Nissan Qashqai

Nissan

Cena od 79 750 do 143 250 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • bardzo dobre właściwości jezdne
  • wnętrze wysokiej jakości.

Słabe strony

  • wysokie ceny najwyższych wersji
  • słaba widoczność do tyłu.

Ocena t4c: 8.2/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 9.1 s do 12.9 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
401
Action
zużycie paliwa
od 3.8 l do 5.8 l / 100km
Action
moc
od 110 KM do 163 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Nissan Qashqai to jeden z największych przebojów w segmencie crossoverów (SUV-ów), i to nie tylko na polskim rynku. Auto pojawiło się w sprzedaży w 2006 roku, zaś od 2013 oferowana jest druga generacja modelu.

Nissan Qashqai kolejnej generacji został zbudowany na nowej płycie podłogowej, dzięki czemu mimo powiększenia rozmiarów nadwozia udało się obniżyć masę auta. Początkowo Qashqai był oferowany w wersji siedmioosobowej, ale ze względu na niewielkie zainteresowanie Nissan zrezygnował ze sprzedaży tego wariantu.

Choć od premiery II generacji minęło sporo czasu, SUV Nissana nadal prezentuje się atrakcyjnie, jednak konkurencja w postaci nowego Volkswagena Tiguana czy Hyundaia Tucsona zaczyna deptać Qashqaiowi po piętach.

Wnętrze

We wnętrzu Nissana Qashqaia warto docenić dobrą jakość wykończenia – wykorzystano wysokiej jakości materiały, a wszystkie elementy solidnie spasowano. Sporo tu błyszczącego plastiku i wstawek imitujących aluminium, które sprawiają estetyczne wrażenie. Nie znajdziemy natomiast żadnych spektakularnych akcentów stylizacyjnych, a całość utrzymana jest w ciemnej tonacji.

Obsługa podstawowych funkcji samochodu i czytelność tablicy wskaźników nie budzą zastrzeżeń, Nissan przewidział też odpowiednią liczbę schowków o dużej pojemności, które pozwolą utrzymać porządek w kabinie. Nissan chwali się, że fotele opracowywał przy współpracy z NASA, aby zoptymalizować je pod kątem ergonomii. W praktyce rzeczywiście nie można im nic zarzucić.

Na tylnej kanapie Qashqaia jest mniej miejsca niż w Hyundaiu Tucson, jednak dwójka pasażerów z pewnością nie będzie narzekać na brak przestrzeni, a komfortowym dodatkiem okaże się szeroki podłokietnik. Rodzice z kolei docenią łatwy dostęp do uchwytów ISOFIX, chociaż niewielki otwór drzwiowy może nieco utrudzić zmagania z fotelikiem.

Wyjściowa pojemność bagażnika nie zachwyca – 430 litrów to mniej w porównaniu z większością konkurentów (Renault Kadjar oferuje 472 litry, a Kia Sportage – 491 litrów). W razie potrzeby możemy obniżyć dzieloną podłogę bagażnika i zyskać w ten sposób dodatkową przestrzeń lub wykorzystać ją jako miejsce na roletę. Po złożeniu siedzeń (dzielonych 40:60) otrzymujemy 1585 litrów i niemal płaską powierzchnię. Bez problemu zmieścimy wówczas w bagażniku duży rower bez konieczności zdejmowania kół.

Za kierownicą

Nissan Qashqai zbiera wysokie noty za właściwości jezdne. Imponuje zarówno pod względem komfortu – praca zawieszenia jest dużo bardziej wyrafinowania w porównaniu z koreańskimi konkurentami – jak również stabilności i precyzji prowadzenia w zakrętach.

To po części zasługa zaawansowanych systemów elektronicznych zastosowanych w tym modelu. Jednym z nich jest system aktywnej kontroli toru jazdy, który na zakręcie przyhamowuje poszczególne koła, co ułatwia płynne i pewne pokonaniu łuku. Nie można narzekać również na układ kierowniczy, który działa odpowiednio lekko przy miejskich manewrach i zapewnia precyzję w trasie.

Pod wieloma względami w kwestii właściwości jezdnych Qashqai wyróżnia się na tle konkurentów, jednak amatorom agresywnej jazdy może nieco brakować sportowego pazura. Pod tym względem lepiej wypada Mazda CX-5.

