Nissan Pulsar

Nissan

Cena od 68 000 do 108 250 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • bardzo przestronne wnętrze
  • komfortowe warunki podróżowania.

Słabe strony

  • tylko jedna wersja nadwoziowa
  • brakuje przyjemności z jazdy.

Ocena t4c: 7.3/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 7.7 s do 12.7 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
385
Action
zużycie paliwa
od 3.6 l do 5.9 l / 100km
Action
moc
od 110 KM do 190 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Nissan Pulsar to kompaktowy 5-drzwiowy hatchback debiutujący w 2014 roku. Po ośmiu latach nieobecności Japończycy wrócili do segmentu, w którym kiedyś modele Sunny i Almera były jednymi z najczęściej wybieranych przez klientów. Pulsar stworzony dla rynku europejskiego jest produkowany w Barcelonie tylko w jednej wersji nadwoziowej.

Wnętrze

Linie kokpitu japońskiego kompaktu mogą się podobać zwolennikom japońskiej motoryzacji, ale szaro-czarna kolorystyka już niekoniecznie. Deska została wykonana z dobrych jakościowo materiałów, choć ich spasowanie w niektórych miejscach budzi wątpliwości. Nie ma problemu z czytelnością i obsługą – w tym zakresie warto pochwalić zwłaszcza świetnie wyglądające zegary. Nissan Pulsar, obok Mazdy 3, dysponuje największym rozstawem osi w swojej klasie – jego wartość osiąga aż 2700 mm. Przekłada się to oczywiście na przestronności kabiny pasażerskiej. W przednim rzędzie mamy bardzo wygodne i obszerne fotele (choć z przeciętnym trzymaniem bocznym), na których wygodną pozycję zajmie kierowca o wzroście nawet 2 metrów. Z tyłu natomiast pasażerowie zasiadają na obszernej kanapie i posiadają rekordowo dużą ilość miejsca na wysokości kolan. Bagażnik Nissana mieści od 385 do 1395 l, co jest dobrym wynikiem – porównywalnym z Volkswagenem Golfem i Fordem Focusem. Na uznanie zasługuje również szeroki otwór załadunkowy, natomiast za wadę można uznać stosunkowo za wysoki próg załadunku oraz brak jakichkolwiek schowków czy uchwytów do mocowania bagażu.

Za kierownicą

Dobrze zestrojone zawieszenie Pulsara oferuje odpowiedni poziom komfortu, a do tego jest bardzo dobrze wyciszone. Wcale nie oznacza to, że Nissan będzie źle zachowywał się w zakrętach, choć układ kierowniczy mógłby być bardziej precyzyjny. Także manualnej skrzyni biegów brakuje precyzji w działaniu – biegi po prostu mogłyby wchodzić pewniej. Tak czy inaczej, odczucia za kierownicą Pulsara dobrze wpisują się w rodzinny, nienarzucający się charakter samochodu.

Silniki

Do napędu japońskiego kompaktu przewidziano trzy jednostki – dwie benzynowe i jedną wysokoprężną. Podstawową jest benzynowy 1,2 DIG-T – 4-cylindrowy, 16-zaworowy silnik turbo o mocy 115 KM. Maksymalny moment obrotowy zależy od skrzyni biegów i wynosi 190 Nm z manualną 6-biegową skrzynią lub 165 Nm z opcjonalną automatyczną Xtronic-CVT. Przekładnia manualna zapewnia nie tylko lepsze osiągi (przyspieszenie 0–100 km/h lepsze o 2 sekundy), ale też minimalnie niższe zużycie paliwa (średnio 5 l/ 100 km). Dlatego automat poleca się jedynie kierowcom, którzy komfort jazdy w mieście przedkładają nad ekonomię i osiągi. W przypadku drugiej jednostki benzynowej – 190-konnej 1,6 DIG-T Nissan deklaruje zużycie na poziomie 5,8 l/ 100 km. To wyniki nierealistyczne, jednak mimo wszystko wspomniana jednostka zapewnia bardzo dobre osiągi: 7,7–100 km/h i maksymalną prędkość 217 km/h. Jest i turbodiesel, znany francuski 1.5 dCi o mocy 110 KM, w którego przypadku komputer pokładowy może pokazać średnie zużycie paliwa na poziomie 3,6 l/ 100 km. Poza tym diesel zapewni całkiem przyzwoite osiągi: przyspieszenie 0–100 km/h w czasie 11,5 sekundy i prędkość maksymalną 190 km/h.

Technologia i bezpieczeństwo

W kwestii bezpieczeństwa Pulsar może pochwalić się pakietem Safety Shield, czyli zestawem systemów i technologii składających się na tzw. tarczę bezpieczeństwa. Są to mechanizmy ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, o pojeździe w martwym polu, o poruszających się obiektach. Udostępniono także elektryczny hamulec awaryjny, który w przypadku wykrycia braku reakcji ze strony kierowcy ostrzeże sygnałem dźwiękowym i wizualnym lub zareaguje i uruchomi hamulce w sytuacji niebezpiecznej. Standardem jest wyposażenie w 6 poduszek powietrznych, ESP z kontrolą trakcji oraz aktywny system kontroli toru jazdy. Auto zdobyło bardzo dobre wyniki w teście zderzeniowych Euro NCAP i otrzymało maksymalną notę 5 gwiazdek. Ponadto na pokładzie Pulsara, w zależności od wersji, znajdziemy m.in. LED-owe reflektory, system Nissan Connect z 5,8-calowym ekranem i nawigacją współpracującą z usługami Google, wspomniany system Safety Shield działający z systemem kamer 360° Around View Monitor czy też innowacyjny automatyczny układ oczyszczania tylnej kamery sprężonym powietrzem lub spryskiwaczem.

Na rok 2017 Nissan – wraz z firmowym tunerem Nismo – szykują najmocniejszą odmianę Pulsara. Pod maską będzie miała turbodoładowany silnik o pojemności 1,8 l i mocy ok. 280 KM.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Hyundai i30

Rozsądna cenowo alternatywa dla popularnych, niemieckich hatchbacków


Cena od 62 000 PLN
Ocena t4c: 6.7/10
Zobacz

Kia cee`d

Dopracowany hatchback dobrze przygotowany do starcia z liderami segmentu


Cena od 56 990 PLN
Ocena t4c: 7.7/10
Zobacz

Opel Astra

Wszechstronny, dobrze wykonany hatchback i godny rywal Volkswagena Golfa


Cena od 59 900 PLN
Ocena t4c: 8.3/10
Zobacz

Suzuki SX4 S-Cross

Japońska propozycja crossovera przekonuje ceną i kosztami eksploatacji


Cena od 66 900 PLN
Ocena t4c: 7.3/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()