Mercedes-Benz GLC

Mercedes-Benz

Cena od 179 700 do 245 500 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • pneumatyczne zawieszenie w opcji
  • niezłe właściwości terenowe.

Słabe strony

  • głośny diesel 2
  • 1 l
  • ograniczona paleta silników.

Ocena t4c: 7.9/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 4.9 s do 8.3 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
550/1600
Action
zużycie paliwa
od 2.5 l do 8.3 l / 100km
Action
moc
od 170 KM do 327 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Mercedes GLC to kompaktowy SUV klasy premium, rywalizujący m.in. z Audi Q5, BMW X3 czy też Volvo XC60. Zadebiutował pod koniec 2015 roku jako następca modelu GLK i wypełnia (niewielką) lukę między mniejszym GLA a większym GLE. Podobnie jak GLE, GLC oferowany jest również w bardziej stylowej i sportowej wersji Coupé. GLC w dużej mierze bazuje na Mercedesie klasy C i wykorzystuje wiele jego podzespołów. Mercedes oferuje GLC w różnych wersjach silnikowych, w tym wyjątkowo mocnej odmianie AMG oraz z napędem hybrydowym.

Wnętrze

Z Mercedesa klasy C zaadaptowano płytę podłogową i wnętrze, co GLC wyszło tylko na dobre. Kokpit jest naprawdę świetnie zaprojektowany, dziennikarze zachwalają, że jest jeszcze lepszy niż w BMW X3 – zarówno pod względem stylistycznym, jak i ergonomicznym. Materiały są bardzo dobre, deska rozdzielcza może być opcjonalnie pokryta skórą, choć z recenzji można dowiedzieć się, że błyszczący plastik pokryty lakierem fortepianowym jest podatny na zarysowania, a pod naciskiem może wydawać niepożądane odgłosy. Oczywiście zawsze pozostaje opcja zamówienia wykończenia we wzorze drewna, aluminium bądź włókna węglowego. Standardowy zestaw audio z 7-calowym ekranem, który umieszczono na szczycie deski, wygląda skromnie - zdecydowanie lepiej prezentuje się rozbudowany m.in. o nawigację system Comand, który oferuje 8,4-calowy wyświetlacz. Opinie na temat obsługi tego systemu – za pośrednictwem pokrętła lub touchpada – są podzielone, najczęściej jednak w porównaniach pod względem ergonomii lepiej wypada rozwiązanie stosowane w BMW. Przednie fotele są obszerne, a siedzisko umieszczono stosunkowo wysoko, co zapewnia bardzo dobrą widoczność. Tylna kanapa oferuje komfortowe warunki dwóm dorosłym osobom, ale ze względu na dość dużą szerokość wnętrza zmieszczą się tu nawet trzej pasażerowie. Może jednak przeszkadzać wysoki tunel środkowy. Bagażnik GLC mieści 550 litrów bagażnik, ma niski próg, szeroki otwór załadunkowy oraz schowek pod podłogą mieszczący także roletę. Oparcia tylnej kanapy składane za pomocą jednego przycisku w proporcjach 40:20:40 tworzą z podłogą bagażnika płaską powierzchnię i dają maksymalną przestrzeń ładunkową 1600 litrów.

Za kierownicą

Klasyczne zawieszenie Mercedesa zapewnia odpowiednią dawkę komfortu i pewności prowadzenia. Osoby testujące odmiany z pakietem AMG Line narzekały natomiast, że GLC jak na SUV-a jest nieco zbyt twardy mimo zastosowania układu tłumienia drgań Agility Control. Dlatego idealnym rozwiązaniem, jednak za odpowiednią cenę, będzie opcjonalny aktywny system zawieszenia pneumatycznego Air Body Control, który zapewni najwyższy komfort, a jednocześnie, po przestawieniu w tryb Sport skutecznie zapobiegnie nadmiernym przechyłom nadwozia. Warto podkreślić, że GLC to jedyny model w tej klasie, w którym możemy zamówić pneumatyczne zwieszenie. 9-biegowa automatyczna skrzynia zbiera pozytywne recenzje, jednak czasami pojawiają się zastrzeżenia co do reakcji przekładni na wciśnięcie gazy – w standardowym trybie jazdy nie jest zbyt chętna do redukcji. W trybie Sport jest jednak lepiej. Recenzenci zwracają uwagę na dobre wyciszenie kabiny GLC od odgłosów opływającego powietrza, jednak zastrzeżenia budzi 2,1-litrowy diesel, którego odgłosy pracy są wyraźnie słyszalne w kabinie. Przy częstym, mocniejszym wciskaniu gazu, warkot potrafi stać się męczący. Tego problemu nie ma w przypadku jednostek benzynowych. W kwestii właściwości terenowych duże możliwości daje pakiet Offroad. Do tego kierowca ma do dyspozycji system Dynamic Select, posiadający m.in. tryby Zima i Offroad, nawet tryb „wybujania”, gdy auto utknie w grząskim terenie. Z pomocą przychodzi również opcjonalne podwyższone o 15 mm zawieszenie.