Silniki

W Qashqaiu Nissan oferuje 4 najnowsze silniki, które jedynie w ograniczonym zakresie możemy łączyć z automatyczną skrzynią oraz napędem 4×4. Standardem w przypadku wszystkich jednostek jest manualna, 6-biegowa przekładnia i napęd na koła przednie.

Wśród jednostek benzynowych mamy do wyboru 1,2-litrowy DIG-T o mocy 115 KM oraz 1,6 DIG-T o mocy 163 KM. Słabszy wydaje się odpowiednią propozycją, jeżeli Qashqaiem planujemy poruszać się głównie w mieście – zapewnia przeciętne osiągi (0–100 km/h w 10,9 s), ale łączy je z niewielkim spalaniem (w mieście 6,6 l/ 100 km). Trzeba jednak mieć na uwadze, że to dosyć słaby silnik do SUV-a, recenzenci podkreślają, że na niskich obrotach jest dość ospały, nawet gdy podróżujemy w pojedynkę. Jeżeli zaś od Qashqia z silnikiem 1,2 będziemy wymagać dynamicznej jazdy, musimy przygotować się na spory hałas we wnętrzu i wysokie zużycie paliwa (ponad 8 l/ 100 km).

Za dopłatą prawie 10 tys. zł 1,2 DIG-T możemy połączyć z automatyczną skrzynią Xtronic, jednak znacznie osłabia ona osiągi jednostki (0–100 km/h w 12,9 s). Tak czy inaczej, lepszym wyborem będzie mocniejsza jednostka benzynowa lub diesel.

W przypadku diesli możemy wybierać między 1,5-litrowym dCi o mocy 110 KM lub 1,6-litrowym dCi o mocy 130 KM. Dopiero wyższy wariant może być połączony z napędem 4×4 i bezstopniową skrzynią. Jeżeli nie zależy nam na 4×4, lepszym wyborem będzie słabsza jednostka, która jest o 7 tys. zł tańsza i zapewnia średnie zużycie paliwa na poziomie 3,8 l/ 100 km.

Technologia i bezpieczeństwo

Nissan Qashqai oferowany jest w 4 wersjach wyposażenia. Najtańsze egzemplarze bazowej wersji Visia w standardzie oferują 16-calowe felgi stalowe, tradycyjne reflektory halogenowe, elektrycznie regulowane szyby przednie oraz lusterka (podgrzewane) oraz tempomat. Niestety w tej wersji otrzymujemy tradycyjne radio (z zaledwie 4 głośnikami), bez dużego ekranu dotykowego systemu Nissan Connect. Na konsoli środkowej będzie więc dominować dosyć archaiczny wyświetlacz radia. W tej wersji większość elementów wyposażenia nie jest dostępna, lepiej więc zdecydować się na wyższą – Accenta. Jednak nawet w tej opcji system Nissan Connect nie jest oferowany w standardzie, a wymaga dopłaty ponad 5 tys. zł.

W kwestii bezpieczeństwa już w bazowej wersji nie ma kompromisów. Otrzymujemy ABS+EBD, ESP, 2 mocowania ISOFIX na tylnych siedzeniach, przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz systemy kontroli przechyłów nadwozia, toru jazdy i wspomagania ruszania pod górę. W opcji dostępnych jest większość oferowanych na rynku asystentów kierowcy wraz z układem wspomagania hamowania (hamuje za kierowcę w awaryjnych sytuacjach). W testach zderzeniowych Euro NCAP Nissan Qashqai zdobył 5 gwiazdek.

Nissan Qashqai już w wersji podstawowej posiada system tzw. aktywnej kontroli jazdy, który redukuje wstrząsy odczuwane we wnętrzu samochodu przez przyhamowywanie kół na nierównościach.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Hyundai Tucson

Cieszący się dobrą opinią, konkurencyjny cenowo, wszechstronny SUV


Cena od 77 490 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Kia Sportage

Solidny, rodzinny SUV z bogatym wyposażeniem


Cena od 75 990 PLN
Ocena t4c: 7.7/10
Zobacz

Renault Kadjar

Komfortowa i oryginalnie zaprojektowana alternatywa dla niemieckich SUV-ów


Cena od 77 500 PLN
Ocena t4c: 7.6/10
Zobacz

Volkswagen Tiguan

Nowoczesny SUV z przestronnym wnętrzem i dobrymi właściwościami jezdnymi


Cena od 96 590 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()