Porsche 911 - superszybki, głośny i wyjątkowo sportowy"> Mercedes-AMG GT - Time4Car Porsche 911 - superszybki, głośny i wyjątkowo sportowy" />

Mercedes-AMG GT

Mercedes-Benz

Cena od 561 000 do 778 500 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • fantastyczny design
  • świetne wnętrze
  • sportowy charakter

Słabe strony

  • niezbyt praktyczny
  • niezbyt tani

Ocena t4c: 9.5/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 3.8 s do 4.0 s
Action
liczba miejsc
2
Action
pojemność bagażnika
285/350
Action
zużycie paliwa
od 9.3 l do 9.6 l / 100km
Action
moc
od 462 KM do 510 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

AMG to submarka Mercedesa, która odpowiedzialna jest za przygotowywanie sportowych i ekstremalnych modeli, a Mercedes-AMG GT to jej najbardziej spektakularne dzieło – dwumiejscowe, sportowe coupe z napędem na tylną oś. AMG GT można uznać za supersamochód od Mercedesa i następcę kultowego i niezwykle cenionego modelu SLS. Auto pojawiło się na rynku pod koniec 2014 roku.

AMG GT wyróżnia się wyjątkową stylizacją, świetnymi właściwościami jezdnymi i niezwykłymi osiągami, którym towarzyszy przyprawiający o ciarki dźwięk układu wydechowego.

Mercedes-AMG GT rywalizuje z Audi R8 oraz Porsche 911 i jest oferowany w trzech wersjach. Bazowa odmiana GT to samochód sportowy do użytku na co dzień. Mocniejsza GT R to już ekstremalnie sportowa wersja z licznymi dodatkami aerodynamicznymi, kubełkowymi fotelami i wyczynowymi oponami. GT R ukierunkowana została nieco bardziej w stronę wrażeń z  jazdy na torze i w użytkowaniu na co dzień będzie mniej komfortowa w porównaniu z GT. Między wersją GT a GT R dostępna jest również wzmocniona wersja GT S. AMG GT występuje również w odmianie bez dachu, jako AMG GT C. W 2018 roku poznamy również 4-drzwiową odmianę Mercedesa AMG GT.

Wnętrze

W AMG GT Mercedes zrezygnował z unoszonych ku górze drzwi, które cechowały model SLS. Po przekroczeniu progu wita nas wnętrze w wielu aspektach podobne do tego, jakie znajdziemy w innych modelach linii AMG, ale jednocześnie posiadające wyjątkowy, sportowy klimat.

Przed oczami mamy dwa analogowe zegary z dużym, kolorowym wyświetlaczem między nimi. Niewielka spłaszczona u dołu kierownica w miejscu chwytu wykończona może być Alcantarą. Na środku deski rozdzielczej umieszczono duży ekran systemu multimedialnego, obsługiwany identycznie jak w pozostałych Mercedesach – za pomocną pokrętła lub opcjonalnego gładzika.

Pozostałe elementy – przełączniki i lewarek skrzyni biegów oraz cała konsola środkowa są unikatowe dla AMG GT. Czuć tu najwyższą jakość materiałów – aluminium, skóry i włókna węglowego. W bazowej konfiguracji wnętrze utrzymane jest w jednolitej czarnej tonacji. Można jednak zamówić skórę w kontrastującym kolorze, którą zostanie pokryty dół deski rozdzielczej.

Niezależnie od wybranych dodatków, po zajęciu miejsca w bardzo mocno profilowanych i efektownie wyglądających fotelach, momentalnie poczujemy, że siedzimy w samochodzie sportowym. Kabina otula kierowcę i pasażera, siedzi się bardzo nisko, a wrażenia potęguje widok długiej maski przed oczami.

AMG GT pod względem aspektów praktycznych podobny jest do Audi R8 czy Porsche 911. W kabinie jest niewiele miejsca na drobiazgi, zaś bagażnik mieści 175 litrów, a więc tyle co ten w małym samochodzie miejskim.

Za kierownicą

Według recenzentów wrażenia z jazdy Mercedesem-AMG GT są zbliżone do tych, jakie oferuje Porsche 911. Niezależnie, czy w samochodzie pracuje standardowe czy adaptacyjne zawieszenie, możemy być pewni, że zaoferuje nam wyjątkowe odczucia zwinności, stabilności i spójności na każdego rodzaju drogach. Jednocześnie jazda nigdy nie staje się niekomfortowa, chociaż trzeba zaznaczyć, że zawieszenie AMG GT jest dosyć twarde.

