Nissan Micra

Nissan

Cena od 43 990 do 64 490 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • ciekawy design
  • komfort
  • dobre wyciszenie wnętrza

Słabe strony

  • brak skrzyni automatycznej
  • rywale oferują więcej miejsca
  • przciętny bagażnik

Ocena t4c: 7.2/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 11.3 s do 14.5 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
265/1132
Action
zużycie paliwa
od 4.3 l do 5.4 l / 100km
Action
moc
od 80 KM do 98 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Nowy Nissan Micra zadebiutował na polskim rynku w marcu 2017 roku. Jest kontynuacją serii miejskich samochodów Nissana produkowanych od 1982 roku. Przy najnowszej generacji Micry producent poszedł w zupełnie nową stronę - atrakcyjna stylistyka, nowe technologie i wyróżniające się w segmencie właściwości jezdne mają być głównymi zaletami tego samochodu. Micra została zaprojektowana i zbudowana w Europie, by lepiej wpisać się w oczekiwania kierowców ze Starego Kontynentu.

Nowa Micra zastępuje nie tylko poprzedniczkę o tej samej nazwie, ale także większego Nissana Note. Z tego powodu jest znacznie większa niż odchodzący model i bardziej przestronna w środku. W wyglądzie Micry można dostrzec elementy pochodzące z bestsellerowych pozycji Nissana - grill jest podobny jak w modelu Qashqai, a tylne lampy są wzorowane na crossoverze Juke.

Nissan Micra oferowany jest w pięciu poziomach wyposażenia: Visia, Visia+, Acenta, N-Connecta i Tekna. Nadwozie można konfigurować pod własny gust, wybierając nie tylko kolor lakieru czy wzór felg, ale także kolorowe wstawki, naklejki i inne dodatki. Charakterystyczną cechą jest ukryta w tylnym słupku klamka drzwi.

Na rynku Nissan Micra rywalizuje z takimi przedstawicielami segmentu B jak Volkswagen Polo, Ford Fiesta i Skoda Fabia.

Wnętrze

Micra nie jest najdłuższa wśród swoich najpoważniejszych rywali, ale jest najszersza i ma największy rozstaw osi. Dzięki temu jest wystarczająco dużo przestrzeni na kolana z tyłu, jak i na wysokości ramion, chociaż w kwestii przestronności Skoda Fabia nadal wypada nieco lepiej.

Wadą Micry jest mała przestrzeń nad głową z tyłu spowodowana opadającą linią dachu.
Samochód występuje tylko w wersji pięciodrzwiowej, co zapewnia bardzo dobry dostęp do kabiny pasażerskiej. Nieco gorzej jest w przypadku widoczności. Szeroki słupek C (w którym ukryto klamki tylnych drzwi) ogranicza widoczność do tyłu, co może utrudniać manewrowanie Micrą.

Jedną z największych zalet nowej Micry jest wykończenie wnętrza. Zastosowano tu wiele miękkich i przyjemnych w dotyku materiałów, jakie do tej pory nie występowały w segmencie B. Okrągłe dysze nawiewów, spłaszczona u dołu kierownica oraz jasne plastikowe wstawki w różnych kolorach nadają oryginalnego charakteru wnętrzu Nissana Micry. Jedynym miejscem, gdzie jakość pozostawia wątpliwości, jest bagażnik pokryty wykładziną niskiej jakości. To jednak typowa cecha u większości konkurentów.

Nissan oferuje do Micry elementy dekoracyjne w różnych kolorach, a także różne wzory i kolory tapicerek. Dzięki temu można dobrać wnętrze Nissana idealnie pod własny gust. Praktyczny wymiar wnętrza to przede wszystkim duży schowek przed pasażerem oraz półka na smartfona w dolnej części konsoli centralnej. W jej pobliżu umieszczono gniazda 12V, AUX oraz USB. Niestety brakuje podłokietnika środkowego z przodu oraz kieszeni w drzwiach z tyłu. Ciekawym akcentem są głośniki opcjonalnego systemu audio firmy Bose umieszczone w zagłówkach.

Bagażnik Micry mieści 300 litrów - to przeciętna wartość w segmencie B. Więcej bagażu zmieści się w Skodzie Fabii (330 l) lub Kii Rio (325 l). Po złożeniu oparć kanapy przestrzeń wzrasta do około tysiąca litrów, ale powstaje wyraźny próg utrudniający pakowanie większych przedmiotów.

Za kierownicą

Nowa Micra korzysta ze zmodyfikowanej platformy poprzedniczki. Przejęła układ kierowniczy z Qashqaia i otrzymała wzmocnioną oś tylną, dzięki czemu prowadzi się dużo lepiej. Recenzenci zwracają uwagę na niemal idealne zestrojenie zawieszenia. Micra bez zastrzeżeń wybiera wszelkie nierówności, pozostając jednocześnie zwinna i dając dobre wyczucie w zakrętach.