Silniki

Wybór silników w GLC jest dość ograniczony. Do dyspozycji dostajemy tylko jeden zwykły silnik benzynowy (GLC 250) – ma 4 cylindry, 2 litry pojemności i rozwija moc 211 KM. Pierwszą „setkę” osiąga w czasie 7,3 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 222 km/h, zużywając średnio wg producenta 6,5–7,1 l/ 100 km. Rozczarowuje jedynie dosyć pospolitym brzmieniem. Druga możliwość to hybrydowy wariant 350e, który do napędu wykorzystuje wspomnianą 2-litrówkę, dodatkowo wspierając ją silnikiem elektrycznym o mocy 116 KM. To hybryda typu plug-in, ładowana z gniazdka. Na samym motorze elektrycznym auto potrafi przejechać do 34 km z prędkością 140 km/h. Wykorzystanie natomiast obu jednostek daje moc 320 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 560 Nm. Wartości te zapewniają hybrydowemu GLC przyspieszenie 0–100 km/h w czasie zaledwie 5,9 s i średnie zużycie paliwa na poziomie 2,5–2,7 l/ 100 km. W kwestii osiągów lepsza jest już tylko wersja AMG 43 z silnikiem Biturbo o mocy 367 KM. Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, mamy 2,1-litrową jednostkę o 4 cylindrach i mocy 170 (220d) lub 204 KM (250d). To już dość przestarzała konstrukcja (nie ma jej już w nowej klasie E), której największą wadą jest głośna praca. Na końcu palety zostaje 3-litrowa V-szóstka 350d osiągająca moc 258 KM (190 kW), przyspieszająca 0–100 km/h w czasie 6,2 s i rozpędzająca GLC do 238 km/h. W cyklu mieszanym według danych technicznych zużywa ona średnio 5,9–6,2 l oleju napędowego na 100 km. Wszystkie warianty GLC seryjnie wyposażone są w napęd na cztery koła 4MATIC, a także automatyczną, 9-biegową skrzynię 9G-TRONIC. Wyjątkiem jest GLC 350e 4MATIC – tu dostępna jest 7-biegowa przekładnia 7-G TRONIC PLUS.

Technologia i bezpieczeństwo

Wyposażenie bazowe jest skromne w porównaniu z tym, co prezentuje lista wyposażenia dodatkowego. W standardzie znajdziemy m.in. automatyczną klimatyzację, podstawowy system audio z 7-calowym ekranem, a także tempomat. W opcjach natomiast mogą pojawić się m.in. skórzana tapicerka nappa designo, 20-calowe koła AMG, inteligentny system reflektorów ILS, system audio firmy Burmester z 13 głośnikami czy też system kamer 360 stopni. Na pokładzie GLC nie możne zabraknąć najnowocześniejszych asystentów bezpieczeństwa. Są to m.in. asystent wspomagania koncentracji Attention Assist (rozpoznaje zmęczenie kierowcy i ostrzega przed niebezpieczeństwem tzw. „sekundowego snu”), system aktywnych hamulców Adaptive Brake (m.in. automatycznie przysuwa klocki hamulcowe do tarcz, gdy kierowca zdejmie nogę z gazu), adaptacyjny tempomat z funkcją utrzymania odległości Distronic Plus, asystent nagłego hamowania Collision Prevention Assist Plus połączony z systemem ochrony pasażerów Pre-Safe, asystent martwego pola oraz asystent utrzymania pasa ruchu. Ponadto Mercedesa wyposażono w 9 poduszek powietrznych i aktywną przednią maską – dzięki takiemu poziomowi bezpieczeństwa GLC bez problemu zdobył maksymalne 5 gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP.

Mercedesa GLC wyposażono m.in. w asystenta bocznego wiatru. System podczas jazdy na wprost i w lekkich zakrętach aktywnie stabilizuje samochód przez przyhamowywanie odpowiednich kół.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Audi Q5

Godny następna jednego z najpopularniejszych SUV-ów premium w Polsce


Cena od 159 200 PLN
Ocena t4c: 7.3/10
Zobacz

Jaguar F-Pace

Sportowy crossover z mocnymi silnikami i napędem 4x4 w opcji


Cena od 189 900 PLN
Ocena t4c: 8.5/10
Zobacz

Land Rover Discovery Sport

Luksusowy SUV z napędem 4x4 z mocnymi silnikami i miejscem dla 7 osób


Cena od 149 900 PLN
Ocena t4c: 8.2/10
Zobacz

Volvo XC60

Stylowy, bogato wyposażony SUV o przestronnym, nowoczesnym wnętrzu


Cena od 184 500 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()