5 l/100 km, a osiągi są zadowalające: przyspieszenie od zera do 100 km/h wynosi 9,1 sekundy.

Diesel o pojemności 2,2 litra także będzie wpadał w wyższą stawkę akcyzy, a jego dwa warianty oferują 150 lub 175 KM. Nie ma specjalnej różnicy w spalaniu obu wersji; powinno się kształtować na poziomie ok. 6 l/100km. Z tym silnikiem o mocy 150 KM Mazda 6 Sport Kombi potrafi wykonać sprint do 100 km/h w 9,2 sekundy, a w wersji 175 KM w zaledwie 8 sekund. Maksymalna prędkość słabszej odmiany wynosi 210 km/h - o 11 km/h mniej niż z mocniejszą jednostką.

Zarówno w przypadku wersji benzynowych, jak i diesla, spalanie będzie zauważalnie wyższe w wypadku połączenia silnika z tradycyjną, automatyczną skrzynią o 6 przełożeniach. Nieznaczne zwiększenie zapotrzebowanie na paliwo będą miały też wersje z napędem na 4 koła.

Technologia i bezpieczeństwo

Mazda 6 sedan przeszła testy zderzeniowe EuroNCAP w 2013 roku. Uzyskała wynik 5 gwiazdek z notami na poziomie 92 proc. ochrony dorosłych, 77 proc. ochrony dzieci, 66 proc. ochrony pieszych i 81 proc. za systemy asystujące na pokładzie. We wszystkich wersjach oprócz najtańszej SkyGO Mazda 6 Sport Kombi wyposażona jest w system zapobiegania kolizjom przy prędkościach do 30 km/h.

Otwierająca cennik wersja Mazdy SkyGO występuje tylko z podstawowym silnikiem i nie oferuje zbyt wiele w zakresie wyposażenia standardowego. Lepiej wybrać wersję SkyMOTION lub SkyENERGY, które na tle konkurencji wypadają bardzo przyzwoicie.

Wrogiem Mazdy 6 Sport Kombi jest wyższa stawka akcyzy na samochody z silnikami o dużej pojemności. Model z silnikiem benzynowym 2,0 jest wyjątkowo rozsądnie wyceniony na tle najpoważniejszych konkurentów, ale z dieslem 2,2 lub silnikiem benzynowym 2,5 różnice stają się duże. Wystarczy powiedzieć, że w tej samej wersji wyposażenia SkyPASSION dopłata do większego silnika benzynowego to około 20 tys. złotych, a jednostka ta
ma tylko 27 KM więcej.

Mazda 6 sedan objęta jest trzyletnią gwarancją, podobnie jak Toyota Avensis. Ford Mondeo lub Volkswagen Passat mają gwarancję podstawową o rok krótszą.

Mazda jako jeden z niewielu producentów nie ulega modzie na mniejsze silniki turbodoładowane. Japończycy stawiają na technologię SKYACTIV ograniczającą zużycie paliwa bez potrzeby stosowania turbiny w silnikach benzynowych.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Ford Mondeo 4d

Przestronny i komfortowy sedan o ponadprzeciętnych właściwościach jezdnych


Cena od 98 900 PLN
Ocena t4c: 8.1/10
Zobacz

Skoda Superb

5-drzwiowa, duża limuzyna z rekordową przestrzenią dla pasażerów z tyłu


Cena od 79 800 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Volvo S60

Sedan premium zbierający najwyższe noty za komfort i bezpieczeństwo


Cena od 123 100 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()