Za przyjemność jazdy Micry odpowiadają także zaawansowane systemy elektroniczne. Aktywna kontrola trakcji wraz z aktywną kontrolą ruchów nadwozia (znaną z Qashqaia) przyhamowują wewnętrzne koła podczas pokonywania zakrętu oraz ograniczają przechyły. Efektem jest bardziej stabilne prowadzenie w każdych warunkach.

Wspomaganie kierownicy jest ustawione na tyle lekko, by nie męczyć podczas jazdy miejskiej, ale na tyle umiejętnie, by zapewnić dobre czucie drogi poza miastem przy wyższych prędkościach.
Taki kompromis wręcz zachęca, by korzystać z dynamicznych możliwości Micry. Dużą zaletą Nissana jest także wyciszenie - zasługa m.in. aerodynamicznej bryły samochodu.

Silniki

Nissan oferuje do Micry dwa silniki benzynowe i jeden silnik wysokoprężny. Najsłabsza jednostka o pojemności 1 litra i mocy 73 KM to silnik bez doładowania, do którego producent nie opublikował oficjalnych danych na temat spalania i dynamiki. Nowa Micra znacząco urosła, więc ten najsłabszy silnik powinien najlepiej sprawdzać się w mieście do spokojnej jazdy. Jest najtańszy w gamie, ale nie można go zamówić z dwoma najbogatszymi wersjami wyposażenia.

Drugi silnik benzynowy, turbodoładowana, trzycylindrowa jednostka 0,9 litra i o mocy 90 KM, będzie dobrym wyborem do dynamicznej jazdy. Według dziennikarzy testujących ten silnik ma on wystarczającą moc, aby sprawnie napędzać Micrę także poza miastem, przyjemny dźwięk i zapewnia żywiołowe reakcje na gaz. Spalanie według producenta wynosi średnio 4,8 litra na 100 km. Realnie ten wynik będzie oscylował w okolicy 6-6,5 litra.

Silnik Diesla 1,5 dCi jako jedyny można połączyć z każdą wersją wyposażenia. Ma on także 90 KM, ale w tak małym samochodzie jego zapotrzebowanie na paliwo wyniesie około 5 litrów na 100 km. Ta jednostka polecana jest w przypadku bardziej intensywnej eksploatacji w trasie, gdyż jest aż o 7 tys. złotych droższa w zakupie niż silnik benzynowy o tej samej mocy.

Nowy Nissan Micra w każdej wersji silnikowej występuje z manualną, pięciobiegową skrzynią. W przeciwieństwie do konkurentów (przynajmniej na razie) nie ma możliwości zamówienia skrzyni automatycznej.

Technologia i bezpieczeństwo

Nowy Nissan Micra nie został jeszcze przebadany pod kątem bezpieczeństwa przez renomowaną organizację EuroNCAP, ale na liście wyposażenia może mieć wiele nowoczesnych rozwiązań służących bezpieczeństwu.

Wśród nich warto wymienić asystenta pasa ruchu, automatyczne hamowanie awaryjne przed przeszkodą, ostrzeganie o poruszających się z tyłu obiektach czy ostrzeganie o pojeździe w martwym polu. Niestety większość z tych udogodnień występuje tylko w opcji.

Cennik Micry zaczyna się od podobnych wartości jak u konkurencji - Volkswagen Polo będzie o kilka tysięcy tańszy, a Ford Fiesta niewiele droższy, ale najtańsza wersja Visia nie zawiera klimatyzacji nawet w opcji. Z tego powodu warto zainteresować się dopiero wyższą wersją Visia+. Wraz z nią oprócz klimatyzacji pojawia się także ekran centralny o przekątnej 5 cali i połączenie Bluetooth z telefonem.

W najbogatszej wersji Tekna na pokładzie Micry w standardzie znajduje się klimatyzacja automatyczna, inteligentny kluczyk, system audio BOSE oraz 17-calowe alufelgi. Tylko w opcji można zamówić system kamer 360 stopni czy reflektory przednie w technologii LED.

Nissan Micra ma wiele argumentów, by się nim zainteresować. Kompetentna jazda, technologiczne nowości i dynamiczny wygląd to główne zalety tego samochodu. Szczególnie atrakcyjne wydają się wyższe wersje wyposażenia, choć nadal wiele udogodnień dostępnych będzie tylko za dopłatą.

Oferowany w Nissanie Micra system audio BOSE posiada dwa głośniki umieszczone w zagłówku fotela kierowcy i oferuje jakość dźwięku niespotykaną w segmencie aut miejskich.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Hyundai i10

5-letnia gwarancja, pojemny bagażnik i dwie pary drzwi w dobrej cenie


Cena od 36 900 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Kia Picanto

Ekonomiczne, 5-drzwiowe auto miejskie w dobrej cenie


Cena od 39 990 PLN
Ocena t4c: 7.3/10
Zobacz

SEAT Mii

Tańszy bliźniak VW up!-a ze wszystkimi jego zaletami


Cena od 43 700 PLN
Ocena t4c: 8.1/10
Zobacz

Toyota Aygo

Ciekawa, dopracowana i ekonomiczna propozycja do poruszania się po mieście


Cena od 34 900 PLN
Ocena t4c: 7.3/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()