Dziennikarze podkreślają świetne zestrojenie układu jezdnego. Długa maska i ciężki silnik V8 z przodu mógłby sugerować, że Mercedes-AMG GT będzie podsterowny. W rzeczywistości jest dokładnie odwrotnie. Silnik przesunięto maksymalnie blisko kabiny pasażerskiej, dlatego mimo długiego przodu udało się uzyskać niemal idealny rozkład masy między osiami – 47:53. Mamy też wyjątkowo nisko umieszczony środek ciężkości.

To wszystko sprawia, że AMG GT wyróżnia się świetnym wyważeniem, wyjątkowo skuteczną trakcją i oferuje ogromne pokłady mechanicznej przyczepności. Tak duże, że właściwie nie da się ich wykorzystać na drogach publicznych. Dlatego dopiero zabawa na torze potrafi odkryć pełnię potencjału tego samochodu.

Dynamiczne możliwości AMG GT można wspomóc, wybierając dodatkowe opcje w konfiguratorze. Jedną z nich będzie zawieszenie sportowe AMG RIDE CONTROL. Warto również zainteresować się sportowym układem wydechowym AMG Performance.

Silniki

Silniki produkowane przez AMG to wyjątkowe jednostki. Budowane są ręcznie i sygnowane nazwiskiem inżyniera, który je składał. Mercedesa-AMG GT napędza 4-litrowe V8 z podwójnym turbo. Turbiny ułożono we wnętrzu litery V, jaką tworzą dwa rzędy cylindrów, co według AMG podnosi wydajność jednostki i zmniejsza jej gabaryty.

Recenzenci są zgodni, że V8 od AMG to świetna jednostka. Generuje wyjątkowy dźwięk, zapewnia błyskawiczną reakcję na gaz, płynnie dostarcza moc, a osiągi potrafią przyprawić o gęsią skórkę. Poprzez wybór odpowiedniego trybu jazdy kierowca decyduje, jak intensywnie dźwięk V8 przenoszony będzie do kabiny.  

W bazowej odmianie GT jednostka produkuje 476 KM i 630 Nm, co pozwala rozpędzić się do 100 km/h (z wykorzystaniem procedury startowej) w 4 s. To osiągi porównywalne z 450-konnym Porsche 911 GTS. W mocniejszej odmianie S do dyspozycji mamy już 552 KM, które skracają czas sprintu do 100 km/h o 0,2 s i zbliżają AMG GT S osiągami do Audi R8.

Silnik połączony jest z dwusprzęgłową, 7-biegową skrzynią automatyczną, która potrafi zmieniać biegi z solidnym kopniakiem. Recenzenci nie mają do niej większych zastrzeżeń, podkreślają jej szybką pracę i idealne dopasowanie do charakteru samochodu.

Technologia i bezpieczeństwo

Mercedes-AMG GT nie został poddany testom zderzeniowym, można jednak oczekiwać, że oferuje najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Przy cenie bazowej wynoszącej ponad 500 tys. zł w standardzie AMG GT otrzymujemy niemal wszystkie technologiczne gadżety. W konfiguratorze nadal jednak znajdziemy mnóstwo przydatnych dodatków.

Za dopłatą otrzymamy podgrzewanie i wentylowanie foteli (w opcji są też sportowe fotele kubełkowe), system multimedialny Comand Online, kamerę cofania, asystentów kierowcy w postaci asystenta „martwego pola” czy systemu pre-safe. Ten ostatni przygotowuje samochód i pasażerów do możliwego zderzenia i minimalizuje jego skutki. Jeżeli planujemy wizytę na torze, przydatny okaże się również ceramiczny układ hamulcowy i zbiornik paliwa powiększony do 75 litrów.

W AMG GT R kierowca ma do dyspozycji 12 poziomów kontroli trakcji

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Audi R8

Lamborghini w przebraniu supersamochodu Audi z silnikiem V10


Cena od 803 400 PLN
Ocena t4c: 9.5/10
Zobacz

Jaguar F-type Coupe

Połączenie urzekającej stylizacji coupe ze świetnymi osiągami


Cena od 265 900 PLN
Ocena t4c: 9.0/10
Zobacz

Lamborghini Huracan

Supersamochód o niesamowitych osiągach użyteczny na co dzień


Cena od 972 450 PLN
Ocena t4c: 9.5/10
Zobacz

Porsche 911

Kultowy samochód sportowy - supersamochód na co dzień


Cena od 488 500 PLN
Ocena t4c: 9.8/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()